Ferdie Geplaatst: 2 oktober 2020 Share Geplaatst: 2 oktober 2020 Ja, alleen bij automaten. Deze koppelingsplaat is speciaal ingericht voor de robotvariant. Bij de handgeschakelde versnellingsbak heb je geen last van versnelde slijtage door kunststofonderdelen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Petee Geplaatst: 29 oktober 2020 Share Geplaatst: 29 oktober 2020 Wij hebben sinds kort een NB 5500kg Max Bj 2018 met 16000km. 2,3 met 180 pk. zit er toch sterk over te denken om de koppeling maar perfectief te laten vervangen. is dit juist of weggegooid geld ? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ferdie Geplaatst: 29 oktober 2020 Share Geplaatst: 29 oktober 2020 Ik zou het niet doen. Hoeveel mensen krijgen klachten? 10% van de Ducato rijders wellicht? Elk is er één teveel, maar door alle instructies m.b.t. tot de comfortmatic goed uit te voeren is de kans m.i. kleiner dat je problemen krijgt. Ik zit zelf bij een dealer waar het probleem niet bekend is, terwijl ze heel veel Ducato’s verkopen en in onderhoud hebben. Ik en andere gebruikers hebben al eerder al iets gezegd over de uit te voeren instructies. Dit kun je nalezen op eerdere data op dit forum. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
ExsisT Geplaatst: 29 oktober 2020 Share Geplaatst: 29 oktober 2020 Allen, Even reagerend op Jurgen (post tijdje terug ) en het (te) vroeg opschakelen van de robotbak: Is te voorkomen (bij mijn uitvoering) door de hill-up assistant in te schakelen. Het knopje met een plaatje van een auto met een gewicht achterin de laadbak. Mvg GMK Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Driene Geplaatst: 1 november 2020 Share Geplaatst: 1 november 2020 Petee, Zie ook mijn bijdrage van 17 juli. Ik heb na de melding “versnellingsbak niet beschikbaar” nog 5000 km (ik kwam terug vanuit Marokko) probleemloos gereden. Toch heb ik de platen (preventief) laten vervangen bij Bert Wessels. Omdat ik absoluut niet het risico wil lopen dat ik stil kom te staan op een beroerde plek met alle ellende van dien (wegslepen, hotel zoeken, vakantie afbreken,vervoer naar huis etc). En als je die E 1830 afzet tegen de totale kosten van een Camper (ca E 80.000 en meer) , de verzekeringskosten en wegenbelasting (ook ongeveer E 2000) , de kosten van een beurt met APK (E 500) valt het allemaal nog wel mee. Wel jammer, maar wel overzienbaar. Zie het maar als een soort eenmalige verzekeringspremie. Net als de Bear Lock van E 1000 die ik nog nooit nodig heb gehad. Overigens waren mijh koppelingsplaten , afgezien van normale slijtage)m nog goed. Mvg Jan Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Petee Geplaatst: 1 november 2020 Share Geplaatst: 1 november 2020 2 uren geleden, Dr.Dream zei: Mijn god, wat zijn dit voor (woeker) prijzen Jan Driene? Bearlock kost normaal 550,- euro compleet gemonteerd aan de huisdeur. APK is 35,- euro, bij grote beurt van 400,- euro gratis (alleen afmeldkosten). Verzekering en wegenbelasting betaal ik 1065,- per jaar en nog 73,- euro voor de winterschorsing. De montage van zo'n Sachs plaat moet voor 1200,- euro ook klaar zijn. Waar te doen voor 1200,- volgens jouw? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 1 november 2020 Share Geplaatst: 1 november 2020 D , Dream , ik hoor wel meer van die prijzen , maar een APK voor 35,- euro kan niet goed uit gevoerd worden , als nu nu 35 euro neemt - 21 % dan heeft het keuringsstation / garage 28,- euro ,dan zal hij in een half uur klaar moeten zijn inc de afmeld tijd , en hoelang is hij dan aan het keuren ? , Binnen rijden op brug of put , keuren , uitlezen boord computer ( geen roetmeting ) afmelden , en buiten zetten . Maar als ik het NKC lees , waar men wel een camper een conditie inspectie geven na een APK weet ik genoeg . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
