Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

  1. Afgelopen uur
  2. Vandaag
  3. U kunt gebruik maken van de kaart, maar dit hoeft uiteraard niet. De NKC biedt vele vormen van ledenvoordeel. Dit doen we voor een hele brede doelgroep. Het ene voordeel spreekt één deel van de doelgroep aan en het andere voordeel weer een ander deel van de groep. Dit proberen wij zoveel mogelijk in balans te houden. De verschillende ledenvoordelen kosten de NKC geen geld omdat we hierover afspraken maken met de leveranciers. De NKC verdient ook niets aan de verschillende ledenvoordelen, ieder voordeel geven we door aan onze leden.
  4. acer

    United Consumers

    Ook nu weer <<bedankt NKC voor alle ondoordachte akties Jubileumkorting voor niet leden op reisprogramma was ook al zoiets onrechtvaardig zelfs
  5. Pias

    Fijnstoftoeslag

    Helemaal eens, Hymer Van 654 2011.
  6. Hallo, Ik heb vergelijkbare ervaringen, maar dan met de aankoop van een nieuwe camper in Duitsland. Voor een nieuwe VW Grand California, zijn we eens bij een Duitse dealer in de buurt gaan kijken (omdat de Nederlands veel te ver rijden is) en we kregen daar meteen een scherp aanbod, zeer scherp moet ik zeggen. Toen alles gaan uitzoeken wat betreft BPM, BTW e.d. Onder de streep was de Duitse invoer bus nog steeds een paar duizend euro goedkoper. Echter omdat ie nieuw zou zijn, speelde de BTW betaling ons parten. Ik had hierover met SFA Parkstad gesproken en zij boden me ontzettend goede hulp. Hun advies om de Duitse dealer nadrukkelijk te vragen naar een factuur zonder BTW was/is essentieel. En helaas ging de dealer daar niet op in. Dit was volgens hun onmogelijk voor een particulier. De duitse BTW terugvorderen is voor een particulier onmogelijk (heb ik uitgezocht bij de belastingdienst). Voor handelaren kan dat wel via de Nederlandse belastingdienst, dus dan zou de enige oplossing zijn om een tussenhandelaar in te schakelen (die zijn er genoeg voor import), maar dan is het voordeel snel weg. Na wat heen en weer bellen, was uiteindelijk de enige oplossing een tweede factuur op te stellen als zogenaamde borg voor de betaalde duitse BTW, die dan door de duitse dealer terugbetaald wordt zodra deze het formulier met de afdracht van de BTW in Nederland heeft gezien. Dit wilden ze dan uiteindelijk wel doen, maar het risico dat het misgaat ligt natuurlijk bij de koper. Bij aankoop had ik afgesproken om SFA Parkstad in te schakelen voor het afhandelen van alles. Kan ik zeker aanraden! Uiteindelijk heb ik toch in Nederland gekocht na goed onderhandelen met de Nederlandse dealer. Het verschil was geslonken tot enkele honderden euro's. Dat was het niet waard om nog in Duitsland te kopen. Al met al was het een heel karwei om alles uit te zoeken. Er staat veel op internet, net als hier. Dus veel geleerd. Maar om een nieuwe camper in het buitenland te kopen is bijna niet te doen als er niet erg veel korting kan worden bedongen. Helaas is het voor auto's dus Europees niet (goed) geregeld om als particulier een voertuig op de Europese markt aan te schaffen, terwijl voor (bijna) alle andere artikelen er wel een vrij markt is binnen de EU. Vreemd.... Groeten Roel
  7. Gisteren
  8. Ook wij hebben goede ervaringen met SFA-Parkstad. Wim Souren was vanaf het begin telefonisch en per mail altijd bereikbaar voor al onze vragen en onzekerheden. Voor €75 euro heeft hij de BPM berekening gemaakt en de begeleiding van de import van onze buscamper gedaan. Wij zijn heel tevreden.
