Ga naar inhoud

Probleem met automaat Fiat Ducato uit 2017


NKC Moderator
 Share

Recommended Posts

Greetings everyone from UK. Sorry if this is not in your language but I am using Google translate to read your website so I hope it will be!

I have a Fiat Ducato 2.3 150 built in 2014 (30,000 miles) and have also had a year of problems which have resulted in me changing the Clutch plate - complete with broken plastic parts! - for a Sachs one.

From this I would just like to point 2 things out:

The problem with the clutch plate starts at least in 2014 - earlier than 2017

There are many forums discussing this problem all over the world (including the UK, Germany, New Zealand) so it is not only the Netherlands!

 

Perhaps it would be an idea to start a survey where people can list:

Year of manufacture?

Mileage?

Broken parts found?

replacement clutch plate fitted?

Make or clutch plate?

etc etc

then we could all perhaps see the scale of the problem.

 

many thanks

Chris

 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, LifeofBrian zei:

Greetings everyone from UK. Sorry if this is not in your language but I am using Google translate to read your website so I hope it will be!

I have a Fiat Ducato 2.3 150 built in 2014 (30,000 miles) and have also had a year of problems which have resulted in me changing the Clutch plate - complete with broken plastic parts! - for a Sachs one.

From this I would just like to point 2 things out:

The problem with the clutch plate starts at least in 2014 - earlier than 2017

There are many forums discussing this problem all over the world (including the UK, Germany, New Zealand) so it is not only the Netherlands!

 

Perhaps it would be an idea to start a survey where people can list:

Year of manufacture?

Mileage?

Broken parts found?

replacement clutch plate fitted?

Make or clutch plate?

etc etc

then we could all perhaps see the scale of the problem.

 

many thanks

Chris

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

YES  Chris , Fiat doesn't want to repair under coulance the inferior clutch plate with PLASTIC parts. Fiat doesn't want to give any service at all to a customer!!!  VERY, VERY BAD COMPANY / brand !!

 Brought by towing service with broken clutchplate 2023 January Automares ("""Fiat"" dealer)  in Sevilla changed ??????? ONLY the battery and new wires in my Fiat Ducato OF COURSE without solving the clutch problem =  833 euro poorer!   Because his computer is as STUPID as they are. No common sense at all. Imbeciles.

The Fiat company  is not responsible for a """dealer"" ............ told the customerservice .........

After one month  of waaaating on the parking of Automares (met a lot of  other victims) transport of my  Fiat Ducato from Spain to the Netherlands and repair in the Netherlands:  1500 euro.  So costs of 2333 euro in total !!

 

Fiat Ducato 2.3 D  177 Hp, 2017, 24900 km, broken clutch plate changed 2023 March for a Sachs clutch plate.

 

Legal European right for a good product !!  Ensemble to court ??? A problem for hundredsof  owners or more of a Fiat with the robot. Together to court and pay the process ensemble? How to arrange it ?

 

Regards, Robert

 

1688994781005.jpg

1688994731091.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

I am also fooled by Fiat Proffesional in Faro Portugal.

Bunch off amateurs !!!

The estimate for changing clutch 4500 euros !!

My camper is now back on transport to The Netherlands for repair.

Also FIAT dont give any coulance, verry bad company !!! 

Its about time NKC does something 😡

Link naar reactie
Share on other sites

Op 23-6-2023 om 17:29, Ferdie zei:

Wat ik mij mbt tot de Luk koppelingsplaten wel afvraag waarom de één storingen krijgt en de ander niet. Daarbij doemen de volgende vragen op.

1. Wordt in heuvelachtig terrein of bergachtig gebied de UP wel gebruikt of wordt er handmatig geschakeld? 
2 Is er sprake van overbelading, meer dan 3,5 ton? 
3. Wordt de olie in de versnellingsbak op tijd ververst, (om de 4 jaar zoals voorgeschreven)? 
4. Wordt er gereden op zwaar terrein, anders dan verhard? 
 

Misschien dat een aantal van de gedupeerden hier antwoord op kan geven!?

