Ga naar inhoud

Keuze verzekering


cdridder
 Share

Recommended Posts

Een ander dingetje is dat de nkc aan koppel verkopp doet: je moet lid worden om een verzekering af te sluiten. Heb daar een aantal keren naar gevraagd en gesproken met Stan. Die geeft geen antwoord, hetgeen een typische handeling is van deze club.
M.a.w. je dient bij de premie nog een (vanaf) bedrag van 60 euro per jaar rekenen

 

Arie

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...

Inmiddels zijn we weer een paar maanden verder. Ik wil dit draadje nieuw leven inblazen. We krijgen binnenkort onze eerste camper. Ik ben me door het woud van verzekeraars aan het worstelen. NKC, Aveco, SafeTrip, ANWB, CamperVerzekerd, Centraal Beheer en Univé staan op mijn onderzoekslijst. Wat me opvalt is dat op trustpilot er heel negatieve berichten rondom Camperverzekerd staan. Daar schrik ik wel van. Hoe zit het op dit forum met serieuze schadeafhandeling in het buitenland bij Camperverzekerd én de bereikbaarheid van hun alarm centrale?

aangepast door Arjen
Link naar reactie
Share on other sites

Ik denk dat dit ook best een puntje van aandacht behoeft: wat is naast de voorwaarden en premie, de werkelijke ervaring met een verzekeraar als het gaat om schade claimen, contact zoeken en gebruik van de pech/alarmcentrale.

Je kunt als verzekeraar de klant warm binnen halen maar blijft dit warme contact ook bij een daadwerkelijke schadeclaim.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Ik ben sedert jaar en dag verzekerd bij de NKC en kan er alleen maar positief over berichten. Perfect afgestemd op de camperaar, met gratis inboedel en pechhulp (ook voor campers boven de 3.500 kg), mogelijkheid om er een jaar reisverzekering aan te koppelen en bij schorsing de dekking af te waarderen naar de "niet rijden" optie "beperkt casco". En twee kleine schades gehad die prima werden afgehandeld.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

In alle overzichten mis ik Centraal Beheer. Deze is verreweg het goedkoopst. Nkc is schandalig duur!! Direct overstappen. Onze camper heeft een waarde van 134500. De Nkc verlangd dan ook nog eens een ccv2 beveiliging. Bij centraal beheer vragen ze geen enkele beveiliging. Dat is aan de klant zelf. Volgens hun statistiek worden hele dure campers nauwelijks gestolen omdat ze niet verhandelbaar zijn. En aan premie betalen we meer dan de helft minder met vergelijkbare of zelfs betere voorwaarden. Dus overstappen loont!!!! En ik heb geen aandelen bij Centraal Beheer!!

Link naar reactie
Share on other sites

37 minuten geleden, Mr Bypass zei:

In alle overzichten mis ik Centraal Beheer. Deze is verreweg het goedkoopst. Nkc is schandalig duur!! Direct overstappen. Onze camper heeft een waarde van 134500. De Nkc verlangd dan ook nog eens een ccv2 beveiliging. Bij centraal beheer vragen ze geen enkele beveiliging. Dat is aan de klant zelf. Volgens hun statistiek worden hele dure campers nauwelijks gestolen omdat ze niet verhandelbaar zijn. En aan premie betalen we meer dan de helft minder met vergelijkbare of zelfs betere voorwaarden. Dus overstappen loont!!!! En ik heb geen aandelen bij Centraal Beheer!!

Vergelijken van verzekeringen gaat over veel meer dan over de hoogte van de premie. Toch zeg je alleen daar wat over. Voorlopig vind ik dan ook termen als ‘schandalig duur’ niet onderbouwd.

Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, Mr Bypass zei:

...De Nkc verlangd dan ook nog eens een ccv2 beveiliging. Bij centraal beheer vragen ze geen enkele beveiliging. Dat is aan de klant zelf...

...En aan premie betalen we meer dan de helft minder met vergelijkbare of zelfs betere voorwaarden.

 

Als een CCV2 beveiliging niet verplicht is bij CB dan kan dit inderdaad een extra investering schelen. Wij hebben een Bearlock die ook onder CCV2 valt en qua investering best meevalt. En het is toch een extra drempel bij poging tot diefstal.

