Ga naar inhoud

spiegel carthago compact


apekop
 Share

Recommended Posts

9 minuten geleden, Fred en Lida zei:

Beste Pierre, Bedankt voor de tip. Wij hebben hier naar gekeken maar nu nog niet betaalbaar. 

Ik neem aan dat het hier om een 360gr of birdview systeem gaat. Uit de discussie begrijp ik dat het zicht beperkt is in een bepaalde richting. Kan dat niet opgelost worden door 1 of 2 camera's?  (zoals bv bij de dode hoek camera's naar achter)?  

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, apekop zei:

goede middag

graag zou ik die mogelijkheid onderzoeken maar ik weet niet waar dit wordt gemaakt

Uitgaande van een betaalbare situatie zou ik in eerste instantie eens onderzoeken wat ik met een dashcam zou kunnen doen. ANWB heeft deze in 2020 getest en ik heb beeldhoeken gezien van 160 graden, zie Test: 10 dashcams (2020) (anwb.nl)

 

NKC refereert in zijn accessoires met korting  naar Onze producten | van Veenen CTS.  Lijkt erop dat dit bedrijf interesse heeft in camera systemen voor de camper markt.

Dit bedrijf beweert graag met maatwerk te helpen. Wellicht kunnen zij ook een oplossing aanbieden tegen een betaalbare prijs.

 

Daarnaast zou ik ook eens googlen.

Wellicht zijn er Forum deelnemers die goede ervaringen hebben met bepaalde betaalbare systemen (ook birdview/360gr) of bedrijven.

 

Uiteindelijk heb je te maken met een dode hoek oplossing. Technisch gezien moet dan in jullie geval de camera in de goede richting staan.

 

Ik heb dus geen kant en klare oplossing, maar wellicht breng het je op ideeen of trigger het andere Forum leden met betere suggesties.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Pierre, het gaat niet om de dodehoek. Het gaat erom dat dat de linker spiegel in het zichtveld zit bij het oprijden van een rotonde. Ik heb zelf ook een Carthago dus ik ken het probleem. Eigenlijk hoef je alleen maar voor de linker spiegel een alternatief te hebben. De rechter zit niet in de weg. Ik heb ook even naar camera's gekeken. Ik vind de hoek van 160 of 170 veel te groot, iets wat al kort bij is lijkt heel ver weg. Volgens mij krijg je daar gevaarlijke situaties door. Op de plaats van de linker spiegel een camera die een zichthoek heeft die de werkelijkheid van de spiegel het kortst benaderd zou wel kunnen werken. De prijzen die ik zag vind ik heel erg meevallen. 

Link naar reactie
Share on other sites

Trailerad, dank voor deze nuttige reactie. Ik had er niet bij stil gestaan dat de beeldhoek van invloed kan zijn op het schatten van afstand. 

Overigens, in mijn beleving, creeert alles wat in het zichtveld staat een dodehoek oftewel een gedeelte dat niet zichtbaar is. Vandaar dat dit me op de camera bracht, een oplossing die ook bij de dodehoek naar achter/opzij wordt toegepast.

 

Ik vind de prijzen ook erg meevallen. Ik vraag me zelfs af of aanpassing van de spiegel veel goedkoper zal zijn, maar dat zal afhangen hoe het alternatief er uit gaat zien.

Link naar reactie
Share on other sites

😄 Pierre, natuurlijk heb je gelijk met de dodehoek. Alles wat je niet ziet zit in een dode hoek. Maar een dode hoek op een rotonde is wel heel lastig.

Ik ben er nu wel een beetje aan gewend, ik begin nu eerder de situatie in te schatten bij het aanrijden van de rotonde. Mijn rijinstructeur bij het C1 rijbewijs zei ook een paar keer bij het aanrijden van een kruising en rotonde en zo, maak een plan en voer het plan uit. 

aangepast door trailerad
Link naar reactie
Share on other sites

Er is iets dat ik niet begrijp.

 

In deze topic wordt door de members gemeld dat het uitzicht van de bestuurder wordt belemmerd bij deze camper.

 

Hierop wordt ook gecontroleerd bij de APK (voorruit en de naast de bestuurderszitplaats aanwezige zijruiten mogen niet voorzien zijn van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren). Natuurlijk is een buitenspiegel nodig, maar ik begrijp dat een betere plaatsing van deze spiegel dit probleem had kunnen voorkomen. De spiegel staat blijkbaar op een onnodige plaats.