Dat de één wel storingen krijgt en de ander niet heeft te maken het volgende: niet alle plastic deeltjes die loslaten geven storingen. Hangt er maar net vanaf waar ze terecht komt. En in veel gevallen worden ze direct vermorzeld tot gruis. Maar je kan dus pech hebben en ze gaan zweven met allerhande storingen van dien. Het is ook niet zo dat ze plastic nopjes allemaal tegelijk afbreken. Bij ons waren er 5 helemaal afgebroken en 2 een stukje. En die zijn echt niet allemaal niet één keer "stuk" gegaan.

image002 (1).jpg

aangepast door Eefman
Link naar reactie
Share on other sites

Op 26-6-2023 om 22:18, Ferdie zei:

Beste Kees S., 

 

Ik heb de brief van de NKC opgezocht. De brief is gedateerd op 23-04-2021.

 

Geachte heer, 

 

Vriendelijk dank voor uw bericht over de comfort-matic.

 

Naast de berichten op ons forum zijn ook via andere wegen meldingen van dit probleem bij ons binnengekomen. Vanwege de ernst en mogelijk grote omvang van het probleem hebben we verschillende onderzoeken gedaan. In onderstaand schrijven kunt u lezen wat er tot nu toe is geconstateerd en geadviseerd. Het is een verzameling van eerder verstuurde berichten.

 

Er leken relatief veel meldingen te zijn van campers die rond 2017 zijn geproduceerd waar een probleem wordt gemeld met de koppelingsplaten.
Helaas hebben we niet helder kunnen krijgen hoeveel campers precies deze problemen hebben en hoeveel er eventueel nog kans lopen deze te krijgen. Het is in ieder geval zeker niet zo dat alle campers uit die tijd problemen hebben.
Wij hebben op het forum gevraagd om het aan ons te melden als mensen problemen hebben met de versnelling. Met die informatie zijn wij in gesprek geweest met Fiat. Zij toonden zich geïnteresseerd en concludeerden dat het eigenlijk alleen met campers optreedt, niet of nauwelijks met andere Fiat Ducato's. Keiharde oorzaken waren nog niet aan te wijzen.
Problemen werden soms vooraf aangekondigd door meldingen als "kan geen verbinding maken met de versnelling" en waarbij de versnelling niet meer werkte of slechts in het noodprogramma met een max. snelheid van 30/40 km.
In verschillende gevallen bleek aantoonbaar schade aan de koppelingsplaat waarbij kunststof delen (witte veerhouders) deels waren afgebroken. De losse stukjes verstoren de goede werking. Het is echter nooit duidelijk geworden of dat de oorzaak of het gevolg van een probleem was.
Soms gaat het na een dag weer even goed maar het komt dan toch weer terug.
Het kan ook zijn dat er geen echt defect is en eenmaal opnieuw inleren van de koppeling door de garage de problemen met de meldingen oplost.

 

Inmiddels hebben we totaal zo'n 50 meldingen ontvangen. Daarvan bleek globaal 50% andere problemen te hebben gehad dan de bewuste koppelingsplaat. Eén kwart had aantoonbaar schade aan de kunststof nokjes op de koppelingsplaat. Bij het andere kwart speelde dat vermoedelijk ook, maar dat kon niet aangetoond worden.

De NKC zocht antwoorden op de vragen: "Hoeveel campers hebben deze problemen", "Hoeveel campers lopen potentieel risico op deze problemen", wat is de beste aanpak voor reparatie en wat voor preventie"

Vreemd genoeg vonden we in andere landen nauwelijks meldingen over dit onderwerp. Het was niet duidelijk of de ons bekende aantallen het topje van de ijsberg vormden of het merendeel van de defecte campers ons al bekend was.
Ook na overleg met diverse gebruikers, garagebedrijven, camperdealers en Fiat FCA zijn er geen 100% eenduidige antwoorden gevonden.


Wat te doen als u problemen vermoed?
Wij adviseren u bij eventuele demontage van de koppeling op genoemde defecten te laten controleren. Als de koppelingsplaat vervangen moet worden en u bent zeker niet meer in garantieperiode (waarin Fiat of uw campermerk evt garantie verleent) kunt u overwegen om de koppelingsplaat te laten vervangen door een ander geschikt merk zoals bijvoorbeeld van Sachs. Uw garage kan daarin goed adviseren.
Hoewel niemand het officieel kan bevestigen, lijkt het er sterk op dat daarmee ook toekomstige herhaling van dit probleem voorkomen kan worden.