  9. Ook wij hebben goede ervaringen met SFA-Parkstad. Wim Souren was vanaf het begin telefonisch en per mail altijd bereikbaar voor al onze vragen en onzekerheden. Voor €75 euro heeft hij de BPM berekening gemaakt en de begeleiding van de import van onze buscamper gedaan. Wij zijn heel tevreden.
  10. ja Magic je hebt gelijk ,en dat stoort mij dan ook ,maar ik had ook al een oproep gedaan dat er aan die toeslag voor de belasting iets te doen moet zijn ,boeren en aannemers kunnen naar den Haag ,maar camperaars willen liever betalen lijkt mij ,ik heb nog geen enkele reactie gezien op mijn verhaal ,en ook hier zit de NKC niet achteraan ,want die 15 % TOESLAG HEEFT TOTAAL NIETS MET HET MILIEU TE DOEN ,DAT IS ALLEEN MAAR EEN VERKAPTE BELASTING VERHOGING ,en als ze dat allemaal naar de hand hebben gezet zullen ze over een tijd wel met het kwarttarief willen sleutelen ,we hebben een regering die alleen maar meer wil ,en clubs die zich in mijn ogen niet inspannen om zich te verzetten ,en proberen de hoge heren te vriend te houden ,maar zoals gezegd mensen betalen liever dan dat ze actie ondernemen ,want van de NKC hoeven wij ook niets te verwachten
  11. Aha, dus reeds ZEVEN jaar oud en daarmee voor de meeste verzekeringen niet meer toegestaan.
  12. Waarom? Je hebt toch ook tevreden leden die zwemmen in de poen en het dus niets uitmaakt om enkele tientjes meer te betalen.
  13. heeft Gonny soms een prive relatie met nkc
  14. Afgelopen week
  15. Joyne is een prima volwaardig alternatief en bovendien iets goedkoper
  16. De NKC raakt van de basis af, van hoe de NKC ooit is ontstaan, met hun 3 vormen van lidmaatschap. Je kunt nu kiezen tussen, alleen de app, basis, en basis plus. Als je alleen de basis kiest verwacht je toch de boeken over camperplaatsen en toch niet over campings. Ik vind de basis plus is een uitbreiding met campings voor mensen die in het voorjaar of najaar een tocht willen maken en gebruik willen maken van verwarmt sanitair op een camping. Op deze manier is er dus een lidmaatschap verhoging van € 5,- door onze strot gedrukt, wil je nu de boeken over camperplaatsen hebben. Ik snap niet dat er nog niemand hier over gereageerd heeft, of heeft niemand dit in de gaten, dat de NKC hier verkeerd bezig is. Vr.gr, J.Vrij
  17. Velgen zijn voorzien van Michelin - Agilis 81 M+S banden 215/70R15C en technisch te oud. Gebruikt als winterbanden voor Fiat Ducato 250, model 2007-2014. Vraagprijs 4 Velgen: 150,=, Winterbanden: gratis Reacties alleen per e-mail: piemar@hotmail.nl
  18. Hallo Gusta, als je denkt dat de NKC iets voor jullie probleem kan betekenen, dan moet ik je helaas teleurstellen. Wij zijn met zo'n 25 leden die problemen hebben met onze Fiat comfort-matic automaat, zie forum: problemen automatische koppeling Fiat. We hebben meerdere malen aan de NKC gevraagd of ze een oproep willen plaatsen, in de kampeerauto, maar zij laten de leden gewoon barsten, terwijl er levensgevaarlijke situaties kunnen ontstaan door de constructie fout van Fiat. Maar voor Fiat is ons probleem een gesloten boek. Veel succes gewenst met het oplossen van jullie probleem. Vr.gr, Jan Vrij
  19. Nkc heeft ws niks geleerd van vorig jaar. Wat moet ik met dit zogenaamde voordeeltje waar ik niet om heb gevraagd? Kwalijk deze verspilling van ledengeld. Hennie
  20. Helemaal mee eens. Nkc doet het op zich prima maar wordt te groot, te commercieel ook. Ben bang dat ze te beïnvloeden zijn door bedrijven en zich daardoor laten leiden in plaats van de ledenbelangen op 1 te zetten. Die tankpas slaat inderdaad helemaal nergens op. Jammer.
  21. Magic Ed.

