Ga naar inhoud

Keuze verzekering


cdridder
 Share

Recommended Posts

Afgelopen week een camper aangeschaft . Nu op zoek naar de juiste verzekering . Kan iemand vertellen wat precies het verschil is tussen de camper verzekering van de NKC en Aveco verzekeringen ? Het zal een keuze worden tussen deze 2 ( all risk verzekering )

Link naar reactie
Share on other sites

Wij hebben een Aveco verzekering. 1 keer zelf pech gehad en twee keer behoorlijke schade door onweer en door een andere camperaar. Zijn altijd prima geholpen. In vergelijking met de NKC is Aveco iets goedkoper. Je kan je camper voor 100,00 euro bij Aveco laten taxeren. Je houdt dan deze waarde voor vijfjaar, wat een groot voordeel is.

Op 4-6-2020 om 11:56, cdridder zei:

Afgelopen week een camper aangeschaft . Nu op zoek naar de juiste verzekering . Kan iemand vertellen wat precies het verschil is tussen de camper verzekering van de NKC en Aveco verzekeringen ? Het zal een keuze worden tussen deze 2 ( all risk verzekering )

 

Link naar reactie
Share on other sites

kijk ook even als je de camper schors enkele maanden , dan kan je bij het NKC de premie verlagen ( melden ) door hem van all riks naar beperkt all riks , dat scheelt dan in premie .

 

Let ook op , als je camper zwaarder mag zijn dan 3500 kg ( kenteken ) dat hij bij pech wel voor transport is verzekert , bij NKC wel .

 

Ook heeft het NKC een waarde taxatie b.v als een camper bij nieuw aanschaf boven de 100 % verzekerd is ( dacht van 125 % ) aantal jaren voor nieuw waarde , en kan je hem na c.a 8 jaar laten taxeren en die waarde is voor 5 jaar vast , kost momenteel € 140,00 , maar scheelt dan over 5 jaar - € 140,00 c.a 1100,00 premie .

 

Dus een stukje huiswerk , succes . 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, Adriatik zei:

Klopt, maar een lidmaatschap heeft voor camperaars veel meer voordelen.

Ik heb enkele malen een beroep moeten doen op de verzekering van de NKC, en ik ben steeds prima geholpen!

Wij hebben goede ervaringen met Aveco, aanrijdingen in Spanje en Schotland en pechhulp in Portugal en Slovenië.

Ik mag dat hier natuurlijk niet zeggen, maar ik zie niet zo veel in het lidmaatschap van de NKC. 

Link naar reactie
Share on other sites

Toen ik 2 jaar geleden een verzekering zocht stonden op het toenmalige NKC forum een paar negatieve recensies over NKC verzekeringen. Als ik mij goed herinner b.v. meer eigen risico als ik de camper aan mijn zoon zou uitlenen en nog een paar van dat soort dingen. Ik weet niet of dat nu nog zo is. Op grond daarvan besloten voor Aveco. Camperverzekerd is een stuk goedkoper, maar de pechhulp geldt niet indien er iets gebeurt in de stalling. Wat was ik blij toen een marter in de stalling de koelvloeistofleiding doorgebeten had. Camper werd op kosten Aveco afgesleept naar garage en gemaakt. Ik heb wel de meest uitgebreide verzekering. 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 5-6-2020 om 17:52, Polly zei:

..... Je kan je camper voor 100,00 euro bij Aveco laten taxeren. Je houdt dan deze waarde voor vijf jaar, wat een groot voordeel is.

 

 

Dat is bij de NKC precies eender mogelijk. Die van ons staat nu voor de 2e periode voor vijf jaar vast en er is nauwelijks op afgeschreven t.o.v. de investering bij import in 2015.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

De laatste reactie op dit item stamt uit 2020 zie ik. Toch eerst hier maar verder, want ik heb exact dezelfde vraag. Alleen 2 jaar later. Er kan veel veranderd zijn.

 

Ik heb ‘binnenkort’ een nieuwe buscamper en vraag me af waar ik deze het beste kan verzekeren: NKC? Aveco? ANWB? Nog een andere? De verzekering van NKC scoort in mijn beleving wel hoog. Belangrijk vind ik:

- goede hulp in het buitenland

- redelijke premie

- keuze in eigen risico

 

Wat raadt u, ervaren camperaar, deze beginneling aan?

aangepast door Bombus
Link naar reactie
Share on other sites

20 minuten geleden, Bombus zei:

De laatste reactie op dit item stamt uit 2020 zie ik. Toch eerst hier maar verder, want ik heb exact dezelfde vraag. Alleen 2 jaar later. Er kan veel veranderd zijn.

