Ga naar inhoud

Probleem met automaat Fiat Ducato uit 2017


NKC Moderator
 Share

Recommended Posts

Beste Forumleden,

 

Net als velen heb ik inmiddels ook problemen met de schakelautomaat van mijn Fiat Ducato 150PK , bouwjaar 2017 en op kenteken gezet in februari 2018. (KM stand 35.000)  Ik wil niet afwachten totdat ik ergens in het buitenland strand en wekenlang moet wachten op reparatie en dat ook nog tegen onredelijke tarieven lees ik op dit forum.

 

Velen hebben inmiddels een Sachs koppelingsplaat laten monteren en dat wil ik ook laten doen maar ik zoek een betrouwbare garage die deze reparatie al vaker succesvol heeft uitgevoerd en dat ook doet voor een schappelijk tarief. Van mijn Fiat dealer verneem ik dat de koppeling, vliegwiel en druklager moet worden vervangen.

 

Graag ontvang ik van mede-forum leden namen en adressen van garages die deze reparatie succesvol en tegen aanvaardbare kosten kunnen uitvoeren. Graag ook de kosten vermelden.

 

NB: Op dit forum wordt garagebedrijf Wessels genoemd (ACS Wessels) maar zij doen deze reparatie vanaf 1 april dit jaar niet meer.

 

Alvast bedankt.

aangepast door Victor_Ixeo
typo
Link naar reactie
Share on other sites

1 uur geleden, Victor_Ixeo zei:

Ik lees bedragen tussen de 1800 en 2200 Euro. Mijn Fiat professional dealer rekent tussen de 3000 en 3500 euro.

Ja, die hebben nog niet genoeg aan je verdient. Je bent wel verzekerd van FIAT kwaliteit natuurlijk , dat spreekt voor zich. Hahaha…

Link naar reactie
Share on other sites

Een paar maanden geleden strandden we in het weekend en vlak bij huis met de melding 'koppeling niet beschikbaar'. De camper werd op een maandag afgesleept naar de FIAT professional dealer in Rijswijk (ZH).  Dinsdag belde de dealer me en bevestigde dat de koppeling kapot was. Hij vroeg me of ik er bezwaar tegen had om een niet-originele koppeling te monteren, een Sachs i.p.v. Luk dus. Ik had me in het weekend ingelezen en was dus blij met de vraag en stemde volmondig in. Hulde voor deze FIAT dealer. 

De reparatie kostte tussen 1800 en 2200 euro.
Vóór de reparatie had ik op bijv. hellingen van 5% bij 100km/hr last van pendelen tussen 5 en 6. Ik loste dat meestal op met het UP knopje. Na de reparatie pendelt hij vrijwel niet meer. Kennelijk is de schakelsoftware ook aangepast.

Oh, ja, het gaat om een 150pk Euro6 met comfortmatic, bouwjaar 2018.

 

 

aangepast door Sjoga
Ver
Link naar reactie
Share on other sites

Zeker; Mont Ventoux 12%, Pyreneeën etc. en vorige 3 weken o.a. vulkaan Eifel. 

Wel zet ik bij verkeerslichten of bij file de "automaat " in Neutraal. Laat het  schakelen heel rustig verlopen. Ook bij opening portieren laat ik de electronica hoorbaar zoemend het werk eerst doen voordat ik de motor start.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 2-10-2023 om 17:05, Victor_Ixeo zei:

Ik lees bedragen tussen de 1800 en 2200 Euro. Mijn Fiat professional dealer rekent tussen de 3000 en 3500 euro.

Wij hebben de koppelingsplaat laten vervangen door Autobedrijf de Krijger te s Heer Arendskerke. Wij waren zeer tevreden. De kosten van de reparatie bedroegen net geen 2000,00. Ondertussen naar Frankrijk en Portugal geweest en hij loopt als een zonnetje. 

Link naar reactie
Share on other sites

Beste mensen, wij moeten toch op een of andere manier SAMEN actie kunnen ondernemen tegen het  walgelijke merk Fiat. Best LOGISCH dat plastic onderdelen afbreken, welke GEK  verzint deze inferieure constructie, NATUURLIJK Fiat "Fehler in allen Teilen" toch? HEEFT NIETS MET DE MANIER VAN RIJDEN VAN DE KLANT TE MAKEN, FY,  WAARVAN ACTE !!!!!!

Europees recht op een duurzaam product, nou, de klant wordt chronisch genaaid door Fiat. En met traineren / niets doen denkt Fiat weg te komen in de jaren. NKC doet ook niets!!!  RAAR !!!

