Ga naar inhoud

Welke Camper past bij onze voorkeuren?


Pieter en Petra
 Share

Recommended Posts

2 uren geleden, Magic Ed. zei:


Ben ik niet met eens. Per 1 juli 2023 zijn de BPM-regels ook nog eens veel gunstiger geworden voor jonge campers. Eentje van 6 maanden oud schrijft al 30% af op gemiddeld 14.000 euro bruto BPM. Dus tel uit je winst.
 

Natuurlijk ben je het daar niet mee eens, had niet anders verwacht. Pas op met bedrijven die wel even de import regelen. Op blijven letten dus. Die bedrijven tellen inderdaad “hun” winst….

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Gewoon zelf doen als je wil importeren, ik zoek altijd hele jonge gebruikte campers uit Duitsland van particulieren, uiteraard wel met TUV km stand garantie en onderhoud historie en dergelijke. Bij de RDW import krijg je dan gewoon een officieel rapport met deze km stand(helaas blijft de melding geen oordeel km stand wel altijd staan bij import auto's) dus als dealers terug willen draaien op import campers vraag je gewoon naar dit RDW import rapport, hebben ze dat niet of willen ze dat niet tonen dan weet je genoeg. 

 

Ik moet wel zeggen dat het echt goedkoper is in Duitsland als je bij particulieren koopt,(ondanks de BPM die er nog bijkomt) je moet wel effe goed zoeken en zelf op pad dus je moet het er voor over hebben. 

aangepast door HymerBoy
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb al veel opgestoken van jullie reacties, thx!  We gaan binnenkort een rondje dealers doen.  Adria Matrix en Burstner Lyseo komen goed in de buurt van onze wensen.  We zien bij Camper Gallery in Apeldoorn best veel van deze Campers staan.  Is het noodzakelijk voor Campers van deze prijs en bij aankoop bij bijv. Camper Gallery nog een externe aankoopkeuring te doen?

Link naar reactie
Share on other sites

Adria Matrix lijkt me een uitstekende keuze. Prachtige camper en van alle gemakken voorzien.  Adria staat aan de top qua verkoop in Nederland en dat heeft ook service-voordelen. Ik ken Camper Gallery niet en kan (en mag waarschijnlijk op dit forum) geen waardeoordeel over hen geven. Maar bij een occasion waar ook gekocht is een aankoopkeuring natuurlijk nooit verkeerd. In iedere prijsklasse. Al was het maar voor een geruststellend gevoel. 

aangepast door Don Esteban
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
12 uren geleden, Pieter en Petra zei:

Dit topic mag gesloten worden.  Iedereen dank voor de tips, we zijn er uit!

 


En wat is het geworden? Een jongentje of een meisje?
En sluiten moet je zelf doen op de stippeltjes rechts boven, want een moderator is bij de NKC een vies woord.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...