Ga naar inhoud

Pierre

Members
  • Aantal items

    45
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

Pierre won de laatste dag op 8 augustus

Pierre had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

6 Neutral

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Als je wilt weten wat NKC mbt dit onderwerp doet, zie hun dossier over duurzaamheid: https://www.nkc.nl/zoeken/?tag=Dossier duurzaam camperen .
  2. Zie Fiat handleiding Comfortmatic. Daar staat in: "IMPORTANT Wanneer het bestuurdersportier wordt geopend, schakelt het systeem het hydraulische gedeelte in, zodat dit gereed is als de motor wordt gestart""
  3. Pierre

    Gasflessen

    Wellicht helpt deze link naar de ANWB web page. https://www.anwb.nl/kamperen/voorbereiding/gasflessen/opslag-gasflessen.
  4. Goed samengevat Peter. Zo lees ik het ook Groeten Pierre
  5. Zie webpage RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/water
  6. Kijk eens in de buurt of er een camperbouwbedrijf zit. Deze bedrijven hebben ervaring met isolatie aanbrengen. Kunnen je wellicht adviseren of ook repareren
  7. Ik ben het met je eens Supreme. Daarom heb ik ook verwezen naar de links van de rijksoverheid. De wet maakt onderscheid tussen wettelijke garantie en fabrieksgarantie. Zij zien de fabrieksgarantie als aanvulling op de wettelijke garantie. Wat betreft de wettelijke garantie: die kan veel langer zijn dan de fabrieksgarantie, de wet zegt dat het product zo lang mee moet gaan als u mag verwachten. Dan lijkt mij 2 jaar bij 25000 km veel te kort voor een koppelingsplaat. De links verwijzen overigens naar veel meer info mbt dit onderwerp. Men kan daar ook voorbeeldbrieven vinden en uitleg over wat te doen
  8. Driene, Mocht je vervanging overwegen en het is inderdaad de koppelingsplaat en Fiat doet moeilijk qua coulance, dan is het verstandig deze sites van de overheid te bekijken Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product ACM/Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt ((Opm: ACM is de instantie die ook actief is in het dieselschandaal) Het is zinvol ook de links te openen. Er zijn ook voorbeeldbrieven Ik denk dat dit forum voldoende informatie biedt om aan te tonen dat het probleem met de koppelingsplaat van de EURO 6 versie van de Comfortmatic vaker voorkomt en dat het dus niet aan de eigenaar ligt Consequentie kan zijn dat je aanspreekpunt dan de verkoper moet zijn en niet Fiat, tenzij je dit met de verkoper overeenkomt. Als de verkoper bij Bovag is aangesloten dan is er vlgs mij ook een geschillen commissie, wiens uitspraak bindend is.
  9. Supreme, ik ben uitgegaan van een garantietermijn van 2 jaar en dan is het buiten de garantie. Wat ik probeer aan te geven, is dat er een risico is dat de plaat niet stuk is omdat er na de storingsmelding 5000km probleemloos gereden is. Dan zijn de kosten voor Driene. Marcodilungo verwees naar een dealer die ervaring heeft met deze koppelingsplaten. Wellicht dat deze dealer de expertise (en de wil) heeft om Driene verder te helpen, en kan eventueel bevestigen dat de storingsmelding terdege te maken heeft met een kapotte plaat. Daarom noem ik ook deze optie.
  10. Driene, ik had gehoopt dat Gredon zijn antwoord zou toelichten, maar dat is nog niet gebeurd. Het ziet ernaar uit dat de garage zich geen raad weet met de melding Gezien de ervaringen van anderen is een probleem met de koppelingsplaat vooralsnog niet uit te sluiten. Daar staat tegenover dat er daarna 5000km gereden is zonder problemen. Dat zowel een foutmelding van de transmissie (versnellingsbak) en koppeling opkomen, kan o.a. ook veroorzaakt worden door een probleem met de druk in het hydraulisch systeem. Zowel de transmissie als de koppeling worden bediend door dit systeem. Als de foutmelding optrad tijdens starten, zou je in deze richting kunnen denken. Zie ook de reactie van Marianjaques op 10 mei met een verklaring en hoe dit te voorkomen. Mocht je twijfels behouden dan zou een second opinion wellicht kunnen helpen van een garage die ervaring heeft met het vervangen van deze koppelingsplaat, zie bijv. de reactie van Marcodilungo op 10 mei
  11. Ik vraag me af of de vraag van Driene voldoende is beantwoord. Ik denk dat het goed is dat Gredon toelicht waarom deze foutcodes alleen bij een kapotte koppelingsplaat kan voorkomen Als het zo simpel zou zijn, zou ik verwachten dat iedere Fiat dealer deze conclusie kan trekken en een gegronde reden heeft om de boel open te maken. Daarbij heeft Driene nog 5000km doorgereden zonder problemen.
  12. Wij hebben de NKC rondreis gedaan en dat is ons goed bevallen. Mooi land. Qua rijden geen problemen gehad, grotendeels asfalt, soms onverhard. Wij waren er in juli. Wel was het fijn dat populaire excursies op voorhand door de organisatie geboekt waren ivm wachttijden.
  13. Eens met Busje. Heb het ook gezien en ik weet ook niet wat ik er van denken moet. Hij laat zich er ook niet over uit of hij de camper nieuw had gekocht of als gebruikte (met wellicht een historie) . Wat de display betreft: de 2011 versie had inderdaad een probleempje met de display. Bij mij is de display door Fiat kosteloos vervangen. Ik weet ook van anderen waarbij de display kosteloos is vervangen.
  14. Normaliter zou de locatie van het electroblok ( bv EBL) in de handleiding van de camper moeten staan, samen met instructies voor het blok
  15. Humpie, ik had de quote moeten gebruiken om te laten weten dat ik geantwoord heb op je vraag. Zie mijn vorige reactie
×
×
  • Nieuwe aanmaken...