 

Dan zou je denken dat Carthago op dit probleem gewezen, of te kort is geschoten,  is bij de type toelating

Link naar reactie
Share on other sites

goede morgen

allereerst bedankt dat u allen zo meedenkt,het is niet echt de dode hoek maar de spiegel zelf die in de weg zit.

door de plaatsing van de spiegel zie ik het verkeer van links op een rotonde niet goed aankomen

wanneer iemand een idee heeft dat werkt met camera heb ik interesse maar dan moet de spiegel geheel weg want die is het probleen.

ik merk nu dat er veel carthago bezitters last mee hebben ,misschien gezamelijk een klacht indienen bij carthago.

misschien iemand die lid is van een carthago camperclub of iemand die connecties heeft bij de RDW

graag verneem ik iets van jullie

m.v.g tonnie

info@monnikhof.net

Link naar reactie
Share on other sites

53 minuten geleden, apekop zei:

goede morgen

allereerst bedankt dat u allen zo meedenkt,het is niet echt de dode hoek maar de spiegel zelf die in de weg zit.

door de plaatsing van de spiegel zie ik het verkeer van links op een rotonde niet goed aankomen

wanneer iemand een idee heeft dat werkt met camera heb ik interesse maar dan moet de spiegel geheel weg want die is het probleen.

ik merk nu dat er veel carthago bezitters last mee hebben ,misschien gezamelijk een klacht indienen bij carthago.

misschien iemand die lid is van een carthago camperclub of iemand die connecties heeft bij de RDW

graag verneem ik iets van jullie

m.v.g tonnie

info@monnikhof.net

 

Zowel NKC als ANWB hebben een juridische helpdesk. Wellicht kan je daar  (als eerst stap) advies inwinnen wat de beste aanpak is.

 

Ik zou daarbij in ieder geval benadrukken dat door de positie van de spiegel de veiligheid van inzittenden en weggebruikers in het geding kan zijn

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...

Hallo, 

Bovenstaande met belangstelling gelezen.

Wij zijn sinds een paar maanden in bezit van een Carthago chic c-line I 4.9 en ervaren dezelfde zichtproblemen, maar ook volgende:

Rond de bestuurderspiegel klinkt tijdens het rijden vaak een irirante fluittoon. Ik heb al wat testen gedaan met randen en naden afplakken,  maar dat hielp niet.

Ook in de spiegel zelf al eens de kieren opgevuld met koudschuim, maar ook dat hielp niet.

Zijn er mensen met dezelfde ervaring en een oplossing?

Alvast dank voor positieve reacties!

Vic.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb bij het Carthago weekend geen camper gezien waar de spiegels verplaatst waren of zo. Ik moet wel zeggen als je meer met de camper rijdt je er wel beter mee om weet te gaan. Ik heb nu minder last van de spiegel dan toen ik voor het eerst met de Carthago ging rijden, kwestie van wennen. en meer op op en neer gaan. Is ook beter voor je rug om wat te bewegen achter het stuur. 😉

 

Vic, die fluittoon ken ik niet, heb er ook niemand iets over horen zeggen. Het is wel leuk bij de Carthago club, we hebben een heel leuk weekend bij de Biesbosch gehad.

Ze organiseren ook ieder jaar een buitenland reis voor de leden. Dus ik zou zeggen sluit je aan bij de club.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 5 months later...

 

goeden avond allemaal  ik had dit probleem ook met de bus spiegels die ik er op had zitten ik heb ze vervangen voor camera spiegels met monitor binnen ik moet zeggen het is super je heb ook geen dode hoek meer. wil je wat foto,s zien stuur maar even een e-mail naar me louisesoerink@online.nl mvg thomas

aangepast door thomas
Link naar reactie
Share on other sites

Het model C-Chic Integraal heeft al meer dan 13 jaar het probleem met slecht zicht. Het is ondanks de duizenden klachten nooit opgelost/verbeterd.

Met andere woorden gewoon bij het oprijden van een rotonde heel goed kijken door je hoofd te bewegen van links naar rechts en weer omgekeerd.

Daar wordt je rustig van en als je gepensioneerd bent heb je alle tijd om goed te kijken.

Veel succes ermee!

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...