    Camper

    Ik heb al eens een Hymer Excis naar Duitsland verkocht voor een veel betere prijs dan hier en daar hebben de Duitsers om gevochten.
  22. Beste Gonny, je verwisselt kritisch zijn met negatief zijn. Als de organisatie goed is en wat te bieden heeft dan hoeft ze niet op deze manier leden te werven. En dat blijkt ook uit het aantal leden van nu, namelijk meer dan 50.000 zoals de NKC zelf aangeeft. Natuurlijk moet een organisatie mee gaan met de tijd, maar wat heeft een ledenwerving met korting daar mee te maken. Wat ik ook bedoelde is dat de NKC bij zijn corebusiness moet blijven en niet allerlei onnodige randartikelen moet aanbieden. Daar zit niemand op te wachten omdat dit soort zaken via legio kanalen ook al (lang) wordt aangeboden. Dat is dus niet mee gaan met de tijd, maar gewoon kopiëren wat er al is. Onnodig dus.
  23. Charm

    Camper

    Is dat slim??? Campers zijn daar een stuk goedkoper en dat zie je terug in de tweedehands waarde die dus ook een stuk lager zal liggen. Of je dat met de BPM terug zal verdienen is maar de vraag. En ik heb ook het gevoel dat Magic Ed heel nauw verbonden is met die toko....
  24. Ja, Ja, wat zijn wij weer lekker negatief. Wij hebben uitstekende ervaringen met de NKC en wat zij doen. Ook deze organisatie moet mee met de tijd en niet stil blijven staan in de tijd zoals jullie dit zouden willen. Ook voor antwoorden onderweg staat de NKC klaar. Om nieuwe leden te werven moet je iets bieden en voorop lopen om de doorstroom van alle nieuwe leden in goede banen te leiden. Ook de opmerking ze worden te groot. Ja wit willen jullie dan stilstaan en maar niets meer doen als bij de start. En dan de opmerkingen over allerlei zaken die niet direct bij deze organisatie op het bordje leggen. Ik ben er van overtuigd dat ook de NKC dit niet onberoerd laat in de toekomst. Kom op mensen wees positief en steek de helpende hand uit naar deze organisatie voor die paar tientjes per jaar Frans & Gonny
  25. Wij zijn afgelopen februari/maart in Marokko geweest. Op verschillende campings komen "mannetjes" die vragen of je gasfles gevuld moet worden. Wij hebben dat gedaan in Agadir. Prijs is ongeveer hetzelfde als hier. Vraag wel of het propaan gas is waarmee je tank gevuld wordt. Propaan wordt pas vloeibaar bij - 40 graden C, Butaan wordt al vloeibaar bij - 2 graden. Een mengsel van Butaan en Propaan is ook prima, maar als je de bergen ingaat (Atlas) en hoog zit, kan het 's-nachts koud zijn en dan houdt Butaan ermee op. LPG is ook een mengsel van butaan en propaan, met in de winter meer propaan en in de zomer meer butaan. Fantastische reis gehad in Marokko. Fijn land om te camperen. Geniet ervan Groet, Jos
  26. Dit jaar heb ik mijn camper laten verschepen naar de USA voor een rondreis door Canada, Alaska en het noorden van de USA. Het rijden met mijn eigen camper door dit prachtige land was zeer bijzonder en echt aan te raden. In de voorbereiding las ik in diverse reisverslagen van camperaars dat er positief geoordeeld werd over het bedrijf Robert WWS uit Ede. Naar aanleiding van deze ervaringen, en het positieve telefonische contact, heb ik dit bedrijf ingeschakeld om de camper naar Baltimore, te laten vervoeren. Maar helaas zijn mijn ervaringen niet zo positief. Verkeerde documenten bij aanleveringen in Zeebrugge, onjuiste instructie om de camper af te halen in Baltimore, verkeerde douanedocument, camper geblokkeerd omdat de rekening van de rederij niet betaald was, een factuur die afwijkt van de offerte. Zou zelf met Customs in de USA moeten bellen of de papieren voor vertrek in Baltimore in orde waren enzovoort. Uiteraard heb ik de heer van Straten hierover aangesproken, maar echte antwoorden heb ik nooit gekregen. Het klopt dat hij in deze situaties altijd snel reageert om de zaak recht te zetten maar het is bijzonder vervelend dat deze situaties ontstaan. Bij het afhalen van de camper in Baltimore heb ik bijna vier uur staat te wachten, a raison van 50.- dollar per uur van de begeleidende escort, omdat er een rekening niet betaald is en je de camper niet meekrijgt. De heer van Straten beweert dat een en ander hem niet te verwijten valt en aan de rederij of anderen daarvan de oorzaak zijn en hij honderden campers verscheept zonder enig probleem. Ten bewijze stuurt hij mij namen, data en bestemmingen van reizigers die zonder enig probleem door hem verscheept zijn zonder vermelding van verdere gegevens. Ik vraag me dat af, want navragen kan ik dit niet, ben ik dan de enige pechvogel of zijn er meer camperaars met dit soort ervaringen?
  27. Nette frisse en schone queensbed topper 190 x 140 en 7 cm dik Speciaal op model en maat gemaakt Verkoop i.v.m. andere camper met langsbedden uiterste prijs € 50.00 06-30699907 foto op aanvraag Toon Vermeij
  28. GMun