 

Net snel vergeleken blijkt een All-Risc camperverzekering bij CB ca. twee tientjes goedkoper dan onze verzekering bij NKC. Minder dan de helft kan ook, alleen ben je dan WA verzekerd en dat vind ik met onze jonge tweedehands wat te mager.

 

Ik zou persoonlijk de voorwaarden van de verzekeringen eerst naast elkaar leggen, dan kom je soms tot conclusies die een iets hogere premie meer dan waard maken.

En als laatste de praktijkervaring met een verzekeraar; hoe is de ervaring als ze daadwerkelijk nodig zijn en heb je echt het idee goed geholpen te worden? Lees deze reviews eens: https://nl.trustpilot.com/review/www.centraalbeheer.nl

 

 

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

8 uren geleden, Mr Bypass zei:

Dan moet je me geloven op mijn woord. Het gaat mij te ver om het allemaal uit te leggen. Ik raad je dus aan om er zelf mee aan de gang te gaan. Ben benieuwd waar je dan op uit komt. Succes. 

Ik geloof je op je woord dat Centraal Beheer een stuk goedkoper is, maar je hebt nog niets gezegd over de verschillen in kwaliteit tussen Centraal Beheer en NKC. Daar valt dus niet op je woord te geloven!

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb juist een aantal geweldig  positieve ervaringen met ze betreffende onze opstal/inboedelverzekering. 
Maar heb geen review geschreven. Ik ga bij CB ongeveer 90 EUR pm betalen voor een camper van 134500. En dat is incl. pechhulp buitenland, rechtsbijstand, inzittenden dekking en eigen risico van 300 euro. Ik heb wel de Max no-claim. 

Link naar reactie
Share on other sites

44 minuten geleden, Mr Bypass zei:

En wellicht nog het volgende dat het prijsverschil kan verklaren: Centraal Beheer is een zgn. direct writer. En Nkc is slechts bemiddelaar. De marge op een verzekering is ca 35%. Die steekt de Nkc dus in hun zak. 

Ook dat overtuigt niet. Het is een vooronderstelling, geen wetenschap.

Link naar reactie
Share on other sites

Hier snap ik niets van: het is geen veronderstelling maar een feit. 
Ik raad iedereen aan om morgen Centraal Beheer te bellen. Ze hebben ruim een half uur voor mij uitgetrokken en kreeg na afloop een keurige offerte per mail. En de voorwaarden zijn echt een stuk gunstiger. Einde discussie. Iedereen gewoon aan het werk om een vergelijking te maken. 


 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik had gezegd: einde discussie.  Een opmerking dan nog: het verdienmodel van een verzekeringsagent is de provisie  (ook wel marge genoemd). En waar ik mijn wijsheid vandaan haal? Ik heb zelf verzekeringen verkocht en jarenlang in de reiswereld gewerkt. Succes met het oversluiten van uw camperverzekering. 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Als CB net als jij mensen de mond probeert te snoeien op deze manier zou ik daar nooit een verzekering nemen. Maar voor de gijn even vergeleken met mijn verzekering bij Aveco. Mijn camper , 120000,00, kwam bij CB , met vergelijkbare  pakket net 10,00 goedkoper uit. Kon bij CB niets vinden over of je met de camper het hele jaar in het buitenland mag verblijven en of er een km beperking is. Nog 1 opmerking, als jij als ex verzekering verkoper niet weet dat een verzekering nemen voor een groot deel bestaat uit het vertrouwen wat je hebt in de maatschappij bij wie je verzekerd bent, sla je de plank een beetje mis. En als CB en jij denkt dat die extra beveiliging op “zo’n” dure camper niet nodig is omdat deze toch nooit gestolen worden waarom er dan wel voor verzekeren. Laat mij maar lekker bij de “dure” Aveco zitten, met een goed gevoel en alle beveiligingen op mijn camper die er maar te vinden zijn. Ga ik lekker op pad met mijn camper. Lijkt mij sterk dat mensen die de recensies over CB hebben gelezen zich nu niet 2 keer achter de oren krabben…

Link naar reactie
Share on other sites

Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Overigens heb ik de CB verzekering vergeleken met die van de NKC  en niet van andere direct writers. Overigens bellen met CB levert veel extra informatie op. 
Overigens verzeker je een camper niet alleen tegen diefstal maar vooral tegen schades, al dan niet door eigen toedoen. Dus Cor, jij bent vast een geweldige chauffeur dat je nog nooit schade hebt gereden en alleen maar denkt aan diefstal. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...