Trouwens naast herstel door Sachs koppelingsplaat ben ik OOK nog eens  slachtoffer van het domme en malafide "dealer" Automares Sevilla, ben ik naar toe gesleept, die niet de koppelingsplaat herstelde (waren ze te dom voor) , maar de accu ging vervangen (zogenaamd zei de computer dat)  voor ruim 900 euro, met volledige goedkeuring van de ANWB  / Fiat consumerservice (kots, kots) ............. Na een maand voor Automares Sevilla gestaan te hebben met pech, STRESS, door boos te worden, eindelijk repatriëring door ANWB en in NL reparatie door een wel deskundige (HELAAS voormalig ............)dealer: beleid van Stellantis, money, money, money. De klant is enkel een hond voor Fiat EN let  op : Fiat heeft geen vakkundig dealernetwerk meer !! Elke idioot mag een Fiat embleem op de muur schroeven en de klant naaien!

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Dank voor de vriendelijkheid ............

Heb zelf helaas(!) geen verstand van internet laat staan hoe zoiets op te zetten. Die kennis zit wel bij NKC, die, raar niets wil doen. Heb daar contact over gehad.

Een achterbaks inferieur  merk als Fiat zal eindeloos bestreden moeten worden!  Ter waarschuwing.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, Adriatik zei:

Hoe vaak heb je dit verhaal nu al geplaatst?

De enige relevante vraag die overblijft is of er op een of andere manier gezamenlijk actie kan worden ondernomen. Daarvoor moet er iemand initiatief nemen. Ik zou zeggen, pak zelf de handschoen op, en start een initiatief.

Heb ook al honderden keren gelezen dat mensen hun koppelingsplaten op eigen kosten hebben moeten laten vervangen omdat FIAT hun in de kou lieten staan. Kan niet vaak genoeg gezegd worden dat FIAT een slechte reputatie heeft als het om service en kwaliteit gaat. 

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, Cor1961 zei:

Heb ook al honderden keren gelezen dat mensen hun koppelingsplaten op eigen kosten hebben moeten laten vervangen omdat FIAT hun in de kou lieten staan. Kan niet vaak genoeg gezegd worden dat FIAT een slechte reputatie heeft als het om service en kwaliteit gaat. 

Eens. Ik begrijp ook dat iedereen die een slechte ervaring heeft dat wil melden. Maar wanneer iemand hetzelfde verhaal een keer of vier meldt voegt dat weinig toe!

Link naar reactie
Share on other sites

Ook wij zijn geconfronteerd met het probleem: “afgebroken kunststofdeeltjes in versnellingsbak fiat ducato van onze Karmann Davis 620”.

Reparatiekosten € 3789,45.

Ik heb geprobeerd de schade te verhalen op:

EURA MOBIL GmbH

Kreuznacher Str. 78

55576 Sprendlingen/Rhh

Germany

 

Deze hebben de afhandeling van mijn claim neergelegd bij

Michael Kirsch LL.M. (Sydney)

Rechtsanwalt

Roonstrasse 9

56068 Koblenz

 

Ondanks al mijn aangetekend schrijven en mails waarin ik het probleem en de gevolgen voor mij heb aangetoond  wordt het probleem ontkend.

o.a.

 

Sehr geehrter Herr Kirsch,

Ihre Antwort, dass die Garantie- und/oder Gewährleistungsfristen längst abgelaufen sind, kann ich nicht akzeptieren,

da es sich um einen versteckten Mangel handelt.

Dieser Defekt ist Fiat mittlerweile schon seit längerem bekannt.

Dies wurde mir weder von der Eura Mobil GmbH mitgeteilt noch hat es einen Rückruf seitens Fiat gegeben.

Ich bleibe bei meine Schadensersatzansprüche wegen eines angeblichen Getriebedefekts.

Ich bitte Sie, den Inhalt meines Anspruchs noch einmal zu prüfen.

Meine nächsten Schritte hängen von Ihrer Antwort ab.

Mit freundlichen Grüßen,

 

De laatste reactie die ik ontvangen heb is:

 

vielen Dank für Ihr Schreiben vom 14. Juni 2023.

Ihr Fahrzeug wurde an den Händler in Bad Kreuznach verkauft und am 05.07.2018 ausgeliefert. Seitdem sind keine weiteren Eintragungen in der Fahrzeugakte enthalten; meiner Auftraggeberin sind zu diesem Fahrzeug keinerlei Reklamationen bekannt.

Erst recht ist meiner Auftraggeberin ein generelles Problem nicht bekannt; auch Fiat kann auf Nachfrage ein Problem nicht bestätigen.

Ich bitte Sie daher noch einmal um Verständnis dafür, dass meine Auftraggeberin keinerlei Kosten übernehmen wird.

