Ga naar inhoud

Arie

Members
  • Aantal items

    27
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

0 Neutral

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Arie

    Campercontact

    @jeanthe Ben het niet met je eens Ik vind het nu een verschrikkelijk programma. Heb nu minstens drie keer dit programma afgelopen jaren van uiterlijk zien veranderen. En niet ten goede. Telkens had ik er heel veel moeite mee om het te gebruiken. Ik gebruikte zowel de site als de app. En steeds werd het programma van redelijk bruikbaar naar slechter en slechter. En nu heel veel slechter. Zoveel slechter, dat ik het niet meer gebruik! En als je hun eigen vergelijk plaatje bekijkt wat er 'verbeterd' is t.o.v. de vorige versie, dan kan je zien en concluderen dat alleen de opmaak (weer) v
  2. Arie

    Vocht

    ook dat kan je bepalen. Na een bloed hete zomer, kan je gevoeglijk wel uitgaan dat alles droog is. Deze meters dien je eerst te calibreren op het vocht wat er dan in de lucht zit. Daar komt mijn aanpak ook vandaan, het vergelijken met een vorige meting/toestand. En dan mag er best een klein verschil in meting optreden. Zo secuur zijn die meetapperaatjes ook weer niet. Arie
  3. Arie

    Vocht

    Heb een soortgelijk exemplaar. Hoewel ik nog steeds geen wijs kan uit de gemeette waarden. Dus heb ik anders aangepakt; van de wanden en dak een schets gemaakt en op de gemeette plaatsen de waarden opgeschreven. Een jaar later ofzo, meet ik op dezelfde plaatsen en kan zo vergelijken of er wat aan de hand is. Arie
  4. ik ben het eens met de TS. Heb in de tijd dat ik van deze club lid ben, al 3 of 4 keer de interface zien veranderen. En zo ook de site. Het waarom is me totaal duister. Waarom moet de inter aktie met de gebruiker zo anders gemaakt worden? Het kost ONS tijd om uit te zoeken waar nu wat zit. En dat wil ik helemaal niet! Ik wil een plek vinden. Mij is het wel duidelijk dat de maker zijn/haar eigen produkt NIET zelf gebruikt. Dat maakt een wereld van verschil.
  5. Arie

    Campercontact

    ik heb de app alweer verwijdert. De vorige versie was al geen verbetering, het kon echter NOG slechter. De site gaat ook die kant op. Op de site van camperforum.nl zijn er al 7 pagina's vol geschreven over verbeteringen en wat er van gevonden wordt. Die meningen zijn niet erg positief. Vind het bar en boos Arie
  6. er zijn twee systemen, het autodeel en het 'woon' gedeelte. Die zijn gescheiden door een relais die op de D+ reageerd. Waar jij vragen over hebt, zijn over het woongedeelte. Daarvoor is een kast ingebouwd (EBL: ElectroBLock) waar zekeringen, dat relais waar ik het net over had inzit en een acculader (onding die veroudert is). Je zegt dat je de zekeringen bekeken hebt, dat is niet de weg. Meet ze stuk voor stuk door. Download het schema van het ebl. Het kan overigens zijn dat de D+ draad apart gezekerd is en niet in de ebl zit. Je zoekt je een ongeluk. Je kan meten of er spanning is op de D+ in
  7. juist wel. Heb een automaat en die blijft tot sint juttemis draaien totdat die weer dichtgaat. Met de app kan je zien of de schotel vrij zicht heeft op. Een goed voorbeeld is de camperplek bij Lelystad. Als je aankomt en je gaat rechts staan, zal je zien dat de bomen in de weg staan. Sta je aan de kant waar de dijk is, hoeft het ook niet zeker te zijn dat er vrij zicht is. Dan kan je zien of je net tussen twee bomen door 'kijkt'.
  8. een handige app is SatFinder Lite (gratis). Je kan de satellieten instellen welke je wel en niet wil zien. Je houdt de camera van de telefoon tegen de lucht en draait tot dat je de sateliet positie ziet. Je ziet dan ook of er iets voorstaat, een boom of huis bijv. Arie
  9. een veel voorkomend iets bij Fiat, is dat de massakabel van de accu naar chassis geen goede verbinding meer heeft. Vooral de verbinding naar het chassis is gecorrodeerd. Maak die schoon. Arie
  10. Als het voorheen ook gewerkt heeft, werkt het nu nog! Zoek naar de betreffende sateliet. Als die gevonden is, ga je op je ontvanger naar BVN zoeken. Mocht dat niet lukken, geef dan alle parameters in een manueel in te geven 'kanaal'. Zoek de parameters op internet of op camperforum.nl in dit draadje https://camperforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8471440&hilit=satelliet&start=14 pagina 2. Dat instellen doe je dus alleen op de ontvanger, niet met de sateliet besturings unit Arie
  11. zoek op camperforum.nl Daar zijn verscheidene lieden die er 1 zelf gemaakt hebben. Arie
  12. gebruik daarvoor startkabels. Als de motor loopt, kan je de kabels weer verwijderen. Zo zijn die kabels ook handig om jezelf uit de 'brand' te helpen Arie
  13. Arie

    Ton en Hymer

    wasbenzine is vettig, dus niet gebruiken
  14. Arie

    Camper inparkeren

    Bekijk eens de afstand vanaf het achterwiel tot aan de achterzijde. Is die groot (meer dan een meter) let er dan op dat je achterkant "kwispelt'. Je zal zeker de eerste/laatste niet zijn die dit effect overschat. Oplossing is eenvoudig, als je een bijrijder hebt, laat die dan kijken. Spreek af welke spiegel je de persoon blijft! zien. Met duidelijke aanwijzingen. Zonder aanwijzingen heb je er niets aan. Een tip daarbij is, gaat het mis lopen; geef dan een hard tik op de camper. De bestuurder schrikt en remt af. Dus niet HOooo! roepen. (Als je alleen bent, is) het helemaal geen schande om
  15. ga na of er een sluip verbruiker is
×
×
  • Nieuwe aanmaken...