ABG Geplaatst: 1 november 2020 Share Geplaatst: 1 november 2020 Beste Driene, Je hebt de platen laten vervangen maar ze zagen er nog goed uit zeg je. Maar waar kwam je alarm (versnellingsbak niet beschikbaar) dan vandaan. Overigens de prijs van €1800 is normaal bij een Fiat dealer ; ,heb ik ook betaald. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
campaan Geplaatst: 25 november 2020 Share Geplaatst: 25 november 2020 Bij onderhoudsbeurt gaat men oooook voor de koppelingsplaat ènkel af wat men vindt via de diagnosestekker. Ter preventie, start ik na contact aanzetten bak eerst zelf in neutraal gezet te hebben = zeker geen verbinding. Zet bak ook zelf in neutraal bij wachten voor stoplicht, etc. Wie weet slim? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pierre Geplaatst: 25 november 2020 Share Geplaatst: 25 november 2020 (aangepast) 2 uren geleden, campaan zei: Bij onderhoudsbeurt gaat men oooook voor de koppelingsplaat ènkel af wat men vindt via de diagnosestekker. Ter preventie, start ik na contact aanzetten bak eerst zelf in neutraal gezet te hebben = zeker geen verbinding. Zet bak ook zelf in neutraal bij wachten voor stoplicht, etc. Wie weet slim? Je gebruikt de neutraal positie keurig volgens de Fiat instructies. Ik doe het ook zo. Overigens in de buitenlandse forums waren er mensen die de melding "versnellingsbak niet beschikbaar" zelf oplosten. Hierbij de mogelijke oorzaken die ik tegen kwam (kan nuttig zijn voor onderweg) 1) Oliepeil hydraulische unit te laag. (Er waren opmerkingen van forum deelnemers dat deze wel erg krap was bij oplevering) 2) Corrosie in de stekkerverbinding van het remlicht systeem. Stekker bevindt zich in motor ruimte naast kabelboom onder de plastic afdekking aan bestuurderszijde. Deze afdekking zal bedoeld zijn om te voorkomen dat regenwater over de bedrading stroomt (Er zijn topics over slecht regenwaterafvoer onder de voorruit). 3) zekering van hydrauliek pomp en besturingsunit defect (zekeringkast in motor ruimte) 4)Proberen te resetten (start/stop of accuklem los) en zo nodig verlate start/noodloopprogramma proberen te activeren (zie handleiding) 25 november 2020 aangepast door Pierre aanvulling Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Humpie Geplaatst: 15 december 2020 Share Geplaatst: 15 december 2020 (aangepast) L'histoire se répète, Het verhaal herhaalt zich: Na de soap van de automatische versnelling, bij 20.000 km, die vorig jaar mei NIET in de extended Hymer garantie van 5 jaar vervangen is (zie aan het gehele begin van deze blog) gaat de story door. Sinds het begin heb ik problemen met het motormanagement gehad, als eerste is deze gereset in Madrid (in 1e instantie gaven ze aan kom in 2 wkn maar terug). Dit probleem is steeds gebleven, meerdere keren door mijn Fiat dealer gereset, geen problemen gezien. Ook na het vervangen van de geweldige koppelingsplaten met plastic (hoe verzin je het) van Fiat bleef dit fenomeen, ik mocht gewoon doorrijden van de garage. Echter in het najaar rijdend in het rustige NW deel van Duitsland (Ost Friesland) pogend aan COVID-19 te ontsnappen bleef het motormanagement lampje weer steeds branden. Na een week reed ik redelijk laat naar de CP en verloor ik ineens vermogen, niet sneller dan 30 á 50 km/u. Ik kon net de CP bereiken. De volgende dag deed hij het weer en meteen naar NL gereden omdat afslepen vanuit Dld niet mogelijk was ivm de maatregelen. De dagen erna niet meer voorgekomen. De Camper begin november naar de garage gebracht met volgende acties: Brandstofpomp vervangen. Camper opgehaald en na 10km geen vermogen op A30; Verstuivers gecontroleerd, waren OK, probleem blijft Mmgmnt lampje brand; Verstuivers vernieuwd en nog steeds NOK, probleem blijft Mmgmnt lampje brand; EGR klep vernieuwd en probleem opgelost..... Ik ben nog niet met de Camper op pad geweest maar na één maand in de garage te hebben gestaan ben