Ga naar inhoud

campaan

Members
  • Aantal items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

campaan won de laatste dag op 7 april

campaan had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

1 Neutral

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Is de voorgaande reactie van onlangs met wéér een zéér triest en duidelijke verhaal over de Fiat Ducato 2011 Comfortmatic met een totale schade van meer dan 11.000 euro vrijwillig door hem verwijderd of ?
  2. campaan

    Thitronik WiPRO III

    Sinds uur nul (aflevering nieuwe camper) problemen met dit slechte alarmsysteem. Tijdens het rijden activeerde dit systeem vaak spontaan(!) en gaf alarm bij het uitstappen. En was dan enkel af te zetten door de motor te starten, daar kwam ik pas veel later achter. Hymer dealer kon het systeem niet in orde krijgen en koppelde het 'gelukkig' af. Thitronik (Duitsland) beantwoordt mails domweg niet. Iemand een tip welke garage wel weet hoe dit systeem moet werken, want anders zonde van het geld.
  3. Gewoon nog een paar dealers / Fiat zelf vragen : krijg je telkens een nieuw (ondeskundig!) sprookje te horen ........... Er wordt door Fiat / dealers met de voeten van de klanten gespeeld en dit spel gaat nog jaren duren! Hoe kan je als mens nog vertrouwen hebben in Fiat (zonder technische dienst!)?
  4. Hallo Humpie, Mijn motorisering 2.3 180(!)Pk (gewicht rond 3100kg) heeft geen enkel probleem met zoals ik schreef 1500 toeren op de vlakke weg / heuvelachtig : loopt als een zonnetje (als de EGR klep zich tenminste gedraagt). Kiest de automaat ook telkens zelf voor : hier begint max. koppel. Ik schakel eventueel manual rijdend natuurlijk NIET over bij 1850/1900 toeren. Prima gemiddeld verbruik bij rustig rijden : 6,7 l op 100 km, tenminste als de informatie op het schermpje klopt. Nogmaals wat ik probeer duidelijk te maken is dat, het toerental van de motor en de (kapotte) koppelingsplaat niets als zodanig met elkaar te maken hebben = vaste verbinding of anders laat iemand mij het verband uitleggen. Slechts een stok om de hond te slaan door Fiat. En nogmaals : de kapotte koppelingsplaat ontstaat altijd tijdens(!) de startprocedure!! Net de druppel, die de emmer doet overlopen of ???? Maar FIAT(!) moet nadenken over het probleem en oplossing (maar geen technische dienst!) en niet de vele, vele camperaars op deze site. Wij zijn leken, die enkel de klachten kunnen constateren. Leken, die, heel simpel met een gerust(!) hart en zonder kans technische problemen / kapotte koppelingsplaat (= sleepdienst) willen kunnen rondreizen.
  5. Nog een paar wie weet logische punten / klachten, sorry ik blijf een medicus # Opvallend is áldoor te moeten lezen, dat het probleem met "geen verbinding motor / versnellingsbak", de schade onmiddellijk is ontstaan bij net die ene startpoging! De auto werd daarvoor stilgezet in principe automatisch altijd IN de versnelling. Bij het starten wordt deze verbinding (in de versnelling) altijd éérst voordien verbroken: je ziet de Neutraalstand ook in beeld komen (OF WIE WEET DáN OOK NIET?) en tijdens déze handeling of daarna het starten springen blijkbaar die plastic onderdelen, mogelijk al met scheurtjes erin, kapot. Waarom dan? # Wie zegt dat de koppelingsplaat (met hetzelfde onderdeelnummer, why not) in de loop van de jaren niet net een wijziging heeft ondergaan : een ander soort / 'kwaliteit' plastic, dat zogenaamd beter of wie weet goedkoper moest zijn. Wie weet betreft het ook slechts een beperkte serie van maandagmorgen koppelingsplaten met dit kwalitatieve gebrek. Iedereen weet, dat inferieur plastic ook wel eens gaat kléven (invloed van warmte?) en/ of scheurtjes gaan vertonen in de loop van de tijd. Plastic, hoe kom je ook op dit idee voor een koppelingsplaat! Maar onderzoek je de defecte platen NIET, dan zal je dat nooit te weten komen! Er is geen technische dienst bij Fiat, waarvan acte! # Een dieselmotor heeft geen enkele moeite met kachelen op laag toerental (max. koppel al vanaf 1500 toeren). Je kan horen of hij er zin in heeft. Zou er trouwens toch iets niet in orde zijn, zou je enkel motorschade verwachten en natuurlijk geen schade aan de koppelingplaat : gewoon een váste verbinding met de motor bij elk toerental. # Schade aan de koppelingsplaat kan zéker ontstaan, door aldoor 'pendelen' van de bak. Of door stilstaan bij stoplicht in automaatstand. Up schakelaar oké. De hardste klappen kreeg mijn bak evenwel door helling afrijden met vrij hoge snelheid en dan wordt opeens teruggeschakeld naar een véél te lage, tweede, versnelling. AU!! Hellingshoek gemeten? SOFTWAREFOUT(!)