Rijk Geplaatst: 29 juli 2020 Share Geplaatst: 29 juli 2020 Als men voor een truck de inwendige bedienings cylinder niet vernieuwd is men gewoon verkeerd bezig. Alles ligt los en het is een kleine moeite om dit gelijk te doen Moet tenslotte weer tonnen aan kilometers mee gaan. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 29 juli 2020 Share Geplaatst: 29 juli 2020 Rijk , die bediening cilinder staat los van de delen die uiteindelijk de storing verholpen en de cilinder zit niet inwendig , en deze was vervangen maar gaf geen oplossing , deze onderdelen zijn niet goed koop en als men de ervaring heeft dat deze niets mankeert vervang je hem niet . de truck had daar mee ook geen problemen mee ,het probleem werd opgelost door de overige onderdeel te vervangen die tussen de cilinder zit en druklager . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Rijk Geplaatst: 30 juli 2020 Share Geplaatst: 30 juli 2020 Meeste auto.s hebben al heel lang hydraulische druklagers Deze zit dus in het koppelingshuis. We gaan weer naar de Fiat daar gaat het om. Als ik zelf deze had dan liet ik er gewoon een Sachs set in zetten ( € 260. netto ) 8uur werk. Ik zelf zou niet de grens durven oversten. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 30 juli 2020 Share Geplaatst: 30 juli 2020 (aangepast) Rijk , daar ben ik het mee een s is ook mijn advies . 30 juli 2020 aangepast door supreme Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ferdie Geplaatst: 2 augustus 2020 Share Geplaatst: 2 augustus 2020 Ik heb mij door een monteur van een Camperbedrijf laten vertellen dat de automaat (comfort matic 6 versnellingsbak) ontregeld kan raken door rechts van de camper in te stappen. Je moet links instappen, omdat bij het openen van de linkerdeur er druk wordt opgebouwd, waarbij de automaat alleen dan goed kan functioneren. Het zal best wel eens voorkomen dat de chauffeur rechts instapt, of via de camperdeur, waarbij de linkerdeur niet geopend wordt met als gevolg een ontregelde automaat. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pierre Geplaatst: 3 augustus 2020 Share Geplaatst: 3 augustus 2020 12 uren geleden, Ferdie zei: Ik heb mij door een monteur van een Camperbedrijf laten vertellen dat de automaat (comfort matic 6 versnellingsbak) ontregeld kan raken door rechts van de camper in te stappen. Je moet links instappen, omdat bij het openen van de linkerdeur er druk wordt opgebouwd, waarbij de automaat alleen dan goed kan functioneren. Het zal best wel eens voorkomen dat de chauffeur rechts instapt, of via de camperdeur, waarbij de linkerdeur niet geopend wordt met als gevolg een ontregelde automaat. Zie Fiat handleiding Comfortmatic. Daar staat in: "IMPORTANT Wanneer het bestuurdersportier wordt geopend, schakelt het systeem het hydraulische gedeelte in, zodat dit gereed is als de motor wordt gestart"" 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ferdie Geplaatst: 3 augustus 2020 Share Geplaatst: 3 augustus 2020 Dank je Pierre. Heel duidelijk dus! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
campaan Geplaatst: 6 augustus 2020 Share Geplaatst: 6 augustus 2020 Op 2-8-2020 om 21:22, Ferdie zei: Ik heb mij door een monteur van een Camperbedrijf laten vertellen dat de automaat (comfort matic 6 versnellingsbak) ontregeld kan raken door rechts van de camper in te stappen. Je moet links instappen, omdat bij het openen van de linkerdeur er druk wordt opgebouwd, waarbij de automaat alleen dan goed kan functioneren. Het zal best wel eens voorkomen dat de chauffeur rechts instapt, of via de camperdeur, waarbij de linkerdeur niet geopend wordt met als gevolg een ontregelde automaat. Ik heb een halve dag in een deuk gelegen, wanneer ik dit bericht las. Fiat Ducato Comfortamatic is een gewoon een geestelijike gestoorde auto! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ferdie Geplaatst: 6 augustus 2020 Share Geplaatst: 6 augustus 2020 Zie antwoord van Pierre: Zie Fiat handleiding Comfortmatic. Daar staat in: "IMPORTANT Wanneer het bestuurdersportier wordt geopend, schakelt het systeem het hydraulische gedeelte in, zodat dit gereed is als de motor wordt gestart"" 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Zomer Geplaatst: 23 augustus 2020 Share Geplaatst: 23 augustus 2020 Ook wij hebben dezelfde problemen, echter onze bus is van 2010, en heeft 180000 km gereden. Vorig jaar op een afrit in Italië, en op een parkeerplaats. Mij is verteld dat de olie in de versnellingsbak te heet werd. Later zijn we in Griekenland gestand met een kapotte koppeling. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 23 augustus 2020 Share Geplaatst: 23 augustus 2020 (aangepast) Ik heb gelukkig geen problemen met mijn Ducato uit 2014. Maar wat niet is kan nog altijd komen. Maar waarom stappen degenen met problemen niet collectief naar de NKC om actie van de NKC te eisen? De NKC doet toch aan belangenbehartiging? Hier hebben ze een case waar ze hun tanden in kunnen zetten! Je moet uiteraard wel lid zijn! 23 augustus 2020 aangepast door Adriatik Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 23 augustus 2020 Share Geplaatst: 23 augustus 2020 Maar van een gecoördineerde actie richting NKC is nog geen sprake geweest. Dat lijkt me echt noodzakelijk, anders krijg je ze daar niet in beweging. Van de ledenraad verwacht ik weinig, ook niet van nieuwe leden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Chantal Geplaatst: 25 augustus 2020 Share Geplaatst: 25 augustus 2020 Wij staan in panne in Frankrijk met een camper pilot fiât ducato van 2017. Na een stop terug willen starten, maar melding geen versnellingen meer beschikbaar. Er staan 24995 km op en hij is 3 jaar oud, dus uit garantie. Weggesleept van parking naar een Renault garage, ook al vroegen we een fiât garage. En 8m lang, zeg je geen lachertje om op en af de sleepwagen. Daar konden ze ons niet helpen. Dan n'a 2 nachten weer weggesleept naar een een andere garage en proberen ons te helpen. Tot hiertoe nog geen resultaat. Hoe kan dit 3 jaar oud en maar 24995 km. Dit kan niet. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pierre Geplaatst: 30 augustus 2020 Share Geplaatst: 30 augustus 2020 Op 23-8-2020 om 10:33, Zomer zei: Ook wij hebben dezelfde problemen, echter onze bus is van 2010, en heeft 180000 km gereden. Vorig jaar op een afrit in Italië, en op een parkeerplaats. Mij is verteld dat de olie in de versnellingsbak te heet werd. Later zijn we in Griekenland gestand met een kapotte koppeling. Gezien het aantal km (180,000km) neem ik aan dat hier sprake is van een normale slijtage van de koppelingsplaat en geen probleem met kunststof onderdelen. Ik heb 2 vragen over uw ervaring: 1) Heeft u op voorhand iets gemerkt, bijv. slip van de koppeling tijdens schakelmomenten en/of gas geven? 2) Heeft u, na storingsmelding, gebruik gemaakt van het noodloopprogramma (vertraagde start) om verder te kunnen rijden (naar bv een garage)? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
campaan Geplaatst: 1 september 2020 Share Geplaatst: 1 september 2020 Op 30-8-2020 om 15:20, Pierre zei: Gezien het aantal km (180,000km) neem ik aan dat hier sprake is van een normale slijtage van de koppelingsplaat en geen probleem met kunststof onderdelen. Ik heb 2 vragen over uw ervaring: 1) Heeft u op voorhand iets gemerkt, bijv. slip van de koppeling tijdens schakelmomenten en/of gas geven? 2) Heeft u, na storingsmelding, gebruik gemaakt van het noodloopprogramma (vertraagde start) om verder te kunnen rijden (naar bv een garage)? Betreft punt 2. Heel graag informatie over dat noodloopprogramma en hoe doe je dat dan? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ferdie Geplaatst: 1 september 2020 Share Geplaatst: 1 september 2020 https://www.gebruikershandleiding.com/Fiat-Ducato-Comfort-Matic/preview-handleiding-574004.html?page=0007 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pierre Geplaatst: 1 september 2020 Share Geplaatst: 1 september 2020 2 uren geleden, campaan zei: Betreft punt 2. Heel graag informatie over dat noodloopprogramma en hoe doe je dat dan? Zie reactie Ferdie Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Arie54 Geplaatst: 1 september 2020 Share Geplaatst: 1 september 2020 3 uren geleden, campaan zei: Betreft punt 2. Heel graag informatie over dat noodloopprogramma en hoe doe je dat dan? Ik denk dat bijgaande bedoeld wordt; pagina 7 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pierre Geplaatst: 1 september 2020 Share Geplaatst: 1 september 2020 Arie 54: Inderdaad. Ik probeer te achterhalen of er mensen zijn met ervaring met deze noodloop functie. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
campaan Geplaatst: 2 september 2020 Share Geplaatst: 2 september 2020 22 uren geleden, Arie54 zei: Ik denk dat bijgaande bedoeld wordt; pagina 7 Dank voor informatie, misschien kijk ik niet goed, maar kom ik nu met de vraag : wat is die stand AVV voor de sleutel ? De stand dat alle lampjes op het display branden? Trouwens ingewikkeld allemaal. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ferdie Geplaatst: 2 september 2020 Share Geplaatst: 2 september 2020 https://www.gebruikershandleiding.com/Fiat-Ducato/preview-handleiding-572082.html?page=0013 AVV-stand is dus de verste stand als de motor wordt aangezet. Altijd dus via de bestuurderscabine instappen omdat dan het hydraulische systeem van de versnellingsautomaat wordt in geschakeld. Dit voorkomt écht problemen. Luister maar, je hoort dan duidelijk dat het systeem wordt geactiveerd. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pierre Geplaatst: 2 september 2020 Share Geplaatst: 2 september 2020 1 uur terug, campaan zei: Dank voor informatie, misschien kijk ik niet goed, maar kom ik nu met de vraag : wat is die stand AVV voor de sleutel ? De stand dat alle lampjes op het display branden? Trouwens ingewikkeld allemaal. Zie reactie van Ferdie. Je opmerking "ingewikkeld allemaal" is terecht. De handleiding schiet te kort in duidelijkheid. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Marianjacques Geplaatst: 2 september 2020 Share Geplaatst: 2 september 2020 Dit had ik al veel eerder aangegeven, waarbij op te vallen valt, dat dit bij Integraal Campers sowieso vaak niet werkt. Daar bevindt zich geen originele Fiat deur met bijbehorend schakelgedrag. Wel bij de half Integraal. Dus bij starten, eerst de hydroliek de gelegenheid geven op druk te komen en dan pas de handelingen gaan verrichten om weg te rijden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
campaan Geplaatst: 3 september 2020 Share Geplaatst: 3 september 2020 21 uren geleden, Ferdie zei: https://www.gebruikershandleiding.com/Fiat-Ducato/preview-handleiding-572082.html?page=0013 AVV-stand is dus de verste stand als de motor wordt aangezet. Altijd dus via de bestuurderscabine instappen omdat dan het hydraulische systeem van de versnellingsautomaat wordt in geschakeld. Dit voorkomt écht problemen. Luister maar, je hoort dan duidelijk dat het systeem wordt geactiveerd. Ik ga het de dealer wel vragen bij de onderhoudsbeurt deze maand, want zo op papier "de verste stand als de motor wordt aangezet", ik begrijp er nog steeds helemaal niets van die term AVV. Vroeger was autorijden nog simpel en leuk. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pierre Geplaatst: 3 september 2020 Share Geplaatst: 3 september 2020 3 uren geleden, campaan zei: Ik ga het de dealer wel vragen bij de onderhoudsbeurt deze maand, want zo op papier "de verste stand als de motor wordt aangezet", ik begrijp er nog steeds helemaal niets van die term AVV. Vroeger was autorijden nog simpel en leuk. Kijk eens op het contactslot. De positie AVV staat daar gemarkeerd Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.