Van enkele camperaars weten we dat ze de koppeling preventief hebben laten vervallen. We kennen geen gevallen waarbij een Sachs koppeling naderhand ook weer problemen gaf.

 

Hoe groot is de kans dat u problemen krijgt?
Dat kunnen we moeilijk inschatten. Er is geen bewijs dat het alleen campers rond 2017 betreft. Eind vorig jaar hielden we een enquete over voertuigdeel van de camper waaraan 1800 leden deelnamen. Tot onze verbazing bleek daaruit dat  Fiat Ducato's met een ComfortMatic naar verhouding minder vaak problemen met versnelling of koppeling hadden dan andere Ducato's. Ook minder vaak langdurige problemen (van meer dan twee dagen reparatieduur). Ook bleek Fiat minder vaak dergelijke storingen te hebben dan andere merken.

Dus in tegenstelling tot het sentiment op het forum, lijkt de werkelijke frequentie nog mee te vallen. Wel is de Fiat Ducato het populairste campervoertuig dat in Nederland mogelijk zo'n 60.000 keer voorkomt. Daardoor zal in absolute aantallen vaker een Fiat een probleem hebben dan een ander merk.

 

Wat kan u doen om het risico op problemen te minimaliseren?

Qua gebruik is het vermoedelijk zinvol om:
Niet onnodig vaak te laten schakelen en koppelen. Voorkom bij heuvelachtig gebied dat de camper steeds wisselt tussen bijvoorbeeld de 5e en 6e versnelling. Kies in dat geval handmatig voor de 5 (of lager bij grote stijging). Gebruik ook de uphill knop in de bergen.
Bij oprijden van de blokken niet steeds een stukje oprijden, stoppen en nòg een stukje, maar liever in één keer vlot omhoog en evt op de rem iets teruglopen.
Bij voorkeur vóóruit de blokken oprijden en niet achteruit.
Verder kan het verstandig te zijn om voor het rijden (na langere stilstand) het linker portier (indien aanwezig) even te openen, alsof u instapt. De camper zal dan als voorbereiding de hydraulische druk op peil brengen nog voor er gestart wordt. Juist bij campers blijft dit vaak achterwege.

 

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen heeft vernemen wij dat graag van u.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jos Kleinleugenmors

Team Service & Contact

sg86RtlwVgBxBV6kTsOJatMVL9Ch6X2P7lKz2bCzuKMwqFsKS4VnuTNcXsgjlQ2t0W_Xz8zJyuD5Nrp1cHeStODNZarAGTxvBEHiaRZc5dooMOOQrBMfL4Q-DyHU8Zuh8gNe4QhQVWRUgz-JewNKC Europa’s grootste camperclub

033 - 467 70 77 

Op Vr, 23 Apr om 10:03 AM , NKC Advies <advies@nkc.nl> schreef:

dank voor het doorsturen,

is inderdaad bekend, gaan we op reageren!

 

Jos Kleinleugenmors

Team Service & Contact

sg86RtlwVgBxBV6kTsOJatMVL9Ch6X2P7lKz2bCzuKMwqFsKS4VnuTNcXsgjlQ2t0W_Xz8zJyuD5Nrp1cHeStODNZarAGTxvBEHiaRZc5dooMOOQrBMfL4Q-DyHU8Zuh8gNe4QhQVWRUgz-JewNKC Europa’s grootste camperclub

033 - 467 70 77 

Op Do, 22 Apr om 1:47 PM , NKC Verzekeringen <info@nkcverzekeringen.nl> schreef:

@advies…..

 

Is dit jullie bekend? En kunnen jullie hierop reageren?