? # De SOFTWARE van de Ducato heeft, ondanks verschillende updates, nog heel veel gebreken! B.v. sturing EGR-klep, etc. etc. etc. etc. # De consument heeft volgens Europees Recht gewoon recht op een kwalitatief goed product en voor een koppelingsplaat staat minstens 100.000 kilometer, denk ik. # Fiat heeft geen goede dokter / technische dienst, dus roeptoetert dit bedrijf altijd maar weer, dat er niets met de patiënt / Ducato aan de hand is. Maar wel graag even een hele hoge rekening afrekenen als er achteraf(!) toch een serieuze behandeling van de ziekte noodzakelijk is ................ Een verdienmodel voor Fiat Moraal?
  6. Ik had de beide filmpjes wel degelijk bekeken, maar allee, gewoon standaardinformatie voor de beginnebeginnebeginneling. Inderdaad niet echt op mijn niveau! Moet ik mij onder die categorie beginneling scharen na bijna 50 jaar rijervaring? Kom op, zeg, u beledigt mij! U lijkt wel te spreken namens Fiat Nederland, die het probleem met de Comfort matic ook enkel op het bordje van de blijkbaar camperaarsukkel durft je leggen. Tegenwoordig inderdaad de normale gang van zaken, de klant de schuld geven van jouw wanproduct. Klasse!
  7. Sorry, die logica van een papieren handboek aanbieden ter overname en vervolgens direct een link plaatsen naar het internet, ik zie hem nu, is mij ontgaan.
  8. Hallo Pierre, dank voor de goede bedoelingen. Maar ik rijd inmiddels al bijna 50 jaar auto, waarvan inmiddels ruim 30 jaar naast eigen campers ook vele tientallen grote campers tussen verhuurlocaties : in NoordAmerika altijd automaat. Heb ook 50 jaar bergervaring, durf te stellen dat ik ter zake deskundig ben! Ik denk, dat we eens moeten stoppen met de rijder anno nu altijd maar als sukkel weg te zetten. De sukkel en ook nog eens een arrogante, onbeleefde, ondeskundige sukkel is de Fiat organisatie! Die verdomt in alle standen om die inferieure koppelingsplaat met plastic parts te vervangen. En om in mijn geval ook vele andere problemen op te lossen. Dus een rechtsgang zal niet te vermijden zijn en goed advies voor mensen, die nog een camper willen aanschaffen : kies geen Fehler In Alle Teile Ducato als onderstel, want er komen zeker problemen met wat dan ook (o.a. software = drama) en die worden niet opgelost.
  9. Hallo Magic Ed, het toetsenbord bleef hangen? Logisch is dat Fiat en/of dealer altijd antwoord geeft als de klant iets vraagt: dat heet simpelweg beleefdheid. MAAR graag eerst even nadenken voor je zo gaat roepen. Ik ben géén sukkel. MODELJAAR 2017 werd al einde 2016 gefabriceerd! Zoals bij alle automerken geldt dit principe sinds mensenheugenis. Het was inderdaad de eerste serie van de 2.3 ltr. 180 Pk. Logisch voor een normaal mens is misschien dat de koppelingsplaat aangepast is, maar bij Fiat is nu zelden iets logisch. En ik zal het nooit weten als Fiat gewoon niet even de beleefdheid(!) heeft om mij uitsluitsel te geven. Mijn Ducato is besteld september 2016, gebouwd november 2016, als Hymer campervan gereed februari 2017.
  10. Als je door Fiat / dealer in de hoek wordt gedreven met elke klacht, ja, dat zwijg je wel. Klant heeft het bij Fiat toch altijd gedaan, zo kom je toch gemakkelijk van klachten af. Het is te bezopen voor woorden, dat je in de bergen inderdaad met je "automaat" manual moet gaan rijden. Er klopt geen moer van de software(?), die de schakelmomenten moet kiezen. Als je helling af gaat met flinke snelheid, gaat de automaat bij hoge snelheid opeens naar de tweede versnelling met dus als gevolg een gigantisch hoog toerental, met dus een gigantisch harde klap voor de koppeling. Dat sloopt de koppelingsplaat. Wordt het hellingspercentage soms gemeten ??? Maar ja, zeker weten dat kapotte onderdelen niet naar een technische dienst bij importeur worden gestuurd voor onderzoek : er is geen technische dienst bij Fiat ................. Maar goed ook, die mensen op die dienst zouden chronisch overspannen zijn. Veel gemakkelijk om alle klachten te ontkennen, dan wel bagatelliseren, dan wel de klant de schuld te geven = dikke rekening voor reparatie laten betalen. Handig toch als je een inferieure koppelingsplaat met plastic onderdelen durft te monteren. Of slechte software. Fiat = Fehler In Alle Teilen.
  11. campaan

