Ga naar inhoud

Diesel naar Duitsland


Syonebridge
 Share

Recommended Posts

Geen zuinigheid hoor, ik zie het nut niet. Als ik voor elk land waar ik wel eens kom een milieusticker zou moeten plakken(terwijl ik niet in milieuzones kom) dan wordt het zicht van de bijrijder behoorlijk belemmerd en als ik dwingend ergens naar toe geleid wordt kan ik daarvoor geen bon krijgen.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik kan alleen maar adviseren om de milieusticker voor zowel Duitsland en Frankrijk aan te brengen. In het verleden moest ik ivm met een ongeval van de medereisgenoot met spoed naar een ziekenhuis dat in Grenoble binnen de mileuzone lag. De aanschaf van de Franse milieu sticker voor de reis was een stuk goedkoper geweest. De camera's bij het inrijden van een milieuzone werken altijd.  Daarom heb ik nu alle stickers ongeacht of ik in de milieuzone van dat land kom of niet.  Ik heb dezelfde ervaring met een omleiding door de milieuzone  in Duitsland vanwege een ongeval op de Autobahn.  

Link naar reactie
Share on other sites

19 uren geleden, FJC48 zei:

....  als ik dwingend ergens naar toe geleid wordt kan ik daarvoor geen bon krijgen.

Is dat kennis of hoop? Ik vrees het laatste.

Vergeet het maar dat je in dat geval geen bon krijgt! De milieuzones zijn dwingend. Om welke reden je daarin komt zonder vergunning, je krijgt vrijwel zeker een bon thuisgestuurd!

Link naar reactie
Share on other sites

Beste allemaal,  Het is volgens mij niet zo dat als je een milieu sticker plakt je ook in iedere Milieuzone naar binnen mag rijden. Dat is volgens mij afhankelijk van de kwalificatie van de sticker en de Milieuzone.  Je mag bijvoorbeeld met een gele Euro 3 sticker niet in een zone rijden waar alleen maar een groene Euro 4 sticker is toegestaan.  Dit is in Frankrijk niet anders, waar nog meer classificaties zijn en waar ze voor het gemak ook weer een andere kleur en cijferindeling hebben dan in Duitsland ( lang leve de Europese eenheid). Bovendien kan de milieu zone er per dag verschillen afhankelijk van de gemeten luchtkwaliteit.  Reizen wordt dus vooraf heel goed plannen en je informeren over de situatie onderweg, tenminste als je niet de allernieuwste en schoonste dieselmotor in je camper hebt.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...