Ga naar inhoud

supreme

Members
  • Aantal items

    104
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

0 Neutral

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Heeft u al bij de Wit in Schijndel gekeken ? .
  2. Wat betreft het opladen doe ik gewoon op de zonnepanelen , maar meestal 1 tegelijk maar ik heb er ook wel eens twee maar dan kunnen de panelen (190 watt ) op volle zon( in Spanje ) niet geheel leveren en springt de accu iets bij ik laad op 230 volt , maar meestal sta ik aan het net . Succes met de aankoop .
  3. Dat opladen hoeft toch geen probleem te zijn , en wat betreft je conditie , je wordt wel ouder maar niet gouder . maar misschien ben u wel veel jonger als ik . Succes .
  4. Maar waarom kiest u voor een gewone uitvoering en geen elektrisch .
  5. Ik kocht in 2002 twee nieuwe vouwfietsen van het merk Gazelle type knikvouw met 3 versnelling 20 ins wielen . deze gebruikten we toen bij de boot . en nu bij de camper . ik heb ze in 2014 het verzet laten aanpassen omdat wij bijna nooit in zijn 3e reden , de 3e werd ongeveer de 2e , en de 2e werd 1e , en de 1e dus lager , dit was omdat wij toe veel lang de moezel fietste . In 2016 heb ik ze alle bij elektrich omgebouwd en dat is gewoon fantastisch nu al 4600 km probleemloos mee ge reden .
  6. supreme

    EGR klep

    Rijk dat klop hele maal , maar ook zonder E G R klep kan dit voorkomen , zelf al in de jaren 80 . we hadden klanten ( TRUCS ) die mees al laag in de toeren al overschakelde en altijd voorzichtig reden en na zon 150.000 km waren de inlaatkleppen vervuild en de cilinderkop gedeeltelijk dicht gekold . DE klanten die met een aanhanger reden en veel meer kracht nodig hadden moesten veel hogere toeren gebruiken , en die motoren vervuilde hele maal niet na 300.000 km nog brand schoon . Jongst leden stond mijn camper voor APK op de werkput en ik heb er een onder gekeken , en ik keek ook even in de uitlaatpijp deze was brand schoon gewoon een metaalkleur . Misschien is het ook eens verstandig om in de uitlaatpijp te kijken zit daar veel roet dan zal dat bij EGR werking ook wel eens in de inlaat komen . Mijn camper is een Renault Master 111, 2012 euro 5 met 6 bak en ik vul de tank voor de winterstalling ( 1 okt- ) 2 x FORTE toe op de 110 L en tank soms prinieum diesel .
  7. Jelle , wij gaan er NU van uit dat je accu goed is . jouw probleem zal wel een slechte verbinding zijn in de bedrading en lijk op een massa storing . Ga als volgt te werk maak de accuklemmen aan binnen zijde schoon , eerst de minklem los maken dan de plusklem los reinigen pool reinigen en weer vast daar ne de min klem het zelfde . kijk dan waar de minkabel is aan gesloten is op b.v motorblok of de carrosserie deze ook los maken en reinigen en vast maken . Ga dan een kijken bij de dikke kabel van de die op de startmotor zit en daar kan ook een wat dunnere kabel bij zitten monteert maak dat ook die aansluiting schoon . Er kan ook nog een massakabel tussen de motor en de carrosserie zitten maak deze ook schoon . het ook mogelijk dat er ergens een multie stekker zit waar de hoofdstroom overheen gaat naar o.a zekeringskast contactslot enz . Jelle ik heb natuurlijk geen schema om aan te wijzen hoe de bedrading is aangelegd , maar u camper is van 2000 dus 20 jaar en dan kunnen deze storingen voorkomen . Succes
  8. supreme