Dat er geen meldingen uit buitenland zijn gevonden klopt in deze niet. Er zijn diverse forums in Frankrijk en GB (en wellicht nog meer landen) waar probleem van de luk platen met comfort matic aan de orde komen. De brief is uit april 2021. Wij zijn inmiddels 2 jaar verder. En de meldingen van problemen met luc platen zijn alleen maar toegenomen. Dit komt wellicht omdat bij veel campers problemen ontstaan zo rond de 30.000 km. Als het campers betreft vanaf bouwjaar 2017 met euro 6 norm, dan is het niet zo verwonderlijk dat er tot begin 2021 nog niet zoveel meldingen waren.  (er zijn niet veel campers die in zo'n korte tijd zoveel km rijden). Daarnaast heb ik zelf in april 2023 met meerdere Fiat garages gebeld en allen, zonder uitzondering, wisten mij te vertellen dat ze er meerdere per jaar vervangen wegens problemen met de plastic deeltjes! Circa 10 garages gesproken. Dus reken maar uit. 

aangepast door Eefman
Link naar reactie
Share on other sites

Ondertussen vraag ik mij af of Fiat bij de gewone 6 versnellingsbak ook deze LUK koppelings plaat heeft toegepast. Daarover heb ik nog geen ellende gelezen. 

 

Overigens zet ik mijn comfort matic bij verkeerslichten en bij langer wachten altijd in Neutraal (weinig hitte ontwikkeling) en na 76000 km nog geen problemen. Bouwjaar 2010

(1x een melding: versnellingen niet beschikbaar. Na contact uitzetten na 2 minuten weer starten was melding weg)

 

Iemand die weet of het ook bij dezelfde handgeschakelde 6 bak ook problemen geeft?

 

 

    In the meantime, I wonder whether Fiat has also used this LUK clutch plate with the regular 6-speed gearbox. I haven't read anything about that yet.  

 

Incidentally, I always put my comfort matic at traffic lights and when waiting longer in Neutral (little heat development) and after 76000 km no problems. Year of construction 2010 

 

Anyone who knows whether the same manual 6-speed gearbox also gives problems?

aangepast door Arie54
aanpassing 1x melding
Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, Magic Ed. zei:

@EefmanJa en nu? Ga jij actie ondernemen?

Wil best actie ondernemen, maar wie nog meer? In je eentje heeft het weinig zin.

Wellicht een website aanmaken: comformaticproblems.com of zoiets. Waar iedereen zijn/haar ervaringen en klachten kan achterlaten (met gegevens als bouwjaar camper. soort camper, wanneer probleem is ontstaan etc etc ,  Dan kan het gebundeld worden. Effe veel publiciteit aan geven. En dan zal Fiat er echt wat mee moeten.

 

Link naar reactie
Share on other sites

22 uren geleden, Arie54 zei:

Ondertussen vraag ik mij af of Fiat bij de gewone 6 versnellingsbak ook deze LUK koppelings plaat heeft toegepast. Daarover heb ik nog geen ellende gelezen. 

 

Overigens zet ik mijn comfort matic bij verkeerslichten en bij langer wachten altijd in Neutraal (weinig hitte ontwikkeling) en na 76000 km nog geen problemen. Bouwjaar 2010

 

Iemand die weet of het ook bij dezelfde handgeschakelde 6 bak ook problemen geeft?

De vraag over problemen met de handbak is een paar jaar geleden al aan de orde geweest in dit forum.

Volgens de catalogi van leveranciers zou de Fiat Comfortmatic en de handbak van Fiat , Citroen en Peugeot dezelfde koppelingsplaat hebben. Toen werd ook al gemeld dat er geen problemen bij de handbak bekend waren.

Tot nu toe is er geen nieuwe informatie gemeld.

 

Naar mijn weten heeft de handbak geen functie ” Versnellingsbak niet beschikbaar (zie handleiding handbak) .

Wellicht dat het probleem zich bij de handbak wel voordoet maar niet herkend wordt en rijdt men jaren rond met afgebroken kunststof deeltjes, die verpulverd zijn door de platen en onderin liggen

 

Dit roept de vraag bij me op of de functie “Versnellingsbak niet aanwezig” ook uitgeschakeld wordt als we handmatig (MANUAL)) schakelen i.p.v. volledig automatisch (AUTO).