    United Consumers

    Voor de moderator: Het lijkt me goed dat NKC hier aandacht aan besteed in eerstvolgend blad of in nieuwsbrief. Overigens ben ik het er mee eens dat de NKC steeds meer ANWB-achtige trekjes krijgt.
  29. NKC Moderator

    Invoer ervaring

    Begin april 2017 heb ik via importautos in Roosendaal een camper invoer berekening laten doen en vervolgens de camper van 1 jaar oud ingevoerd. Administratie kosten €.306,00. Nadrukkelijk vermeld Importautos dat ik mij niet bang moet laten maken, indien de belastingdienst "dreigt" met een naheffing van de BPM. Indien dat onverhoopt gebeurt, zorgen zij met hun juridische dienst dat het ongedaan wordt gemaakt. Vrijwel direct na de goedkeuring van de RDW kreeg ik een naheffing van de belastingdienst Bpm van liefst €.2538,00. Importautos uit Roosendaal schrijft "dit wel even te regelen" wat is ontaard in een recent door mij betaalde extra BPM en invorderingsrente. En Importautos voelt zich niet verantwoordelijk. Inmiddels 20 maanden en zo'n vier cm dik dossier verder is dit dan een doodlopend paard geworden omdat importautos niet meer reageert zelfs op mijn mail. De moraal van dit verhaal? Waar kun je dan nog echt van op aan? Sandor Gora 09-01-2019 08:57 "Waar kun je dan nog echt van op aan?" Wat een teleurstelling voor u. Ik vrees dat u alleen nog echt op de wet- en regelgeving aan kunt.... Equilibre 11-01-2019 10:47 Wat een uiterst vervelende en kostbare ervaring voor u. En dus een waarschuwing aan anderen om niet met dit bedrijf in zee te gaan. Zelf heb ik goede ervaringen met Autotelex. Nadat ik mijn huis in Frankrijk heb verkocht, heb ik mijn daar nieuw gekochte camper en 2 personenauto’s zelf naar Nederland gehaald en ben met de taxatierapporten naar de RDW. gegaan Alle bedragen in de rapporten zijn door de RDW/belastingdienst overgenomen en binnen de korste keren had ik mijn auto’s op Nederlands kenteken. De-camperfanaat 17-01-2019 08:29 Wat een vervelende zaak en een smak geld extra. Ik zie op hun website ook diversen malen staan dat zij het oplossen als er een naheffing komt. Hebt u al eens het juridisch loket van de NKC hierover geinformeerd? Lijkt mij echt een geval waar zei u echt in moeten ondersteunen als u lid bent. Ik denk dat als zo'n belangen organisatie met zo'n 50000 leden er werk van gaat maken en er aandacht aan gaat geven ze zich wel zullen bedenken. Succes en laat het er niet bijzitten. Magic_Edition 02-04-2019 02:49 44 berichten Wat vervelend. Gelukkig hebben wij veel betere ervaringen met de invoer en is alles naar wens verlopen en hebben wij geen BPM naheffing gehad. Laat je dus niet afschrikken door dit voorbeeld, maar maak wel een grote boog om dit bedrijf. En de kosten van meer dan 300,- euro zijn echt buitensporig, wij betaalden nog geen 25% daarvan bij SFA-Parkstad. En kregen zelfs voor de aankoop reeds een gratis BPM-indicatie.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...