Ga naar inhoud

Probleem met automaat Fiat Ducato uit 2017


NKC Moderator
 Share

Recommended Posts

Rijk , die bediening cilinder staat los van de delen die uiteindelijk de storing verholpen en de cilinder zit niet inwendig , en deze was vervangen maar gaf geen oplossing , deze onderdelen zijn niet goed koop en als men de ervaring heeft dat deze niets mankeert vervang je hem niet . de truck had daar mee ook geen problemen mee ,het probleem werd opgelost door de overige onderdeel te vervangen die tussen de cilinder zit en druklager . 

Link naar reactie
Share on other sites

Meeste auto.s hebben al heel lang hydraulische druklagers

Deze zit dus in het koppelingshuis.

We gaan weer naar de Fiat daar gaat het om.

Als ik zelf deze had dan liet ik er gewoon een Sachs set in zetten ( € 260. netto )

8uur werk. Ik zelf zou niet  de grens durven oversten.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb mij door een monteur van een Camperbedrijf laten vertellen dat de automaat (comfort matic 6 versnellingsbak) ontregeld kan raken door rechts van de camper in te stappen. Je moet links instappen, omdat bij het openen van de linkerdeur er druk wordt opgebouwd, waarbij de automaat alleen dan goed kan functioneren. Het zal best wel eens voorkomen dat de chauffeur rechts instapt, of via de camperdeur, waarbij de linkerdeur niet geopend wordt met als gevolg een ontregelde automaat. 

Link naar reactie
Share on other sites

12 uren geleden, Ferdie zei:

Ik heb mij door een monteur van een Camperbedrijf laten vertellen dat de automaat (comfort matic 6 versnellingsbak) ontregeld kan raken door rechts van de camper in te stappen. Je moet links instappen, omdat bij het openen van de linkerdeur er druk wordt opgebouwd, waarbij de automaat alleen dan goed kan functioneren. Het zal best wel eens voorkomen dat de chauffeur rechts instapt, of via de camperdeur, waarbij de linkerdeur niet geopend wordt met als gevolg een ontregelde automaat. 

 

Zie Fiat handleiding Comfortmatic.   Daar staat in:

"IMPORTANT Wanneer het bestuurdersportier wordt geopend, schakelt het systeem het hydraulische gedeelte in, zodat dit gereed is als de motor wordt gestart""

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 2-8-2020 om 21:22, Ferdie zei:

Ik heb mij door een monteur van een Camperbedrijf laten vertellen dat de automaat (comfort matic 6 versnellingsbak) ontregeld kan raken door rechts van de camper in te stappen. Je moet links instappen, omdat bij het openen van de linkerdeur er druk wordt opgebouwd, waarbij de automaat alleen dan goed kan functioneren. Het zal best wel eens voorkomen dat de chauffeur rechts instapt, of via de camperdeur, waarbij de linkerdeur niet geopend wordt met als gevolg een ontregelde automaat. 

Ik heb een halve dag in een deuk gelegen, wanneer ik dit bericht las. Fiat Ducato Comfortamatic is een gewoon een geestelijike gestoorde auto!

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ook wij hebben dezelfde problemen, echter onze bus is van 2010, en heeft 180000 km gereden. Vorig jaar op een afrit in Italië, en op een parkeerplaats. Mij is verteld dat de olie in de versnellingsbak te heet werd. Later zijn we in Griekenland gestand met een kapotte koppeling.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb gelukkig geen problemen met mijn Ducato uit 2014. Maar wat niet is kan nog altijd komen.

Maar waarom stappen degenen met problemen niet collectief naar de NKC om actie van de NKC te eisen? De NKC doet toch aan belangenbehartiging? Hier hebben ze een case waar ze hun tanden in kunnen zetten! Je moet uiteraard wel lid zijn!

aangepast door Adriatik
Link naar reactie
Share on other sites

Wij staan in panne in Frankrijk met een camper pilot fiât ducato van 2017. Na een stop terug willen starten, maar melding geen versnellingen meer beschikbaar. Er staan 24995 km op en hij is 3 jaar oud, dus uit garantie. Weggesleept van parking naar een Renault garage, ook al vroegen we een fiât garage. En 8m lang, zeg je geen lachertje om op en af de sleepwagen. Daar konden ze ons niet helpen. Dan n'a 2 nachten weer weggesleept naar een een andere garage en proberen ons te helpen. Tot hiertoe nog geen resultaat. Hoe kan dit 3 jaar oud en maar 24995 km. Dit kan niet. 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 23-8-2020 om 10:33, Zomer zei:

Ook wij hebben dezelfde problemen, echter onze bus is van 2010, en heeft 180000 km gereden. Vorig jaar op een afrit in Italië, en op een parkeerplaats. Mij is verteld dat de olie in de versnellingsbak te heet werd. Later zijn we in Griekenland gestand met een kapotte koppeling.