ik het wel erg zat dit gedoe, de lol is eraf. Ik ben wel zéér dankbaar dat dit nog allemaal viel onder de 5 jaar extended Hymer garantie (versnelling NIET), anders had dit geintje mij een fortuin gekost. Ik ben zéér teleurgesteld in de NKC dat er geen enkele schot zit in dit Fiat debacle, zijn er naar hun zeggen al meer dan een jaar mee bezig maar geen enkele indicatie dat dit ook zo is. Hopen zeker dat dit geintje overwaait en er niet teveel ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Dikke duim naar beneden en een 1,0 met een griffel. Een ontevreden Fiat Ducato rijder. . 4 januari 2021 aangepast door Humpie Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Gazelle Geplaatst: 1 januari 2021 Share Geplaatst: 1 januari 2021 Op 15-12-2020 om 14:24, Humpie zei: L'histoire se répète, Het verhaal herhaalt zich: Na de soap van de automatische versnelling, bij 20.000 km, die vorig jaar mei NIET in de extended Hymer garantie van 5 jaar vervangen is (zie aan het gehele begin van deze blog) gaat de story door. Sinds het begin heb ik problemen met het motormanagement gehad, als eerste is deze gereset in Madrid (in 1e instantie gaven ze aan kom in 2 wkn maar terug). Dit probleem is steeds gebleven, meerdere keren door mijn Fiat dealer gereset, geen problemen gezien. Ook na het vervangen van de geweldige koppelingsplaten met plastic (hoe verzin je het) van Fiat bleef dit fenomeen, ik mocht gewoon doorrijden van de garage. Echter in het najaar rijdend in het rustige NO deel van Duitsland (Ost Friesland) pogend aan COVID-19 te ontsnappen bleef het motormanagement lampje weer steeds branden. Na een week reed ik redelijk laat naar de CP en verloor ik ineens vermogen, niet sneller dan 30 á 50 km/u. Ik kon net de CP bereiken. De volgende dag deed hij het weer en meteen naar NL gereden omdat afslepen vanuit Dld niet mogelijk was ivm de maatregelen. De dagen erna niet meer voorgekomen. De Camper begin november naar de garage gebracht met volgende acties: Brandstofpomp vervangen. Camper opgehaald en na 10km geen vermogen op A30; Verstuivers gecontroleerd, waren OK, probleem blijft Mmgmnt lampje brand; Verstuivers vernieuwd en nog steeds NOK, probleem blijft Mmgmnt lampje brand; EGR klep vernieuwd en probleem opgelost..... Ik ben nog niet met de Camper op pad geweest maar na één maand in de garage te hebben gestaan ben ik het wel erg zat dit gedoe, de lol is eraf. Ik ben wel zéér dankbaar dat dit nog allemaal viel onder de 5 jaar extended Hymer garantie (versnelling NIET), anders had dit geintje mij een fortuin gekost. Ik ben zéér teleurgesteld in de NKC dat er geen enkele schot zit in dit Fiat debacle, zijn er naar hun zeggen al meer dan een jaar mee bezig maar geen enkele indicatie dat dit ook zo is. Hopen zeker dat dit geintje overwaait en er niet teveel ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Dikke duim naar beneden en een 1,0 met een griffel. Een ontevreden Fiat Ducato rijder. . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Gazelle Geplaatst: 1 januari 2021 Share Geplaatst: 1 januari 2021 Dank zij dit forum fiat ducato met halfautomatische bak uit 2017 niet aangekocht. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Hartelijk dank voor jullie oprechte verhalen Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
