Ga naar inhoud

Keuze verzekering


cdridder
 Share

Recommended Posts

heb al meer dan 10 jaar al mijn verzekeringen lopen bij de ZLM in Goes, één daarvan is voor mijn Büstner camper en is er als volgt verzekerd:

- nieuwwaarde  € 72.202,- incl.BTW

- WA       maximale dekking bij personenschade € 6.070.000,- per gebeurtenis

               maximale dekking bij materiële schade € 2.500.000,- per gebeurtenis

- Casco  maximale dekking € 72.202,-

- Kortingstrede 6  50% korting

- Ongevallenverzekering inzittenden   Uitkering bij overlijden is  €12.500,-   Max. uitkering bij blijvende invaliditeit  € 50.000,-

- Verhaalbijstand  € 00,-

- bij schade geen eigen risico mits de schade hersteld wordt door een van de door de ZLM geadviseerde schadeherstellers , keuze uit de ZLM  lijst is vrij

- jaarlijks in mei een 8% bonus uitkering over alle verzekeringen

 

Mijn 2022 jaarpremie bedraagt € 1067,42

 

Tot slot:

- mijn schades zijn op advies van de ZLM zonder eigen risico tot grote tevredenheid hersteld bij Van Mossel Autoschadebedrijf te Breda

- het contact met de ZLM is altijd, maar dan ook altijd vriendelijk, behulpzaam en vakkundig

- neem de proef op de som en bel  0113 215 341

 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik krijg binnenkort mijn nieuwe buscamper geleverd. Op basis van bovenstaande reacties ben ik zelf 3 camperverzekeringen gaan vergelijken en heb offertes opgevraagd van: NKC, Aveco en Safe Trip. Alhoewel ik de verzekeringsvoorwaarden in feite belangrijker vind dan de premie is die natuurlijk ook goed om te bekijken in relatie met die voorwaarden. Natuurlijk is die premie afhankelijk van de waarde van de camper en de eventuele extra verzekeringen die je wenst. De basisgegevens voor mijn vergelijking: 

Basisgegevens voor vergelijking verzekering camper.

Burstner Eliseo 614 (nieuwe camper)

Bouwjaar 2021/ levering maart 2022

Schadevrije jaren: 15

Nieuwwaarde  € 80.350

Verzekering WA + Casco + pechhulp binnen en buitenland

Beveiliging: Bearlock

 

Hieronder een vergelijking op voor mij relevante punten waarin de verzekeringen van elkaar verschillen. Op de meeste andere punten komen de verzekeringen overeen, zoals b.v. indexatie nieuwwaarde 125 % , invertaris meeverzekerd tot € 5000, aanhanger valt ook onder pechhulp, enz.

 

NKC

Aveco

Safe Trip

Nieuwwaarderegeling

5 jaar nieuwwaarde

Daarna 2 % afschrijving per maand met maximum van  20%  per jaar

5 jaar nieuwwaarde, daarna 5 afschrijving van 1 % per maand

7 jaar nieuwwaarde.

Daarna 3 jaar vaste afschrijving 1,5 % per maand.

 

Geldigheid verzekering buitenland

Maximaal 6 maanden

365 dagen per jaar

Maximaal 6 maanden

Hulp onderweg

Hoewel de omschrijving van de pechhulp in binnen en buitenland soms verschillend is, komt de inhoud met elkaar overeen.

Kilometrage per jaar

onbeperkt

20000 km per jaar

onbeperkt

Eigen risico (minimaal)

€ 300

€ 150

€ 150

Geen eigen risico bij herstel door Safe Trip

Prijs per jaar

1217,71

€ 1170,28

€ 778,35

 

 

NB premie is incl. inzittendeverzekering omdat dit i.v.m. pakketpremie goedkoper is dan zonder die verzekering

Premie kan in meerdere termijnen betaald worden. Dan wordt € 2,50 per termijnbetaling extra gerekend.

 

  • Thanks 2
Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, Borgerik zei:

Ik krijg binnenkort mijn nieuwe buscamper geleverd. Op basis van bovenstaande reacties ben ik zelf 3 camperverzekeringen gaan vergelijken en heb offertes opgevraagd van: NKC, Aveco en Safe Trip. Alhoewel ik de verzekeringsvoorwaarden in feite belangrijker vind dan de premie is die natuurlijk ook goed om te bekijken in relatie met die voorwaarden. Natuurlijk is die premie afhankelijk van de waarde van de camper en de eventuele extra verzekeringen die je wenst. De basisgegevens voor mijn vergelijking: 

Basisgegevens voor vergelijking verzekering camper.