Er zijn meer functies die uitgeschakeld worden in de MANUAL positie zoals bv de UP functie (zie handleiding). Ik, verwacht dat dit ook gebeurt in het noodloopprogramma (zie handleiding) waarbij de AUTO werking niet beschikbaar

 

In dit forum zijn er 2 reacties die (na een reset door bv stop/start) hun reis konden vervolgen door te MANUAL positie te gebruiken na een reset.

2 anderen konden niet naar Manual switchen terwijl de storing nog aanwezig was, waarschijnlijk doordat er niet gereset werd voordat MANUAL werd gekozen.

 

Ik ben tot nu toe tevreden net de Comfortmatic (2011, 77000km) maar mocht ik onverhoopt tegen dit probleem aanlopen dan zou het heel fijn zijn als ik mijn reis kan voortzetten, zo nodig in MANUAL positie. Ik heb liever de regie zoveel mogelijk in eigen hand.

 

Ik zal dat in ieder geval proberen door na de storing te resetten en dan naar MANUAL over te gaan

Link naar reactie
Share on other sites

6 uren geleden, Pierre zei:

Motor af en weer starten. Of accuklem (-) los en daarna weer vast. Wellicht moet je heel even wachten om te starten of kabel weer te verbinden

 

 

Klopt, hebben wij nu ook 2 x gedaan en dat werkt. Maar wel een nieuwe koppelingsplaat besteld en hopelijk komt deze snel binnen en kan deze gemonteerd worden 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 13-7-2023 om 11:09, Pierre zei:

Motor af en weer starten. Of accuklem (-) los en daarna weer vast. Wellicht moet je heel even wachten om te starten of kabel weer te verbinden

 

 

Bij ons werkte het om direct na starten, binnen 2 seconden in de 1 te zetten (dus naar handmatig). Dus hebben nooit ontkoppeld enzo. En dit trucje hebben we 10 tallen keren gedaan om de storing weg te krijgen en te kunnen wegrijden. Daarna gewoon weer op automaat verder rijden. Inmiddels zitten er dus Sachs platen. 

aangepast door Eefman
Link naar reactie
Share on other sites

Op 8-5-2023 om 14:58, Tom zei:

Vanaf dat moment heb ik alleen gereden in de “handstand” en geen problemen meer gehad met het schakelen.

Vraag:

Hoe lang heb je in de "handstand" gereden? Is dat uren, dagen of weken?

( het lijkt erop dat je je reis naar Portugal niet hebt onderbroken)

Link naar reactie
Share on other sites

Op 15-7-2023 om 15:45, Eefman zei:
Op 13-7-2023 om 11:09, Pierre zei:

 

Bij ons werkte het om direct na starten, binnen 2 seconden in de 1 te zetten (dus naar handmatig). Dus hebben nooit ontkoppeld enzo. En dit trucje hebben we 10 tallen keren gedaan om de storing weg te krijgen en te kunnen wegrijden. Daarna gewoon weer op automaat verder rijden

Ik kan me voorstellen dat er een vertraging in de robot zit ingebouwd om de koppeling de tijd te geven om vrij te komen en daarom storingsfuncties heel even uitgeschakeld zijn. 

Begrijp ik nu goed dat je direct na het wegrijden weer op automaat ben gaan rijden? ( en dus niet handmatig)

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 17-7-2023 om 21:50, Pierre zei:

Ik kan me voorstellen dat er een vertraging in de robot zit ingebouwd om de koppeling de tijd te geven om vrij te komen en daarom storingsfuncties heel even uitgeschakeld zijn. 

Begrijp ik nu goed dat je direct na het wegrijden weer op automaat ben gaan rijden? ( en dus niet handmatig)

 

 

Goed begrepen. Direct na wegrijden weer op automaat. 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 17-7-2023 om 20:32, Pierre zei:

Vraag:

Hoe lang heb je in de "handstand" gereden? Is dat uren, dagen of weken?

( het lijkt erop dat je je reis naar Portugal niet hebt onderbroken)

Het probleem deed zich op onze 1e reisdag voor. Kort daarna nog een keer en vanaf dat moment alleen in de handstand geschakeld. Zonder problemen naar Portugal en terug naar NL gereden. In NL de Sachs koppelingset laten monteren.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Hallo,

 

Bij deze wil ik even laten weten hoe wij gevaren zijn.