    Nimmer Hymer

    Dan heb ik wel geluk gehad Jelle , ik bezit een ADRIA met een Renault master 111 serie 2012 , maar deze doet het uitstekend , wel enkele kleine probleempjes gehad opgelost deels zelf . Wat betreft die merken die u noemde is mij ook bekend , zelf enkele geholpen met nood reparatie's voor al lekkage . Maar de camper doet het goed , allen dealer afliet , zo er er altijd wel wat .
  9. Rijk , daar ben ik het mee een s is ook mijn advies .
  10. Rijk , die bediening cilinder staat los van de delen die uiteindelijk de storing verholpen en de cilinder zit niet inwendig , en deze was vervangen maar gaf geen oplossing , deze onderdelen zijn niet goed koop en als men de ervaring heeft dat deze niets mankeert vervang je hem niet . de truck had daar mee ook geen problemen mee ,het probleem werd opgelost door de overige onderdeel te vervangen die tussen de cilinder zit en druklager .
  11. supreme

    Nimmer Hymer

    Als er een product , problemen heeft is vervelend , maar als je een goede dealer heb die de problemen weer oplost en met ervaring ook problemen weet te voorkomen door acties uit te voeren dan is het niet zo erg . Ik heb zelf in de bedrijfswagen sector gezeten , en als er een nieuw voertuig werd afgeleverd werden alle punten die in de praktijk problemen veroorzaakten werd het voor de aflevering al aan gepast meestal op eigen kosten , soms een garantie afwikkeling . en dan ben je op de goede weg , zo zou het moeten . Maar wat ik wel wil opmerken wil blijf bij een dealer in onderhoud ( indien mogelijk ) voor zowel het chassis en de opbouw dan kom je meestal het verst .
  12. Acer , daar ben ik het mee eens , als ik hier op schrijf is het de insteek om andere te helpen en je ervaring en kennis te delen . Ik hen c.a 10 jaar op een boten forum geschreven en heb veel mensen geholpen met een oplossing .
  13. Jelle H tip als je iets koopt voor zon bedrag heb je met leeftijd te maken , mijn advies is laat zon camper keuren/conditie inspectie uitvoeren , voordat je een kat in de zak koopt . Succes .
  14. Natuurlijk is het jammer maar ook zeer triest als met deze problemen te maken heb , en het is eigenlijk een groot schandaal dat de men de eigenaren met dit probleem laten zitten en dat ze geen duidelijk onderzoek uitvoeren voor een blijvende oplossing . Een koppeling is aan slijtage onderhevig dat begrijpt iedereen , maar dat zich ook storingen voor doen terwijl de plaat niet eens stuk is daar moet je ook onderzoek naar doen . Houd er wel rekening mee dat de koppeling die toch veel in werking is tijden het wegrijden , file enz , dat de slijtage van de plaat ( voering ) en de speling die gaat optreden ( bediening ) de afstelling wijzigt , en als de data's die van de afstelling naar de computer te krities zijn is het een grote kans dat hij dan een fout melding geeft en dan heb je een probleem . Hier een praktijk voorbeeld , Truck heeft een kapot starterkrans , en deze werd vervangen en omdat er all veel km op zaten hebben ze ook het koppelingset vervangen de bediening controleert op slijtage , goed bevonden . de truck gaat weer rijden en na 2 dagen staat hij neutraal op een kruising niet meer voor en achteruit uitgelezen bij de dealer bedieningscilinder vervangen , stekker verbinding geïnspecteerd , en weer rijden , nog steeds problemen . daarna ook de inwendige bediening vernieuwd ( dus speling vrij ) en de truck had geen problemen meer , de monteurs begrepen niet dat het zo krities is want anders hadden ze de bediening wel gelijk vernieuwd , maar zij vonden eigenlijk de 1e keer geheel niet nodig . Ik laat hier zien hoe nauw het kan steken .
  15. Campaan , men verkoopt het als een automaat maar net als Rijk uitlegt zo is het gewoon , maar de meeste kopers weten dat niet , ik kon ook kiezen voor een automaat maar koos voor een simpele 6 bak . maar ik kon de ellende van het systeem al enkele jaren , om dat ik zelf in de branche heb gezeten , en dat is een voordeel en dat heb niet iedereen . Ik vind dat een automaat een automaat is zoals B. V de Amerikanen auto's van aantal jaren terug . Mijn personen auto ( de 2e ) is ook nu een volledige automaat 6 traps en ben daar zeer tevreden over , zelfs ben ik begonnen met mijn 18 e reed ik al automaat , n.l DAF dit was om dat wij dealer waren maar het reed geweldig en was zeer snel in de stad en dat was toen kikken .
×
×
  • Nieuwe aanmaken...