Burstner Eliseo 614 (nieuwe camper)

Bouwjaar 2021/ levering maart 2022

Schadevrije jaren: 15

Nieuwwaarde  € 80.350

Verzekering WA + Casco + pechhulp binnen en buitenland

Beveiliging: Bearlock

 

Hieronder een vergelijking op voor mij relevante punten waarin de verzekeringen van elkaar verschillen. Op de meeste andere punten komen de verzekeringen overeen, zoals b.v. indexatie nieuwwaarde 125 % , invertaris meeverzekerd tot € 5000, aanhanger valt ook onder pechhulp, enz.

 

NKC

Aveco

Safe Trip

Nieuwwaarderegeling

5 jaar nieuwwaarde

Daarna 2 % afschrijving per maand met maximum van  20%  per jaar

5 jaar nieuwwaarde, daarna 5 afschrijving van 1 % per maand

7 jaar nieuwwaarde.

Daarna 3 jaar vaste afschrijving 1,5 % per maand.

 

Geldigheid verzekering buitenland

Maximaal 6 maanden

365 dagen per jaar

Maximaal 6 maanden

Hulp onderweg

Hoewel de omschrijving van de pechhulp in binnen en buitenland soms verschillend is, komt de inhoud met elkaar overeen.

Kilometrage per jaar

onbeperkt

20000 km per jaar

onbeperkt

Eigen risico (minimaal)

€ 300

€ 150

€ 150

Geen eigen risico bij herstel door Safe Trip

Prijs per jaar

1217,71

€ 1170,28

€ 778,35

 

 

NB premie is incl. inzittendeverzekering omdat dit i.v.m. pakketpremie goedkoper is dan zonder die verzekering

Premie kan in meerdere termijnen betaald worden. Dan wordt € 2,50 per termijnbetaling extra gerekend.

 


Voor de volledigheid: Bij NKC-verzekeringen na vijf jaar taxatie laten doen (125,- euro) en dan weer vijf jaar verzekerd voor de taxatiewaarde. De premie wordt dan ook daaraan aangepast. In andere gevallen bij andere verzekeraars blijf je dan levenslang de premie betalen volgens de aanschaf/start vd verzekering.
 

Link naar reactie
Share on other sites

17 uren geleden, Magic Ed. zei:


Voor de volledigheid: Bij NKC-verzekeringen na vijf jaar taxatie laten doen (125,- euro) en dan weer vijf jaar verzekerd voor de taxatiewaarde. De premie wordt dan ook daaraan aangepast. In andere gevallen bij andere verzekeraars blijf je dan levenslang de premie betalen volgens de aanschaf/start vd verzekering.
 

Bij elke verzekeringsmaatschappij bestaat de mogelijkheid om de verzekering aan te passen op basis van de taxatiewaarde. NKC is daar zeker niet uniek in. Je moet natuurlijk zelf wel actie ondernemen om dat te doen.

Het is overigens verstandig om elk jaar zelf naar al je verzekeringen te kijken:

- Heb je nog een rechtsbijstandverzekering nodig voor onderdeel arbeid als je gepensioneerd bent?

- Is de extra verzekering bij je zorgverzekering nog nodig als je kosten en baten tegen elkaar af weegt?

- Heb je nog een reisverzekering met werelddekking nodig als je niet meer naar het buitenland gaat of alleen in Nederland blijft?

- Moet je je caravan van 10 jaar oud nog wel verzekeren?

- enz.

 

Link naar reactie
Share on other sites

22 uren geleden, Magic Ed. zei:


Voor de volledigheid: Bij NKC-verzekeringen na vijf jaar taxatie laten doen (125,- euro) en dan weer vijf jaar verzekerd voor de taxatiewaarde. De premie wordt dan ook daaraan aangepast. In andere gevallen bij andere verzekeraars blijf je dan levenslang de premie betalen volgens de aanschaf/start vd verzekering.
 

Soortgelijke regeling bij SafeTrip.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ter informatie: bij aveco word bij een nieuwe camper de aanschafwaarde de eerste 5 jaar geïndexeerd tot Max. 125%, daarna gaat de afschrijving van 1% per maand af van de geïndexeerde waarde. Aveco adviseerd om na 10 jaar de camper te laten taxeren en de verzekering daarop aan te passen. Taxatie geld voor 5 jaar.(Voor campers beneden de 100.000,- en jonger dan 20 jaar anders is taxatie 3 jaar geldig).

Ik vind de indexatie het vernoemen waard omdat de prijzen van campers omhoog vliegen en indien de camper Total loss raakt binnen 5 jaar je toch wel weer een nieuwe camper wilt kopen

De prijsstijging van nieuwe campers is nu al in 3 jaar 20%.

Link naar reactie
Share on other sites

@Borgerik bedankt voor het schema.

Wat mij opvalt aan het schema is , is dat NKC het duurste is, het hoogste eigen risico heeft en de meeste afschrijving.

