Ga naar inhoud

Camper inparkeren


KvH
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik ben nieuw bij NKC en net van een caravan overgestapt op een camper. Die komt begin augustus. 

Ik heb een vraag over inparkeren van de camper. Ik heb een parkeervak beschikbaar dat alleen via de lange zijde beschikbaar is. Het vak is circa 8 meter lang en voldoende breed. Onze camper gaat 6,75m meten en er komt nog een fietsendrager (Thule Excellent) op. 

 

Zou het mogelijk moeten zijn om de camper in het parkeervak te parkeren (indraaien)? Of wordt dat gepruts? Wat is jullie ervaring? 🤓

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Achteruit inparkeren met behulp van de spiegels. Zorg ervoor dat je het rechter achterwiel in de rechter buitenspiegel kunt zien. Dan weet je hoe ver je van de stoeprand af zit. Laat je bijrijder buiten meekijken en aanwijzingen geven. Haal de fietsen van te voren van de drager af en klap die op.

Het is in ieder geval gemakkelijker dan achteruit inparkeren met een caravan, wat de betere chauffeur ook kan.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Share on other sites

Goeie tip Busje 🤞.

Alleen is bij mij de situatie net iets anders. Ik moet er achteruit inrijden en dan is het vak links van me.  Dan kijk ik dus met de buitenspiegel links op het achterwiel links. Dat zou moeten lukken. 

Achteruit inparkeren met de caravan lukt me onder bijna alle omstandigheden goed, zeker met een bijrijder/assistent. 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo  hallo Luitjes,  

 

het forum is bedoeld om info, kennis en ervaringen uit te wisselen. We hoeven het niet (altijd) met elkaar eens te zijn, kunnen andere inzichten, meningen of ervaringen hebben, maar het doel is dat we er allemaal iets van leren,  er wijzer van worden, dat we elkaar helpen.

 

Het heeft dan toch geen zin om mekaar hier in de haren te zitten en een onvriendelijk toontje aan te slaan. Ben een beetje lief tegen elkaar en als u al eens iets stoort reageer dan met humor.

 

Groet Jelle

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Dank je wel Ed. Ik vind dat je een goede tip geeft. Ik heb gemerkt dat het behalen van E achter B ook nuttig is geweest voor de caravan. Daar rijd ik nu toch al een jaar of 30 schadevrij mee, ik weet niet of dat aan het rijbewijs ligt of niet, maar denk het wel. 
 

Ik ben benieuwd of de ervaring van het rijden met een best lange auto & caravan combinatie me voordeel gaat geven bij het rijden met de camper. 
 

Ik heb C1 niet nodig, maar het is in elk geval een goede tip. Wel wat prijzig, daar hik ik wel wat tegen aan. 
 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 24-5-2020 om 17:19, KvH zei:

 

Ik heb C1 niet nodig, maar het is in elk geval een goede tip. Wel wat prijzig, daar hik ik wel wat tegen aan. 
 

 


Bij rijschool Theo van Bentum met duo-opleiding en NKC korting heb ik alles voor iets van 800,- euro binnen gehaald.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Bekijk eens de afstand vanaf het achterwiel tot aan de achterzijde. Is die groot (meer dan een meter) let er dan op dat je achterkant "kwispelt'. Je zal zeker de eerste/laatste niet zijn die dit effect overschat. Oplossing is eenvoudig, als je een bijrijder hebt, laat die dan kijken. Spreek af welke spiegel je de persoon blijft! zien. Met duidelijke aanwijzingen. Zonder aanwijzingen heb je er niets aan. Een tip daarbij is, gaat het mis lopen; geef dan een hard tik op de camper. De bestuurder schrikt en remt af. Dus niet HOooo! roepen.

(Als je alleen bent, is) het helemaal geen schande om uit te stappen en te kijken. Een achteruit rij camera vertekend soms

 

Arie

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...