 

Ik heb ‘binnenkort’ een nieuwe buscamper en vraag me af waar ik deze het beste kan verzekeren: NKC? Aveco? ANWB? Nog een andere? De verzekering van NKC scoort in mijn beleving wel hoog. Belangrijk vind ik:

- goede hulp in het buitenland

- redelijke premie

- keuze in eigen risico

 

Wat raadt u, ervaren cateraar, deze beginneling aan?

Zijn ook kortgeleden begonnen en hebben na veel wikken en wegen gekozen voor SafeTrip (herverzekeren bij grote betrouwbare partijen). Daarnaast ook lid van de NKC, maar vond die wel erg duur, terwijl SafeTrip vergelijkbare polisvoorwaarden had. SafeTrip plus lidmaatschap van de NKC was ruim 400 euro goedkoper als direct bij de NKC (die het ook weer herverzekeren). Terwijl ik ook nog eens de rijvaardigheidstraining had gehad en dus ook nog eens extra korting kreeg bij de NKC. Het (voor mij grootste) verschil in voorwaarden is dat je bij de NKC bij verhuren wel verzekerd blijft en bij SafeTrip niet (maar ik ga m'n baby echt niet aan anderen verhuren).

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Bij de NKC is verhuren ook uit de polis gehaald. Dan ben je niet meer verzekerd. Je moet hiervoor dan bij hen voor de dagen dat hij verhuurd is een afzonderlijke verhuurpolis afsluiten. Dat heeft ook als voordeel dat jouw schadevrije jaren niet vervallen of lager worden indien een huurder schade veroorzaakt. Uiteraard is de premie wel extra en hoog, maar dat verreken je natuurlijk in de huurprijs.
 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

ik zit zelf bij NKC ,maar ik heb ook wel eens gekeken bij andere maatschappijen en die verschillen zijn klein of nadelig ( safetrip kon ik nog niet ) Ik heb alles bij het NKC ondergebracht o a camper , reis verzekering , rechtsbijstand verkeer , en de personenauto . het voor deel wat ik wel heb dat in de stalling de verzekeringspremie wordt verlaagd 

Link naar reactie
Share on other sites

Als je uit het zuiden komt kun je ook een camperverzekering afsluiten bij de ZLM.

Ik betaal voor mijn camper Chausson Welcome 99 uit 2013

All-risk  €628,80 dit is,

incl. 70% noclaim korting

incl. inzittende verz.

incl. buitenland pech hulp

En omdat ik bijna alle verzekeringen bij ZLM heb krijg ook ook nog een keer per jaar 8% korting over al mijn verzekeringen.

 

mvrgr Christ

aangepast door Christ Clarijs
Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb inmiddels offertes binnen, dank voor de tip @GeMa

 

Tot onze nieuwe buscamper komt, heb ik eerst een buscamper gekocht uit 2007: Knaus Boxstar 600 mq.

Verzekeringspremie:

- Save Trip: € 671,54 (€ 150 eigen risico)

- NKC: € 887,11 (€ 300 eigen risico)

- NKC: € 733,83 (€ 1250 eigen  risico)

De verzekeringen zijn vrijwel gelijkwaardig.

 

Zodra de bestelde buscamper wordt geleverd (Boxlife 600 mq), wordt de oude weer ingeruild voor een vastgesteld bedrag.

Verzekeringspremie:

- Save Trip: € 1095,93 (€ 150 eigen risico)

- NKC: € 1518,58 (€ 300 eigen risico)

- NKC: € 1051,09 (€ 5000 eigen risico)

De verzekeringen zijn vrijwel gelijkwaardig.

 

Bij verhuur van je camper (wat we over zo'n twee jaar wel willen doen) betaal je bij NKC een bedragje per verhuurde dag. Bij Save Trip moet je een geheel nieuwe polis afsluiten die aanzienlijk duurder is (ruim € 1500 extra). Aandachtspunt hierbij is je no claim.

 

Zo neig je zeker naar Save Trip. Echter dit is wel een heel kleine maatschappij. Daar ben ik toch wel wat huiverig voor.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...