Vind ik toch vreemd voor (dacht ik) de grootste camper club van Nederland.

Met het aantal leden zou je toch verwachten dat ze een aardige korting kunnen bedingen voor hun leden.

Ik ben nog zoekende naar een verzekering maar zal dit zeker in mijn overweging mee nemen.

Link naar reactie
Share on other sites

22 uren geleden, Cor1961 zei:

Ter informatie: bij aveco word bij een nieuwe camper de aanschafwaarde de eerste 5 jaar geïndexeerd tot Max. 125%, daarna gaat de afschrijving van 1% per maand af van de geïndexeerde waarde.

Zoals gemeld, boevenaan in mijn overzicht van 20 januari, indexeren alledrie de verzekeringen die ik heb genoemd (NKC, Aveco, Safetrip) in de eerste 5 jaar tot 125 %

Link naar reactie
Share on other sites

Op de site van safetrip hebben ze het over 7 jaar 100% nieuwwaarde,

ik heb er nu ook een offerte aan gevraagd, kijken wat het prijsverschil is.

Aveco en NKC waren nagenoeg net zo duur, alleen kon je bij NKC nog 10% extra korting krijgen door rij test te doen, waardoor NKC na vergelijkwaardige verzekeringen te maken 16,- goedkoper uit kwam. Blijft nog wel het verschil tussen eigen risico en afschrijving.

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, Cor1961 zei:

Op de site van safetrip hebben ze het over 7 jaar 100% nieuwwaarde,

ik heb er nu ook een offerte aan gevraagd, kijken wat het prijsverschil is.

Aveco en NKC waren nagenoeg net zo duur, alleen kon je bij NKC nog 10% extra korting krijgen door rij test te doen, waardoor NKC na vergelijkwaardige verzekeringen te maken 16,- goedkoper uit kwam. Blijft nog wel het verschil tussen eigen risico en afschrijving.

Uit de voorwaarden van Safe Trip:

Sevensafe:

"Bent u de eerste eigenaar en is de camper nieuw geleverd via een Nederlandse dealer of camperbedrijf dan heeft u 7 jaar 100% nieuwwaarde en daarna 3 jaar vaste afschrijving van 1,5% per maand. Er is een index van 125% van toepassing."

SuperSafe:

"Koopt u een camper uit de verhuur van een Nederlandse camperverhuurder en is de camper nieuw geleverd in Nederland (u bent 2e eigenaar) dan heeft u 5 jaar 100% aanschafwaarde en daarna 2 jaar vaste afschrijving van 1,5% per maand."

 

De "Camperdriving experience" van NKC geeft inderdaad 10 % korting, maar kost € 285. Puur financieel gezien zou ik er 15 jaar over doen om deze investering terug te verdienen op de premie. De ervaring die je op doet is hier misschien van groter beleng.

 

Safe Trip geeft aan klanten die dat wensen een rijvaardigheidstrainig. Deze is gratis.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Camperdriving experience kost 219,- als lid, 265,- Als niet lid, en 15 jaar is een beetje overdreven.

Daarbij komt nog dat die korting maar 5 jaar geldig is dan moet je hem weer doen.

5 jaar is 60 maanden, in mijn geval, 219,- : 60 maanden is 3,65 per maand, dat haal je er makkelijk uit met die 10% natuurlijk.

 

 Net een offerte binnen gekregen van safetrip:

namen netjes eerst telefonisch contact op om nog een paar vragen te stellen.

kreeg daarna al snel de offerte binnen.

ziet er goed, netjes en betrouwbaar uit.

is inderdaad van Ansvar idea.

 

het enige puntje van aandacht is de aanvullende eis van alarmsysteem, waar bij Aveco een bearlock voldoende is, stelt safetrip naast de bearlock ook een  VbV/SCM alarmsysteem en ruitgravering verplicht of een VbV/SCM voertuig volg systeem .


het verschil in premie tussen deze 2 maatschappijen is in het voordeel van safetrip tussen de 40,- en 50,- per maand

nog een aardig verschil, moet je bij safetrip nog wel een abonnement nemen op de alarmcentrale van ongeveer 150,- per jaar, maar dat verdien je zo weer terug met je premie.

 

Verder zie ik weinig grote verschillen tussen deze 2 verzekeringen.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

51 minuten geleden, Cor1961 zei:

Camperdriving experience kost 219,- als lid, 265,- Als niet lid, en 15 jaar is een beetje overdreven.

Daarbij komt nog dat die korting maar 5 jaar geldig is dan moet je hem weer doen.

5 jaar is 60 maanden, in mijn geval, 219,- : 60 maanden is 3,65 per maand, dat haal je er makkelijk uit met die 10% natuurlijk.

