Ga naar inhoud

Keuze verzekering


cdridder
 Share

Recommended Posts

In januari 2022 heb ik een vergelijking gemaakt tussen 3 verzekeringen. Deze vergelijking heb ik toen in deze discussie geplaatst. (Blad 2 van de item) Ik heb nu gekeken naar de verzekering van Centraal Beheer. Zoals destijds aangegeven vind ik in principe de voorwaarden van de verzekering belangrijker dan de prijs die ik daarvoor moet betalen.

Als ik de verzekering van Centraal beheer naast mijn keuze destijds (Safe Trip) leg zie ik op 1 punt een groot verschil. Centraal Beheer betaalt tot 3 jaar na aankoop de aanschafwaarde terug bij diefstal en total loss. De nieuwwaarderegeling bij NKC, Aveco en Safe Trip is veel gunstiger (5 tot 7 jaar). De overige verzekeringsvoorwaarden zijn vergelijkbaar. Als ik de premie voor mijn camper uit reken (Elke berekening is afhankelijk van de waarde van je camper, je aantal schadevrije jaren, enz.) komt ik bij Centraal beheer uit op een premie die € 150 hoger is dan bij Safe Trip. (En dan heb ik ook nog 5 % korting bij Centraal Beheer). Ik blijf voorlopig dus bij mijn keuze.

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Als aanvulling nog een "leuk" stukje uit de polisvoorwaarden van Centraal Beheer over die 3 jaarnieuwwaarderegeling:

Hoe regelen wij schade als de aanschafwaarde van de camper hoger was dan € 75.000,-?

Let op 1: deze regeling geldt alleen als u de camper 3 jaar of korter heeft.

Let op 2: bij een geldig taxatierapport geldt een aparte regeling.

- Wij betalen de reparatiekosten.

- Geen reparatie als de kosten hoger zijn dan 2/3 van de dagwaarde. U levert de camper in met de sleutels, accessoires en het kentekenbewijs. Wij betalen de dagwaarde van de camper + 10%, tot maximaal de aanschafwaarde.

– De dagwaarde wordt vastgesteld door onze expert. Wij houden rekening met bestaande beschadigingen. U heeft een vergoeding gekregen om de beschadiging te laten herstellen, maar dat heeft u niet gedaan. Deze vergoeding trekken wij af van de waarde van de camper. U heeft geen vergoeding voor het herstel van de beschadigingen aangevraagd. 50% van de herstelkosten van de bestaande beschadigingen trekken wij af van de waarde van de camper

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Word toch wel erg “aanlokkelijk” die verzekering van CB. Hahaha, weet nou al wat hun expert gaat zeggen. Sorry meneer, maar U bent bij aankoop een oor aan genaaid, U heeft wel 135000,- betaald maar de dagwaarde is maar 100000,- en de dagwaarde is Max wat we uitbetalen. Wist niet dat dagwaarde hetzelfde is als aanschafwaarde. Grapjassen.

Link naar reactie
Share on other sites

Beste Kees. 
ik heb de discussie van mijn kant gestopt omdat het onplezierig begon te worden. Bottomline wilde ik alleen maar duidelijk maken dat de NKC verreweg de duurste verzekeraar is die ik ben tegengekomen.  Iedereen is vrij om zich te oriënteren en daar een mening over te hebben. Bellen met Centraal Beheer geeft veel meer info dan hun site geeft. Da’s wel een beetje dom van ze maar enig eigen initiatief loont. Prettige zondag. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Over gestapt van Aveco naar Safe trip. Aveco verhoogde mijn premie met 33,- euro per maand na het eerste jaar verzekering. Bij navragen vertelde ze me dat het eerste jaar 15% extra welkoms korting zat. Hadden ze niet duidelijk verteld bij het afsluiten van de verzekering. Dus nu werd de premie verhoogd met die 15% en nog een 4% voor prijsstijgingen. Zit nu een premie verschil van ruim 40,- euro per maand tussen Aveco en Safe trip. Verzekering van NKC , waar ik wel lid van ben, was nagenoeg net zo duur als die van Aveco.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

let op NKC verzekering is gedwongen winkelnering:

schadehersteller zelf kiezen? Bijvoorbeeld je dealer?

Dat mag maar dan wordt het eigen risico verhoogd met nog eens € 700 en mogelijk nog eens € 150.

Schadeherstellers hebben het superdruk wachttijd half jaar!

dus of je het eerstvolgend seizoen nog op vakantie kan?

 

het is maar de vraag

 

Link naar reactie
Share on other sites

Mensen, jammer altijd dat dit soort discussies uitlopen op een strijd. Bypass geeft een onderbouwde suggestie, doe er mee wat je wilt. Don't shoot the messenger, kijk naar de inhoud van de boodschap!

 

Ik heb zelf voor Safe Trip gekozen, ook na vergelijking van diverse anderen, waaronder de NKC. En ja Bypass, zelfs met mijn leden korting en extra korting vanwege het rijvaardigheidscertificaat, was ik inderdaad daar nog steeds duurder (en zeker niet beter) uit.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 10-4-2023 om 13:55, Gerard en Gonnie zei:

schadehersteller zelf kiezen? Bijvoorbeeld je dealer?

Dat mag maar dan wordt het eigen risico verhoogd met nog eens € 700 en mogelijk nog eens € 150.

Schadeherstellers hebben het superdruk wachttijd half jaar!

 

 

 

 

Waar haal jij die wijsheid vandaan? Wil je naar een schadehersteller die geen contract heeft met de NKC dan gaat idd het eigen risico omhoog maar niet met €700,-. In 2022 reed iemand bij mij achterop in Noorwegen, de schade laten herstellen bij een bij de NKC aangesloten hersteller, ik betaalde €150,- eigen risico en de schade was binnen 4 weken zeer goed/onzichtbaar hersteld.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...