Mit freundlichen Grüßen

Michael Kirsch LL.M. (Sydney)

Rechtsanwalt

 

Mijn laatste schrijven; 

 

Sehr geehrter Herr Kirsch,

Der Defekt, nämlich der gebrochenen Kunststoffteile der Kupplungsscheibe meines Karmann-Wohnmobils mit dem Kennzeichen ………, wurde von A Matos Car in Guarda, einem offiziellen Fiat-Händler, festgestellt und repariert (siehe Anhang, der sich bereits in Ihrem Besitz befindet).

Das Problem muss daher Fiat bekannt sein.

Siehe auch alle diesbezüglich bereits im Internet gemeldeten Beschwerden

Ich kann daher nicht auf meinen Anspruch verzichten.

Mit freundlichen Grüßen,

 

Mijn vraag:

Kunnen wij als NKC tot een gezamenlijk actie komen?

Groetjes,

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

26 minuten geleden, PeterNKC zei:

Ook wij zijn geconfronteerd met het probleem: “afgebroken kunststofdeeltjes in versnellingsbak fiat ducato van onze Karmann Davis 620”.

 

Reparatiekosten € 3789,45.

 

Ik heb geprobeerd de schade te verhalen op:

 

EURA MOBIL GmbH

 

Kreuznacher Str. 78

 

55576 Sprendlingen/Rhh

 

Germany

 

 

 

Deze hebben de afhandeling van mijn claim neergelegd bij

 

Michael Kirsch LL.M. (Sydney)

 

Rechtsanwalt

 

Roonstrasse 9

 

56068 Koblenz

 

 

 

Ondanks al mijn aangetekend schrijven en mails waarin ik het probleem en de gevolgen voor mij heb aangetoond  wordt het probleem ontkend.

 

o.a.

 

 

 

Sehr geehrter Herr Kirsch,

 

Ihre Antwort, dass die Garantie- und/oder Gewährleistungsfristen längst abgelaufen sind, kann ich nicht akzeptieren,

 

da es sich um einen versteckten Mangel handelt.

 

Dieser Defekt ist Fiat mittlerweile schon seit längerem bekannt.

 

Dies wurde mir weder von der Eura Mobil GmbH mitgeteilt noch hat es einen Rückruf seitens Fiat gegeben.

 

Ich bleibe bei meine Schadensersatzansprüche wegen eines angeblichen Getriebedefekts.

 

Ich bitte Sie, den Inhalt meines Anspruchs noch einmal zu prüfen.

 

Meine nächsten Schritte hängen von Ihrer Antwort ab.

 

Mit freundlichen Grüßen,

 

 

 

De laatste reactie die ik ontvangen heb is:

 

 

 

vielen Dank für Ihr Schreiben vom 14. Juni 2023.

 

Ihr Fahrzeug wurde an den Händler in Bad Kreuznach verkauft und am 05.07.2018 ausgeliefert. Seitdem sind keine weiteren Eintragungen in der Fahrzeugakte enthalten; meiner Auftraggeberin sind zu diesem Fahrzeug keinerlei Reklamationen bekannt.

 

Erst recht ist meiner Auftraggeberin ein generelles Problem nicht bekannt; auch Fiat kann auf Nachfrage ein Problem nicht bestätigen.

 

Ich bitte Sie daher noch einmal um Verständnis dafür, dass meine Auftraggeberin keinerlei Kosten übernehmen wird.

 

Mit freundlichen Grüßen

 

Michael Kirsch LL.M. (Sydney)

 

Rechtsanwalt

 

 

 

Mijn laatste schrijven; 

 

 

 

Sehr geehrter Herr Kirsch,

 

Der Defekt, nämlich der gebrochenen Kunststoffteile der Kupplungsscheibe meines Karmann-Wohnmobils mit dem Kennzeichen ………, wurde von A Matos Car in Guarda, einem offiziellen Fiat-Händler, festgestellt und repariert (siehe Anhang, der sich bereits in Ihrem Besitz befindet).

 

Das Problem muss daher Fiat bekannt sein.

 

Siehe auch alle diesbezüglich bereits im Internet gemeldeten Beschwerden

 

Ich kann daher nicht auf meinen Anspruch verzichten.

 

Mit freundlichen Grüßen,

 

 

 

Mijn vraag:

 

Kunnen wij als NKC tot een gezamenlijk actie komen?

 

Groetjes,

Peter

22 minuten geleden geregistreerd, lees dan ook even terug. Zowel FIAT als NKC zijn niet van plan om hier iets mee te doen. Beide laten ze de gedupeerde klant/lid barsten en in de kou staan. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...