 

 Excuus voor de grote rekenfout die ik maakte bij de terugverdientijd van de Camperdriving experience

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Ben al jaren verzekerd bij camperverzekerd.nl. Gelukkig nog nooit schade of iets dergelijks gehad...... Maar als ik een vraag heb, krijg ik binnen een paar uur een reactie via de mail. Als ik bel, meteen iemand aan de lijn die weet waar het over gaat, en dan meteen bevestiging via de mail. Was toen voor mij echt de goedkoopste. Met hele goede voorwaarden. Altijd de moeite waard om te vergelijken.

Link naar reactie
Share on other sites

Eerste jaar dat we de camper hadden bij Camperverzekerd.nl verzekerd. Vooral eigenlijk omdat er bij invoer van de camper je ook op chassisnummer all risk verzekerd bent totdat je er NL kenteken op hebt. Wel eisen ze boven de €50K een Bearlock. Dat is een camper al gauw, die van ons ook. Dus via hun een Bearlock versnellingsbakslot in laten bouwen.

 

Daar ging het ook mis. De Bearlock bleek vlak voor onze meivakantie kapot: de sleutel-cylinder was binnenin niet meer verbonden met de stang die door de pook gaat. Het bedrijf dat 'm geleverd had heeft toen monteur gestuurd, die heeft het geheel verwijderd, maar ze hadden geen nieuwe. We konden wel op vakantie, maar zonder Bearlock. Ik heb dat netjes gemeld bij camperverzekerd, die me doodleuk vertelden dat ik dus geen enkele dekking meer tegen diefstal had. Ook al was het buiten mijn schuld om dat er geen Bearlock meer in zat. Ik heb nog aangeboden om precies te vertellen waar ik zou zijn (gewoon op campings in NL), maar dat hielp niet.

 

Dus dat was voor mij reden om over te stappen op NKC verzekering. Dat was op jaarbasis iets duurder 960 EUR ipv 800-nogwat EUR. Er is geen verplichting voor een Bearlock voor onze camper (getaxeerd op 57.500 EUR). Bij NKC lijkt ook alles goed geregeld, maar het deel waar je inlogt is een zooitje. Op een gegegeven moment had ik twee campers in de online omgeving, een zonder kenteken (met enkel "Pössl Summit 600") en eentje met het daadwerkelijke kenteken. Ik gevraagd wat er aan de hand is, het zou niks zijn, ze konden het ook niet uitleggen.

Nu in januari was opeens de inlog anders, moest opnieuw account activeren. Er was nog maar één camper, maar de polis was nu opeens "in behandeling" en de laatste wijziging was 27-1-2022, ik had niks veranderd. Nagevraagd, antwoord: "Er zijn helaas nog steeds wat kleine technische problemen in Mijn Verzekeringen. Wij begrijpen het dat u zich zorgen maakt.  De verzekeringsmaatschappij is nog druk bezig om de technische problemen op te lossen. "

 

Vertrouwen dat het bij NKC wel allemaal klopt als ik de verzekering echt nodig zou hebben is nu wel weg. In september gaat de verzekering naar Safetrip. Scheelt 200 eur per jaar, zit daar op net 750 eur.

 

aangepast door Blechdach
Link naar reactie
Share on other sites

hier ook safetrip, onlangs de polis nog omgezet van mijn vader naar mij en de schadevrije jaren konden zonder probleem meegenomen worden ondanks dat ik ze zelf niet heb vanwege wisselende leasecontracten van personen auto. Top service. Ook voorwaarden zijn prima en de prijs is concurrerend om het zomaar te zeggen, zeker waard er even naar te kijken.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...

met belangstelling de vele reacties gelezen over de camperverzekering. Wat ik mis is aanbod Univé die een speciale camperverzekering heeft. Op de site kun je zelf een calculatie maken in mijn geval op basis van maximale no claim en een camper van € 100.000 € 100 eigen risico wel Bearlock verplicht 2500 inboedel en 2.500 accessoires meeverzekerd.. € 73,90 per maand op basis van 10.000 km per jaar

aangepast door Marco Polo
Link naar reactie
Share on other sites

Zit inmiddels bij Aveco.

Dacht eerst aan safe trip, maar toen de definitieve offerte kwam nadat ik ingevuld had dat de camper ingevoerd was en 2 jaar oud is, i.p.v. een splinter nieuwe carthago die maar steeds werd uitgesteld,  was de premie dusdanig gestegen dat ik toch heb besloten om naar Aveco te gaan.

Het kwam erop neer dat een nieuwe camper van 145000,- goedkoper in premie was dan een camper die ingevoerd is en 120000,- kost. Als reden werd opgegeven een bouwjaar toeslag.....

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...