    TomDom

    Ik koop na deze ervaring noooooit meer een TomDom. Maar zoals vermeld, heb ik prima ervaringen met de NAVMAN van het Kruidvat van met koopavondkorting nog geen 40 euro. Supereenvoudig via computer - kabeltje - internet, life time te updaten. Maar heb dus wel honderden euro's in het water gegooid bij de aanschaf van de camper !!!!
  12. Een eerlijk bedrijf / dealer zou de klant duidelijke informatie hierover verstrekken, dáárom zwijgen Fiat/dealers in alle talen. Je krijgt nooit antwoord! Heb op alle mogelijke manieren geprobeerd te weten te komen wat in de 2.3 180 pk fabricage eind 2016 voor koppelingsplaat zit, maar je krijgt gewoon noooooit antwoord noch van Fiat direct, noch van verschillende dealers. Onlogisch dat die koppelingsplaat enkel in 130 en 150 Pk zou zitten en niet in de andere types, waar ja het blijft op deze manier (expres) gissen voor de eigenaars. Die Comfort matic is bij mij trouwens compleet gestoord, vooral bij het helling afrijden is het een drama, gaat die opeens naar 2 met als gevolg een gigantisch toerental / belasting van de koppelingsplaat. Dus bergterrein rijd ik handmatig. Maar ook op vlakke weg gaat hij vaak spontaan uit de automaatstand naar manual b.v. bij een verkeersdrempel. Kan nog een hele rij nooit opgeloste problemen opschrijven. Dit probleem met de koppelingsplaat met plastic nokken, dit onderwerp : heeft u mail van NKC van onlangs , het tussenrapport Fiat in deze zaak gelezen? Wat een smerig zaakje maakt Fiat er weeeer van. Hoe achterbaks moet je zijn om zoveel onzinpraat uit te kramen en weer geen oplossing te bieden. Maar camperrijders zijn blijkbaar grote sukkels in hun ogen. Doe daarom Fiat en voorál uzelf een groot plezier: kies noooooit voor Fiat Ducato als basisvoertuig! Had ik dat ook maar gedaan!
  13. Is dit het standaard boek wat bij aflevering erbij zit? Heb ik simpel gedownload van internet op een stick. En laat het zware boek thuis.
  14. Maar er staat geschreven "met deze automaat" door Marianjacques. Dan denk ik toch in dit kader / onderwerp nog steeds aan de gerobotiseerde versnellingsbak : het woord automaat is trouwens helemaal niet van toepassing. Als FIAT gewoon een goede koppelingsplaat had gebruikt, was deze hele oneindige soap niet nodig geweest!! Maar Fiat vindt het blijkbaar normaal om haar klanten deze ellende onderweg te bezorgen, naast ook nog eens een hoge rekening (sleepkosten/reparatie). Moet je ook nog eens blij zijn als je een klein bedragje als coulance krijgt? Een koppelingsplaat moet minstens 100.000 km meegaan. Het ontbreekt dit merk aan kennis, kwaliteit en last but not least een eigen technische dienst.
  15. Het beste advies is om een camper te kiezen NIET op basis van een Fiat Ducato. Ben nu al drie jaar bezig met het oplossen van een reeeeeeks problemen. De dealers hebben meestal (!) absoluut niet voldoende kennis in huis om oplossingen aan te dragen, "leve de domme diagnosestekker", en een eigen technische dienst voor 'moeilijke' gevallen is er ook niet bij Fiat. Dat problemen door Fiat niet fatsoenlijk noch op een acceptabele termijn worden opgelost, blijkt toch overduidelijk bij dit probleem met die inferieure koppelingsplaat! Wees wijs, kies een ander merk met up to date modellen als basisvoertuig.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...