robvanhout Geplaatst: 24 februari 2021 Share Geplaatst: 24 februari 2021 Beste Forum leden, Ik ben sinds oktober vorig jaar in het bezit van een Pössl Roadcruiser 2018 o.b.v. Fiat Ducato 2.3 liter 150 PK Comfort-Matic. Met enige schrik las ik alle drama's rond de koppelingsplaat van deze Fiat. Ik heb n.a.v. jullie berichten contact opgenomen met het garagebedrijf waar ik voor april de eerste beurt met APK heb gepland (ACS Wessels, Papenhoven LB). Het probleem was daar bekend. Ik moet nog voor de eerste keer op vakantie met de camper maar ik moet er niet aan denken dat we met de problemen zoals geschetst op dit Forum worden geconfronteerd in het buitenland (mijn vrouw en ik zijn boven de 80 jaar). Dus heb ik, mede op advies van de heer Wessels, de afspraak gemaakt dat de koppelingsplaat preventief door een exemplaar van Sachs vervangen gaat worden. Hij had al 5 koppelingsplaten van Sachs in bestelling voor andere camperaars. Ik hoop dat ik, mede dank zij dit Forum, van veel potentiële ellende bespaard ga blijven ! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ferdie Geplaatst: 24 februari 2021 Share Geplaatst: 24 februari 2021 Beste Rob, Met een Sachs koppelingsplaat is het probleem wel verholpen. Zelf ben ik ook in het bezit van een comfort-matic uit 2018. Tot op heden geen problemen gehad. Het is wel raadzaam de olie in de versnellingsbak eens in de 2 á 3 jaar te laten verversen. Dat wordt nogal eens vergeten. Overigens denk ik dat het probleem wel meevalt zeker vanaf het bouwjaar 2018. Er rijden heel veel comfort matics rond in Nederland waarvan ik schat dat misschien 5 procent van de gebruikers problemen hebben gehad. Uiteraard is elk probleem er één teveel. Maar in Duitsland schijnt het probleem nog minder groot te zijn omdat de bestuurders daar meer gewend zijn in de bergen te rijden en de comfort-matic dan handmatig bedienen. Dit voorkomt veel problemen. Veel reis- en vakantieplezier in het komende seizoen gewenst! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
robvanhout Geplaatst: 1 maart 2021 Share Geplaatst: 1 maart 2021 Afhankelijk van het al dan niet meezitten van de vervanging een bedrag van maximaal van € 1500 of lager. Een fors bedrag, maar ik heb het er voor over. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
mikeanber Geplaatst: 2 maart 2021 Share Geplaatst: 2 maart 2021 hallo allen word op campercontact ook heel veel over geschreven Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
campaan Geplaatst: 6 maart 2021 Share Geplaatst: 6 maart 2021 Binnenkort gaat het camperseizoen weer beginnen. Hoeveel camperaars gaan weer mobiel / financieel stranden door die "plastic" koppelingsplaat? Zonder gezamenlijke rechtszaak zal arrogànte(!) Fiat nooit bewegen om een beschaafde oplossing aan te bieden. Trouwens hetzelfde geldt voor de sjoemelsoftware affaire voor de dieselmotor. Doen we gezamenlijk (incl. NKC) wat, tijd voor hardere actie of gooien we de handdoek in de ring??? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 6 maart 2021 Share Geplaatst: 6 maart 2021 1 uur terug, campaan zei: Binnenkort gaat het camperseizoen weer beginnen. Hoeveel camperaars gaan weer mobiel / financieel stranden door die "plastic" koppelingsplaat? Zonder gezamenlijke rechtszaak zal arrogànte(!) Fiat nooit bewegen om een beschaafde oplossing aan te bieden. Trouwens hetzelfde geldt voor de sjoemelsoftware affaire voor de dieselmotor. Doen we gezamenlijk (incl. NKC) wat, tijd voor hardere actie of gooien we de handdoek in de ring??? Tja,...... ik denk dat je niet teveel van de NKC hoeft te verwachten. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 6 maart 2021 Share Geplaatst: 6 maart 2021 GeMa , je hoeft helemaal niet te stranden met die verkeerde koppelingsplaat , als hij uit de garantie is , gewoon vervangen , misschien kan een dealer nog een coulance aanvragen bij de importeur als het voor de 5 jaar is . Gewoon informeren bij de / een dealer of dit mogelijk is , zo niet dan een vaste offerten , en laten uitvoeren . Mijn advies is ga bij een dealer ook gewoon in onderhoud , en als er dan iets voor doet wat niet hoort , kan hij er wel wat mee . Maar als je bij een dealer de krenten uit de pap wil dan staat hij ook niet direct te springen om een coulance te regelen , want aan een garantie verdient een dealer eigenlijk niets , het is netto - netto . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 7 maart 2021 Share Geplaatst: 7 maart 2021 16 uren geleden, supreme zei: GeMa , je hoeft helemaal niet te stranden met die verkeerde koppelingsplaat , als hij uit de garantie is , gewoon vervangen , misschien kan een dealer nog een coulance aanvragen bij de importeur als het voor de 5 jaar is . Gewoon informeren bij de / een dealer of dit mogelijk is , zo niet dan een vaste offerten , en laten uitvoeren . Mijn advies is ga bij een dealer ook gewoon in onderhoud , en als er dan iets voor doet wat niet hoort , kan hij er wel wat mee . Maar als je bij een dealer de krenten uit de pap wil dan staat hij ook niet direct te springen om een coulance te regelen , want aan een garantie verdient een dealer eigenlijk niets , het is netto - netto . Dit gaat niet om garantie, maar om een fabrikant die z'n verantwoordelijkheid moet nemen. Ook na de wettelijke garantie is een leverancier/fabrikant aansprakelijk voor de deugdelijkheid van z'n product. Het is eigenlijk heel simpel EU consumenten recht, je mag verwachten dat een versnellingsbak van een motorvoertuig bij normaal gebruik het langer volhoudt dan een paar jaar. Doet ie dat niet vanwege een gebrek of bewezen zwak punt, dan is de leverancier/fabrikant nog steeds aansprakelijk voor de "schade" of het herstel. In ieder geval voor een redelijk deel daarvan. Fiat laat het hier duidelijk liggen en het zou ze sieren om, net als andere fabrikanten dat doen, met een recall dit probleem op te lossen. Zo niet, dan ligt het in de lijn der verwachtingen dat een belangenorganisatie (zoals de NKC of de Consumentenbond) een fabrikant daarop aanspreekt. Anders wellicht een consumentenprogramma zoals Radar? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 7 maart 2021 Share Geplaatst: 7 maart 2021 GeMa , daar heb je helemaal gelijk in ik ben zelf ook dealer geweest in de zware sector en als zich problemen voordeden wat eigenlijk niet zou mogen , werd eer een garantie cleam aan gevraagd , en soms daar voor contact gepleegd met de importeur , ik heb altijd naar tevredenhied deze zaken kunnen regelen , dat wil niet zeggen dat er geen grenzen waren eens houd het op . Maar als Fiat niets wil wat moet je dan , en procederen kan een hel tijd duren , maar de zit dan nog steeds met een storing gevoelige camper . Dus wat blijft er dan nog over ? . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 7 maart 2021 Share Geplaatst: 7 maart 2021 8 uren geleden, GeMa zei:Het is eigenlijk heel simpel EU consumenten recht, je mag verwachten dat een versnellingsbak van een motorvoertuig bij normaal gebruik het langer volhoudt dan een paar jaar. Doet ie dat niet vanwege een gebrek of bewezen zwak punt, dan is de leverancier/fabrikant nog steeds aansprakelijk voor de "schade" of het herstel. In ieder geval voor een redelijk deel daarvan. Het ligt met het consumentenrecht in de praktijk iets minder simpel. Wanneer er iets met het product binnen een half jaar na aankoop gebeurd is de verkoper in principe aansprakelijk, tenzij deze kan aantonen dat het niet zijn schuld is. Wanneer de periode tussen aankoop en het moment dat het gebrek zich voordoet langer is dan een half jaar moet de koper aantonen dat de verkoper een ondeugdelijk product heeft verkocht. Dat zal erg lastig worden voor de particulier die tegen een bedrijf moet procederen die desnoods een legertje advocaten laat aanrukken. Het enkele feit dat ook andere campers dit gebrek vertonen zal niet helpen. U moet aantonen dat déze camper ondeugdelijk was bij aankoop. Er zit een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 8 maart 2021 Share Geplaatst: 8 maart 2021 (aangepast) 15 uren geleden, Adriatik zei: Het ligt met het consumentenrecht in de praktijk iets minder simpel. Wanneer er iets met het product binnen een half jaar na aankoop gebeurd is de verkoper in principe aansprakelijk, tenzij deze kan aantonen dat het niet zijn