In 2019 hebben we een nieuwe camper gekocht met met een fiat motor.

in 2020 kreeg ik de eerste melding "versnelling niet beschikbaar" bij 3893 km.

terug naar de garage, melding geconstateerd maar verder niks mee gedaan.

In 2022 in oostenrijk 2  keer foutmelding op het display. motor afzetten en daarna weer starten

en we konden weer verder. 

Na terugkomst naar fiat professional uit laten lezen en up dates op gezet maar verder deden ze er niks 

aan.

vorige maand waren we in zweden en kregen we weer de melding "versnelling niet beschikbaar"

weer motor afzetten en opnieuw starten en we konden weer verder.

Totdat ik een keer stopte en en toen niet meer verder kon.

Camper vanuit nederland opgehaald in zweden en laten maken in nederland.

De garage heeft het probleem laten zien. afbraak van de kunststof veren.

Nu een sachs koppeling ingezet. Kosten reparatie  2200€ en dan nog de ellende en de kosten van de

sleepdienst en het ophalen van de camper en het leveren van een leencamper.

Het kan toch niet waar zijn dat Fiat hier mee wegkomt.

Graag zoveel mogelijk reactie.

 

Groeten 

Rien

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, Rien van den Berg zei:

 

Graag zoveel mogelijk reactie.

 

Groeten 

Rien

 

 

Er staan hier al 25 pagina’s reacties op dit onderwerp. Waarom dan op jouw verhaal (inhoudelijk wel bekend) ook nog eens (zoveel mogelijk zelfs!) reageren. Of heb je daar een bedoeling mee? Dan helpt het daar transparant over te zijn!

Link naar reactie
Share on other sites

Op 24-7-2023 om 13:15, Rien van den Berg zei:

Hallo,

 

Bij deze wil ik even laten weten hoe wij gevaren zijn.

In 2019 hebben we een nieuwe camper gekocht met met een fiat motor.

in 2020 kreeg ik de eerste melding "versnelling niet beschikbaar" bij 3893 km.

terug naar de garage, melding geconstateerd maar verder niks mee gedaan.

In 2022 in oostenrijk 2  keer foutmelding op het display. motor afzetten en daarna weer starten

en we konden weer verder. 

Na terugkomst naar fiat professional uit laten lezen en up dates op gezet maar verder deden ze er niks 

aan.

vorige maand waren we in zweden en kregen we weer de melding "versnelling niet beschikbaar"

weer motor afzetten en opnieuw starten en we konden weer verder.

Totdat ik een keer stopte en en toen niet meer verder kon.

Camper vanuit nederland opgehaald in zweden en laten maken in nederland.

De garage heeft het probleem laten zien. afbraak van de kunststof veren.

Nu een sachs koppeling ingezet. Kosten reparatie  2200€ en dan nog de ellende en de kosten van de

sleepdienst en het ophalen van de camper en het leveren van een leencamper.

Het kan toch niet waar zijn dat Fiat hier mee wegkomt.

Graag zoveel mogelijk reactie.

 

Groeten 

Rien

 

 


Hier valt niets van iemand te verwachten. Je kunt beter jouw eigen RBV inschakelen.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik vind het een goed verhaal van Rien van den Berg. Erg belangrijk dat deze verhalen op dit forum blijven komen. Wellicht kunnen we er wat in de toekomst mee. Zelf hebben we een Knaus uit 2018. Ruim 27000 km gereden. Ook in de bergen. Tot nu toe geen klachten. 

Link naar reactie
Share on other sites

Als individu begin je duidelijk niets tegen (zich voor garantie verstoppende) Fiat als merk : consumerservice met enkel loze woorden / geen trots / like  a 'chatbot' afwimpelen van de klant / opzettelijk een barricade opwerpend.

Zelf was ik dùbbel slachtoffer van de koppelingsplaatellende begin dit jaar, zoals reeds gemeld.

