Ga naar inhoud

Algemene voorwaarden

 

Reageerbeleid: transparantie en fatsoen


De NKC is het kennis- en interactieplatform voor de camperaar. Dit betekent dat we onafhankelijke informatie aanbieden over wat er in de camperwereld gebeurt. We schrijven bijvoorbeeld nieuwsberichten en bieden een database aan met daarin circa 28.000 camperlocaties. Omdat we de mening van de camperaar waardevol vinden, nodigen we uit tot reageren.

Deze reacties kunnen andere camperaars helpen bij de keuze van bijvoorbeeld een camperplaats. Daarbij hanteren we enkele richtlijnen.

Transparantie leidt tot kwaliteitsverbetering

Alle reacties zijn welkom. Het maakt niet uit of de boodschap positief of negatief is. Transparantie staat namelijk centraal. Dat is waar het de NKC om te doen is: eerlijke informatie van en voor de camperaar. Positieve reacties versterken de autoriteit en negatieve stimuleren kwaliteitsverbetering

De NKC is onafhankelijk distributeur van reacties van camperaars en exploitanten. De getoonde beoordelingen zijn enkel van hen afkomstig. Zelf plaatst de NKC geen reacties.

Reacties van beheerders/eigenaren

Beheerders van camperlocaties en campergerelateerde bedrijven kunnen hierop reageren en zo samen met de camperaar werken aan een nog beter camperklimaat. Het is goed om te beseffen dat ook deze reacties voor iedereen zichtbaar zijn. Reageren op een reactie van een beheerder of eigenaar? Dat kan, maar dan per e-mail, zodat we geen ellenlange conversaties krijgen op een detailpagina.

Wat wij niet doen, is een detailpagina of beoordelingen daarop verwijderen omdat de beheerder deze niet waardeert. Het kunnen delen van gebruikerservaringen is immers een onomkeerbaar element van de huidige samenleving.

Constructief door fatsoen

Camperen is leuk en positief en dat zien we online ook graag terug. Dit betekent dat we streven naar een constructieve sfeer. Samengevat komt het hierop neer: ga met de ander om zoals je zelf ook graag behandeld wordt. Je zou jezelf hierbij de volgende vragen kunnen stellen:

  • Zou ik dit ook in het gezicht van de ander durven zeggen?
  • Wat zou mijn partner/kind/baas zeggen als hij of zij dit las?
  • Heb ik morgen spijt van deze reactie?

Richtlijnen

Hieronder vind je enkele concrete richtlijnen voor reageren op en beoordelen van informatie. Deze zijn er om de getoonde informatie relevant en familievriendelijk te houden.

  • Een reactie moet betrekking hebben op het beschreven onderwerp.
  • De beschreven situatie mag maximaal 3 jaar (36 maanden) in het verleden liggen.
  • Opmerkingen en media die haatzaaiende en opruiende uitlatingen, discriminerende en kwetsende opmerkingen, bedreigingen, (seksueel) expliciet taalgebruik, intimidatie, geweld en de promotie van illegale activiteiten bevatten, zijn niet toegestaan.
  • Respecteer de privacy. Van jezelf en van anderen. Zet dus geen persoonsgegevens (o.a. adressen, telefoonnummers, social media accounts of e-mailadressen) in berichten.
  • De reageermogelijkheden zijn niet bedoeld voor commerciële boodschappen.
  • Plaats geen links naar campergerelateerde bedrijven, behalve in een advertentie.
  • De reacties op de websites van de NKC dienen van echte gebruikers te zijn. Zo moet het gebruikte e-mailadres van een account actief en benaderbaar zijn.
  • Het is beheerders / eigenaren van campergerelateerde bedrijven niet toegestaan zelf beoordelingen te schrijven (bijvoorbeeld door aliassen te gebruiken), gebruikers te belonen voor positieve beoordelingen of concurrenten te benadelen met slechte beoordelingen.
  • Plaats geen teksten of media waarop auteursrecht van toepassing is.

Niet conform beleid

Wanneer wij van mening zijn dat een uiting strijdig is met ons reageerbeleid, behouden wij ons het recht voor deze zonder aankondiging te verwijderen of in gewijzigde vorm alsnog te plaatsen.

Het is in extreme situaties ook mogelijk dat wij een beheerder zijn/haar beheerdersrechten ontnemen. Hieraan vooraf gaat uiteraard een poging onzerzijds dit op constructieve wijze op te lossen.

  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...