schuld is. Wanneer de periode tussen aankoop en het moment dat het gebrek zich voordoet langer is dan een half jaar moet de koper aantonen dat de verkoper een ondeugdelijk product heeft verkocht. Dat zal erg lastig worden voor de particulier die tegen een bedrijf moet procederen die desnoods een legertje advocaten laat aanrukken. Het enkele feit dat ook andere campers dit gebrek vertonen zal niet helpen. U moet aantonen dat déze camper ondeugdelijk was bij aankoop. Er zit een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen! Dat is bij de "gewone" garantie. Het eerste half jaar ligt de bewijslast bij de leverancier/fabrikant, je hoeft dan als consument niet aan te tonen dat je het product "normaal" gebruikt hebt als het stuk gaat, daarna (tot 2 jaar) is er sprake van normale garantie, gaat er iets stuk, dan kan de leverancier/fabrikant vragen stellen over het gebruikt. Daarnaast moet een fabrikant een deugdelijk product leveren (ook na de garantieperiode) met een redelijkerwijs verwachte levensduur. En ja, de bewijslast ligt daarbij bij de consument, maar met zoveel gevallen moet dat bij een rechter te doen zijn. Daarbij komt dat er inmiddels ook een vervangingsset is ontwikkeld, waarmee eens te meer aangetoond kan worden dat er iets mis is/was met de originele uitvoering. Een koppeling vervangen na 2-3 jaar is immers geen deugdelijk product en een levensduur die je mag verwachten. Een dure TV die na 2-3 jaar stukgaat is ook niet normaal en valt ook onder deze regeling. En nee, je hoeft niet aan te tonen dat de camper bij aankoop ondeugdelijk was, je moet aannemelijk maken dat de camper bij normaal gebruik niet aan de verwachtingen voldeed die je redelijkerwijze aan een (bijna) nieuwe camper mag stellen, namelijk een koppeling die het doet en blijft doen en niet na 2-3 jaar vervangen moet worden. En ja, dit vergt wellicht een (juridische) strijd, zoals indertijd met de Ford motoren in campers, maar nogmaals, een fabrikant heeft ook een productaansprakelijkheid na de officiële garantieperiode (vinden ze niet leuk en wuiven dat vaak in 1e instantie weg, maar de aanhouder wint echt!). Omdat dit vaak een lange adem vereist ligt het juist op de weg van partijen zoals de NKC om namens hun leden deze strijd aan te gaan. Het verbaast me dan ook, weinig of niets uit die hoek te horen. Op dit forum is wel eens gesproken over belangenverstrengeling in deze. Ik weet niet of dat zo is, maar NKC, kom op voor de belangen van je leden en hou je niet zo angstvallig stil! En voor alle duidelijkheid, ik heb hier geen enkel persoonlijk belang bij, sterker nog, door berichten hier hebben wij afgezien van de koop van een 2-3 jaar oude Adria met deze versnellingsbak en zijn we overgegaan tot de aankoop van een nieuwe camper met de nieuwe (door ZF ontwikkelde) 9-traps automaat. Als ikzelf benadeelde was geweest, had ik allang in de hoogste boom gezeten en actie ondernomen, in plaats van te accepteren dat ik een paar duizend euro moet betalen om een koppeling van 2-3 jaar oud te vervangen. 8 maart 2021 aangepast door GeMa Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 8 maart 2021 Share Geplaatst: 8 maart 2021 4 uren geleden, GeMa zei: Omdat dit vaak een lange adem vereist ligt het juist op de weg van partijen zoals de NKC om namens hun leden deze strijd aan te gaan. Het verbaast me dan ook, weinig of niets uit die hoek te horen. Op dit forum is wel eens gesproken over belangenverstrengeling in deze. Ik weet niet of dat zo is, maar NKC, kom op voor de belangen van je leden en hou je niet zo angstvallig stil! Eens! Maar de NKC heeft geen idee wat er bij de leden speelt. Ze heeft ook geen idee wat hier op het forum wordt gewisseld. De lange adem van een juridische strijd heeft de NKC niet. De kosten worden haar te hoog. Kort: vergeet het maar! 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.