Fiat (consumerservice)  Nederland distantieert ook nog eens zich volledig  van iets dat zich (fake?) Fiat dealer noemt in het buitenland (Nederland?) :  een nutteloos schild van Fiat aan de muur geschoeft met een service die net zo slecht is, als de kwaliteit van de koppelingsplaat met plastic nokken (robot automaat) zelf, etc. , etc.   Je wordt door de officiële Fiat pechservice wel naar zo'n 'Fiat schild' gesleept of dat zelfs niet is mijn ervaring na meerdere  pechgevallen in Portugal / Spanje , pffff.

Dag overwinteren / dag vakantie.

Iets met zo'n fake Fiat schild aan de muur : ONVRIENDELIJKE Automares Sevilla (eigenlijk Opel dealer of beter vooral  een verkooppunt) ging bij mijn camper 2017, 25000 km,  onnodig(!) een accu wisselen en bedrading trekken  (afrekenen 833 euro!!) , terwijl de koppelingsplaat kapot was .......... :   met die klacht ook binnengebracht met sleepwagen. De bekende melding kan geen verbinding maken met de versnellingsbak.  Hoe dom mag je zijn als je die koppelingsplaat niet gaat wisselen? Zo dom als Automares.

Met een kapotte koppelingsplaat kan je met geluk soms weer even rijden, ik toen na het gepruts van Automares met accu / bedrading ook weer  ............  40 km. Dus even kunnen rijden na deze waanzin"reparatie", lees kassa voor Automares. Door ook nog eens slecht advies van ANWB herself in deze! 

En toch weer  teruggebracht naar die sukkels van Automares Sevilla met sleepwagen en vervolgens gebeurde er niets. Na weken bij die sukkels weer voor de deur gestaan, kon niet rijden, hopend op een wonder,  onder zware druk van mijn kant, na weken pas  ANWB repatriëring naar NL. Had niet nodig moeten zijn,simpel koppelingsplaat had daar gewisseld moeten worden. Had ik mijn vakantie gewoon voort kunnen zetten in plaats van terug naar NL.

Koppelingsplaat in NL vervangen door Sachs (1500 euro) en nu paar honderd kilometer kunnen rijden. Jippie! Want zo moet je denken over een Fiat (met schakelrobot).

WAAROM ONDERNEEMT NKC NIET COLLECTIEF ACTIE EN WORDEN KOSTEN DOOR DE GROOOOOTE GROEP SLACHTOFFERS GEDRAGEN?????????  EINDELIJK tijd voor actie.

EUROPEES RECHT OP EEN GOED PRODUCT !   NKC help de gedupeerden graag!! Fiat  (consumerservice) traineert de zaak opzettelijk, geven geen contactgegevens van Fiat hoofdkantoor,  en hoopt zo in de tijd van alle klachten af te geraken.  Zieke mentaliteit!

Hoeveel ellende heeft Fiat met die koppelingsplaat met plastic nokken (welke idioot verzint dit?) al veroorzaakt bij camperaars,  S H A ME !

De oude kapotte koppelingsplaat met afgebroken plastic nokken is ALTIJD het BEWIJS !

FIAT erken simpelweg  het probleem met deze inferieure koppelingsplaat en vergoedt de ellende / wissel al die inferieure koppelingsplaten preventief voordat de klant in de ellende geraakt. Kwestie van fatsoen / respect voor de klant. En zeg SORRY.

Mening van onnozelaars (like Automares), no thanks.

 

koppelingsplaat.jpg

koppelingsplaat 2.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Beste gedupeerden. U kunt u hier nog 1000 keer uw boosheid over de koppeling neerschrijven en aan NKC vragen of zij actie richting Fiat willen ondernemen, maar dat is verspilde moeite. U lucht er alleen uw hart mee.

Hoe lang is het nu al geleden dat dit item hier voor de 1e keer is aangekaart.

U zult zich toch met z'n allen bij elkaar moeten pakken, juridische bijstand nemen, of publiciteit op TV zoeken bij een consumentenprogramma die bereid is deze zaak op te pakken. Eventueel een landelijke krant vragen hier een groot artikel aan te besteden.

Doet u dit niet met z'n allen dan wordt het niks en kunt u hier alleen therapeutisch uw verhaal kwijt.

Wie van u neemt het voortouw en trekt de kar?

aangepast door van der Honing
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...