Ga naar inhoud

Welke Camper past bij onze voorkeuren?


Pieter en Petra
 Share

Recommended Posts

2 uren geleden, van der Honing zei:

Wat wordt bedoeld met een keuken waarin je kunt snijden?. Voor de overige wensen lijkt het me niet zo moeilijk om met zoeken met  filters op uw wens camper uit te komen.

 

We zien veel aanrechtbladen waar je kan koken maar niet of niet handig kan bereiden.  Zeker als je dus een camper met combi douche-toilet ziet, dan vaak ook een kleine keuken.  Allemaal luxe problemen..  😉 .. maar we blijven nog even zoeken naar het ideaalplaatje.

Link naar reactie
Share on other sites

Als je een camper niet op maat laat bouwen zul je compromissen moeten sluiten en afwegen wat het zwaarste weegt. € 90.000 is een hoop geld. Echter voor een nieuwe standaard camper ben je dat tegenwoordig zo kwijt en dan komen er nog Extra accessoires bij.

Voor een gebruikte camper is de keus waarschijnlijk groter om dat je dan ook in het hogere segment terecht kunt.

Tip: binnenkort is de Caravan Salon in Düsseldorf. Een van de grootste camper en caravan beurs in Europa. Een ideale gelegenheid om de ideale camper voor jullie te vinden.

aangepast door van der Honing
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

23 uren geleden, Pieter en Petra zei:

Ik doe graag een beroep op jullie ervaring. We zijn al even aan het oriënteren maar vinden niet de camper waarin al onze voorkeuren zitten. Welke campers hebben: treinzit, een keuken waaraan je kan snijden, een douche en wc in 1, een ruime garage voor 2 fietsen, enkele bedden, geen hefbed, automaat. 


Op deze website kun je vele filters instellen en vind je met dit budget van 90K zeker een passende camper met veel importvoordeel. Wij hebben daar onze Dethleffs Magic Edition ook gevonden en die voldoet aarig aan de bovenstaande wensen.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

1 minuut geleden, Cor1961 zei:

Daar houd een dealer in Nederland toch ook rekening mee.Ik heb ook gewoon een geïmporteerde camper uit Duitsland in Nederland bij een dealer gekocht, geen rompslomp en makkelijker met garantie.


Ha, ha, ha. Die steekt dit zelf in de zak en draait na het bezoek voor de invoerkeuring bij de RDW ook nog de teller terug omdat er daarna geen controle meer op is met de vermelding op www.rdw.nl van "geen oordeel". Terwijl jij in Duitsland koopt met de APK (TÜV) papieren waarop netjes de juiste km-stand wordt bijgehouden.

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

1 minuut geleden, Magic Ed. zei:


Ha, ha, ha. Die steekt dit zelf in de zak en draait na het bezoek voor de invoerkeuring bij de RDW ook nog de teller terug omdat er daarna geen controle meer op is met de vermelding op www.rdw.nl van "geen oordeel". Terwijl jij in Duitsland koopt met de APK (TÜV) papieren waarop netjes de juiste km-stand wordt bijgehouden.

Wel negatief zoals jij over Nederlandse dealers denkt. Die zogenaamde bedrijven die het importeren voor jou doen, doen het ook niet gratis. Wat het terugdraaien van de teller betreft is dat makkelijk te controleren via het VIN-nummer. Hahaha….

Link naar reactie
Share on other sites

Degenen die in Duitsland een camper kopen krijgen vaak bericht van bedrijven die wel even de administratieve afhandeling willen regelen. Meestal heeft dat wat met Parkstad te maken. Die afhandeling moet natuurlijk wel betaald worden. Dit forum wordt door dat bedrijf goed in de gaten gehouden, door gebruikers van dit forum onder steeds verschillende namen.

Voor garantie kun je veel beter gewoon in Nederland terecht. Liefst niet al te ver van de eigen woonplaats. 

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, Cor1961 zei:

Wel negatief zoals jij over Nederlandse dealers denkt. Die zogenaamde bedrijven die het importeren voor jou doen, doen het ook niet gratis. Wat het terugdraaien van de teller betreft is dat makkelijk te controleren via het VIN-nummer. Hahaha….


De NKC heeft daarover een meer dan duidelijk artikel geschreven in de kampeerauto.
En teller terugdraaien is inderdaad op diverse manieren te controleren, maar vaak komt men daar te laat mee.
 

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, Magic Ed. zei:


De NKC heeft daarover een meer dan duidelijk artikel geschreven in de kampeerauto.
En teller terugdraaien is inderdaad op diverse manieren te controleren, maar vaak komt men daar te laat mee.
 

Zoals een bekend forumlid al vaker heeft geschreven: blijven  opletten…., km stand is dus wel degelijk te controleren, garantie zal in jouw ogen ook wel beter geregeld zijn in Duitsland natuurlijk als je het importeren maar via het bedrijf doet waar Jij zulke goede ervaringen mee hebt en reclame voor maakt…,en ook bij die campers staat bij de RDW “geen oordeel” ….

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Let er bij aanschaf op dat het ledig gewicht wat op het kentekenbewijs staat het gewicht is zonder de toeters en bellen die er vaak al opzitten bij occasion aankoop.  Is ledig gewicht bijv. 2950 kg wil dat niet zeggen dat je 550 kg kan laden. Vóór aankoop eerst naar de weegbrug om teleurstellingen te voorkomen. 
90 mille is ruim en ondanks de camperrage krijg je daar ook nu een hele mooie camper voor. Echter: lees je eerst goed in, zet alle pro's en contra's op een rij en accepteer dat de perfecte camper die aan alle wensen voldoet niet bestaat!

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 15-8-2023 om 11:54, Magic Ed. zei:


Omdat je in Duitsland goedkoper uit bent. Alleen reeds de te betalen rest-BPM schrijft de 1e zes maanden bijna 30% af. Op gemiddeld 14.000 euro is dat een aardig voordeel toch?
 

 

Das war einmal!

 

Maar tegenwoordig niet meer. Sinds de corona-periode zijn de prijzen in Duitsland nog harder gestegen dan in Nederland. En zijn campers in Duitsland zeker zo duur als in Nederland. 

Maar het aanbod en daarmee de kans dat je  vindt wat je zoekt is daar wel groter.

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, Roelof zei:

 

Das war einmal!

 

Maar tegenwoordig niet meer. Sinds de corona-periode zijn de prijzen in Duitsland nog harder gestegen dan in Nederland. En zijn campers in Duitsland zeker zo duur als in Nederland. 

Maar het aanbod en daarmee de kans dat je  vindt wat je zoekt is daar wel groter.


Ben ik niet met eens. Per 1 juli 2023 zijn de BPM-regels ook nog eens veel gunstiger geworden voor jonge campers. Eentje van 6 maanden oud schrijft al 30% af op gemiddeld 14.000 euro bruto BPM. Dus tel uit je winst.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...