Gezien het aantal km (180,000km) neem ik aan dat hier sprake is van een normale slijtage van de koppelingsplaat en geen probleem met kunststof onderdelen.

Ik heb 2 vragen over uw ervaring:

1)     Heeft u op voorhand iets gemerkt, bijv. slip van de koppeling tijdens schakelmomenten en/of gas geven?

2)     Heeft u, na storingsmelding, gebruik gemaakt van het noodloopprogramma (vertraagde start) om verder te kunnen rijden (naar bv een garage)?

Link naar reactie
Share on other sites

Op 30-8-2020 om 15:20, Pierre zei:

Gezien het aantal km (180,000km) neem ik aan dat hier sprake is van een normale slijtage van de koppelingsplaat en geen probleem met kunststof onderdelen.

Ik heb 2 vragen over uw ervaring:

1)     Heeft u op voorhand iets gemerkt, bijv. slip van de koppeling tijdens schakelmomenten en/of gas geven?

2)     Heeft u, na storingsmelding, gebruik gemaakt van het noodloopprogramma (vertraagde start) om verder te kunnen rijden (naar bv een garage)?

Betreft punt 2.  Heel graag informatie over dat noodloopprogramma en hoe doe je dat dan?

Link naar reactie
Share on other sites

https://www.gebruikershandleiding.com/Fiat-Ducato/preview-handleiding-572082.html?page=0013
 

AVV-stand is dus de verste stand als de motor wordt aangezet. Altijd dus via de bestuurderscabine instappen omdat dan het hydraulische systeem van de versnellingsautomaat wordt in geschakeld. Dit voorkomt écht problemen. Luister maar, je hoort dan duidelijk dat het systeem wordt geactiveerd. 

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, campaan zei:

Dank voor informatie, misschien kijk ik niet goed, maar kom ik nu met de vraag wat is die stand AVV voor de sleutel ? De stand dat alle lampjes op het display branden? Trouwens ingewikkeld allemaal.

 

Zie reactie van Ferdie. Je opmerking "ingewikkeld allemaal" is terecht. De handleiding schiet te kort in duidelijkheid.

Link naar reactie
Share on other sites

Dit had ik al veel eerder aangegeven, waarbij op te vallen valt, dat dit bij Integraal Campers sowieso vaak niet werkt. Daar bevindt zich geen originele Fiat deur met bijbehorend schakelgedrag.

Wel bij de half Integraal.

Dus bij starten, eerst de hydroliek de gelegenheid geven op druk te komen en dan pas de handelingen gaan verrichten om weg te rijden.

 

Link naar reactie
Share on other sites

21 uren geleden, Ferdie zei:

https://www.gebruikershandleiding.com/Fiat-Ducato/preview-handleiding-572082.html?page=0013
 

AVV-stand is dus de verste stand als de motor wordt aangezet. Altijd dus via de bestuurderscabine instappen omdat dan het hydraulische systeem van de versnellingsautomaat wordt in geschakeld. Dit voorkomt écht problemen. Luister maar, je hoort dan duidelijk dat het systeem wordt geactiveerd. 

Ik ga het de dealer wel vragen bij de onderhoudsbeurt deze maand, want zo op papier  "de verste stand als de motor wordt aangezet", ik begrijp er nog steeds helemaal niets van die term AVV.  Vroeger was autorijden nog simpel en leuk.

Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, campaan zei:

Ik ga het de dealer wel vragen bij de onderhoudsbeurt deze maand, want zo op papier  "de verste stand als de motor wordt aangezet", ik begrijp er nog steeds helemaal niets van die term AVV.  Vroeger was autorijden nog simpel en leuk.

Kijk eens op het contactslot. De positie AVV staat daar gemarkeerd

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...