Ga naar inhoud

Humpie

Members
  • Aantal items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

0 Neutral

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. . Klopt, maar zo wordt het door de dealer en Fat NL verkocht. Ik heb al eerder aangegeven dat dit een duidelijke constructie-/ontwerpfout is. .
  2. . Versnelling/koppelingsplaten zijn uitgesloten van garantie "zijn aan slijtage onderhevig" ook bij 'gewone' BOVAG garage. Ik had 5 jaar extended garantie op mijn Hymer, maar niet hiervoor. .
  3. . volgens Bolcom en andere sites zijn er meerdere gratis Apps verkrijgbaar, ik heb nog niet besteld maar ga dat wel doen: Ondersteuning van de volgende software:- Torque (kan worden gedownload van Android Market)- Scantool_net113win (Full Version)- EasyOBDII V2.2 (volledige versie)- OBD2Spy (Demo Version)- ScanMaster-ELM (Demo Version)- wOBDCRAZY (Demo Version) .
  4. . of bij Bol.com met gratis verzending: https://www.bol.com/nl/p/obd2-wifi-adapter-elm-327-auto-diagnose-scan-tool-voor-foutcode-s-android-ios-apple-iphone/9200000074612867/ .
  5. . net gevonden voor 9,95, bluetooth of WiFi: https://www.techniekwebshop.nl/obd2-adapter-scanner-elm327-met-wifi-interface-voor-auto-uitlezen-geschikt-voor-android-smartphone-tablet-iphone-en-ipad-3092.html .
  6. . Pierre, Hoor jij wel iets als je de chauffeursportier opent? Ik hoor n.l. niets, noch bij het elektronisch ontsluiten noch bij het openen van de chauffeursportier. Dus bij mij gaat er geen hydraulische pomp draaien of hij moet geluidsvrij zijn..... mvgr Humpie p.s. ik heb alleen Duitse handleidingen bij de Hymer gekregen, handig, wel de NL pdf's gedownload. .
  7. . Tjee, wat zijn we weer vriendelijk vandaag op Moederdag, zeker last van de coronakriebels. Ja, ik kan lezen... En ja ik snap het. Ik constateer alleen dat er bij mij GEEN pomp gaat lopen bij het openen van het portier...... Nog een fijne dag allemaal.... .
  8. . Hi, Hmmm, twijfelachtig. 9.5 van de 10 keer ga ik met mijn halfintegraal via de deur van de camper naar binnen/buiten, ik heb die 'pomp' nog nooit gehoord bij instappen. Met tanken laat ik het portier (de deur) meestal open. Ik laat de motor altijd even draaien voordat ik wegrijd. Wat wel zou kunnen meespelen is of men de camper in de versnelling of op de handrem weg-/stilzet. Ik altijd op de handrem en voor lange tijd (1x per jaar) in de versnelling en niet op de handrem. Ik had de foute indicatie meestal wel bij stilstaan (tanken oid) overdag, maar dat heeft mijn inziens te maken met een warme of koude motor en de plastic stukjes 'rondzwevend' in de versnellingsbak en niet gezakt na langer stilstaan. mvgr Humpie . .
  9. . Hi Ed, Bij de meesten onder ons bleek het "gewoon" een defecte koppelingsplaat te zijn na demontage en vervanging. mvgr Humpie .
  10. . Hi, Geluk dat het garantie was. Wat is de "originele Fiat koppeling" die geplaatst is?? Type nr en merk?? mvgr Humpie .
  11. . Hoi Pieter, Was het nu een Software probleem of is ook de Sach geplaatst? Dat is niet helemaal duidelijk. groet Humpie .
  12. @ Jan, daar weet ik niets van. Ik weet alleen dat die bagger kunststof dingen in mijn versnelling zaten en defect raakte (Comfortmatic, E6, 150PK, productie eind '16 geleverd begin '17).
  13. Pierre, als je met de Robot ook de digitale aansturing rekent ga ik met je mee. Maar de omstandigheden, de punten die ik aangaf spelen ook een belangrijke rol. Met totaal gewicht bedoel ik het gewicht op de weg van de Camper (meestal <3.5 ton). Als je achter een E6 150 PK nog een 2 ton aanhanger hangt zou ik niet voor de gevolgen in willen staan, met zo'n combinatie zou ik niet de weg op durven met de kennis van nu.
  14. Ik moet zeggen dat de discussies de laatste tijd in ieder geval vruchtbaar zijn. Het is een goed punt van Supreme dat het koppel van de E5 en E6 natuurlijk hoger ligt dan oudere versies dus meer geforceerd wordt, dat is een groot verschil. En ook ik heb een kleine 50 jaar met grote en kleine diesels gereden, dus heb er ervaring mee. En het maakt nogal verschil of je een 60PK hebt voor 5 ton of 180PK voor <3,5 ton en ik heb ook ook versnellingen in rook op zien gaan omdat die de krachten van de motor niet konden overbrengen. Het feit dat 90 % van de bestelauto's geen last hebben van ons probleem is ook duidelijk, van die 90% rijdt 95% geen vol- of bijna vollast. En als ik zie wat de (lege) gewichten van de huidige Campers is dan is het een wonder dat deze onder de 3.5 ton blijven. Dus mijn inziens komen volgende zaken langs: totaal gewicht van de Camper [Fabrikant en wij] aantal PK's van de motor [FIAT] koppel (E6 en wellicht E5 = erg belangrijk punt) tov kwaliteit koppeling [FIAT] instellingen van de automaat (E6) [FIAT] en ja het schakelmoment is van belang, bij 1850 schakelen is op 1250/1300 komen en dat is niet fijn voor een diesel, zeker niet de E6 [FIAT] dagelijks gebruik [wij] Blijft bij mij nog steeds de gedachte dat de motor-/versnelling constructeur [FIAT dus] verantwoordelijk is voor een ondeugdelijk product, een auto moet op vollast kunnen rijden in gevarieerde omgevingen, zonder dat daarbij de chauffeur regelmatig moet ingrijpen. Dus geen sjoemel software maar een ondeugdelijk product om aan E6 te kunnen voldoen. Het is niet voor niets dat ze op een andere versnelling overstappen mijn inziens. zover mijn ten cents.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...