Ga naar inhoud

spiegel carthago compact


apekop
 Share

Recommended Posts

Geachte Apekop. 

Dit probleem komt mij bekend voor. Bij een integraal camper zit de  bestuurder ver van zijn zijruit en is het lastig om over je linker schouder te kijken of er verkeer aan komt. Ik heb er vooral last van bij het oprijden van een (zoals ik dat noem) een omgekeerde  Y-kruising. Bv het uitrijden van een raststatte. Met extra plakspiegeltjes of spiegeltjes die je aan de grote spiegel vast maakt, maar dat werkt niet goed. Vaak te klein / kwetsbaar enz. Ik ben ook al eens opzoek geweest bij een autosloperij, maar tot op heden niets gevonden. ik heb dus niet een oplossing, maar volg dit bericht met belangstelling. Wil je mij een bericht sturen wanneer je een oplossing hebt gevonden. Misschien is het een idee om de NKC redactie te informeren. Succes. Groet GvC grvcmail@gmail.com

  • Haha 1
Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Apekop, ik ken het probleem. Wij hebben sinds kort de Carthago chic-c line i 4.9 en ik schrok de eerste keer ook bij het oprijden van een rotonde, bijna geen zicht. Je kunt naar voren naar achteren leunen en het wordt niet beter. Ik ben dus ook benieuwd hoe andere dit ervaren. Misschien dat de spiegel iets verder van de camper afgezet kan worden en dat je er dan langs kunt kijken.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 8 months later...

Veel touringcars hebben dezelfde soort spiegels maar daar zitten ze een stuk hoger gemonteerd zodat je -zonder te bukken- onder de spiegel door kunt kijken en geen dode hoek hebt. Als je die spiegels zou kunnen verplaatsen naar een hogere plek dan mis je door de raamspijl een deel van de spiegel.

Als ik het voorgaande lees dan is het wel typisch dat Carthago een eigen zichtconcept heeft.

Link naar reactie
Share on other sites

Zoals Wim verteld dat je bij een touringcars er onder door kan kijken , dan kan je toch de spiegels ook verlagen dan kijk je er overheen  . Want bij een halfintergaal zitten de spiegels ook laag en dat zicht is gewoon prima , op die van mij zitten dubbele uit voering , gewoon en dode hoek .

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb eenzelfde camper en (dus) hetzelfde probleem. Bij de eerste proefrit vroeg ik al aan de dealer hoe ze zoiets nou kunnen bedenken. Antwoord: marketing. Vroeger zaten ze gewoon beneden zoals op de foto. Maar toen moest iedereen busspiegels want dat ziet er zo gelikt uit.

Alleen, dan moet je ze ook als bij een bus monteren te weten voor de wagen uitstekend zodat je er door de voorruit inkijkt ipv door de zijruit. Er is geen oplossing voor. Ja de spiegels weer beneden plaatsen maar dan blijf je boven met gaten zitten en beneden moet je nieuwe gaten boren. Ik begin er niet aan. Ik heb er mee leren leven, hoewel mijn vrouw nog steeds af en toe alarm slaat als ik weer een medeweggebruiker midscheeps dreig te rammen. Overigens is het probleem niet voorbehouden aan Carthago.

Link naar reactie
Share on other sites

Ja, busspiegels zien er heel cool uit… op een bus!
Ik kan me van @PaulusP wel voorstellen dat-ie geen zin heeft om gaten te boren. Behalve die gaten moet de bekabeling van de spiegelverstelling en verwarming ook worden doorverbonden.

Overigens is slecht zicht via de spiegels of belemmering van die spiegels om de ze een dodehoek veroorzaken geen uniek probleem.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...

hallo Cor, het is dus niet goed afgelopen. Men kon ons niet helpen aan andere spiegels of een oplossing voor ons probleem. Helaas. De dealers doen er erg laconiek over. Daar hoef je dus ook niet aan te kloppen voor een oplossing. Carthago zelf geeft geen antwoord. Wij laten het maar zo. Wie weet lopen we tegen een oplossing aan.

Sorry was het helemaal vergeten. Dit ivm een overlijden en het afhandelen daaarvan. 

Groetjes Lida en Fred

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...