Ga naar inhoud

sjoemel software


apekop
 Share

Recommended Posts

12 uren geleden, Pierre zei:

Bij de controle via de NKC "kentekencheck" moet je aanvinken dat het een camper is en een Fiat Ducato.

Tevens moet je bij aanmelden de gegevens van het kentekenbewijs verstrekken waaronder het VIN nr en het type(D2) nr 

Uit deze nrs is volgens mij te herleiden dat het een Fiat Ducato betreft.

Men heeft dus de gegevens dat het een Fiat Ducato is


Nee hoor, dat werkt zo niet. Kijk maar hier:
image.png.ee972e6a73efe4d364ed99cf0aacfdbe.png
image.png.6f289113dda4e8c8bb7f0f31d1fa9ae8.png

Dan stop je toch met verder invullen als ze je zo de deur dichtgooien.

Link naar reactie
Share on other sites

50 minuten geleden, Magic Ed. zei:


Nee hoor, dat werkt zo niet. Kijk maar hier:
image.png.ee972e6a73efe4d364ed99cf0aacfdbe.png
image.png.6f289113dda4e8c8bb7f0f31d1fa9ae8.png

Dan stop je toch met verder invullen als ze je zo de deur dichtgooien.

 

Opmerkelijk:

Als ik de check doet via NKC dan staat er onder het gele vlak de volgende tekst om aan te vinken:

-Mijn voertuig betreft een camper

=Mijn voertuig betreft een camper met Fiat Ducato motor

 

Het gaat om deze site

NKC Dieselclaim - Consumentenbond Claimservice

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Pierre
aanvulling
Link naar reactie
Share on other sites

Op 22-3-2023 om 15:06, Magic Ed. zei:


Gisteren was er een belangrijke uitspraak van het Europees Gerechtshof "Sensationsurteil des EuGH: Dieselfahrer erhalten Schadensersatz". 

Dit betekent dat nagenoeg alle camper diesels, zelfs die met AdBlue voorzien zijn van illegale software aangeduid met "Thermo Fenster". Hierdoor hebben de kopers daarvan recht op een flinke uitkering wegens gesjoemel.

 

Door dit thermo fenster rijden deze gesjoemelde diesels dus vervuilender. Ik vind dan ook dat na de gevraagde “flinke uitkering”  waar over gesproken word de milieu klasse van deze diesels moet worden aangepast. Je bent dan ook gecompenseerd en dien je in de juiste klasse te worden ingedeeld.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

7 uren geleden, Pierre zei:

 

Bij mij staat er een nummer achter veld D2. Als ik daar op google vind ik de volgende info:

Camper fabrikant, model nr en basis auto.


Kun je dat dan invullen bij de Kentekencheck link van de NKC? Dan ben jij een goochelaar. Dat invulveld bestaat niet. Jij haalt er gegevens van jouw kentekenkaart bij en gebruikt Google ipv de Consumentenclaim/NKC check.
 

Link naar reactie
Share on other sites

9 minuten geleden, Magic Ed. zei:


Kun je dat dan invullen bij de Kentekencheck link van de NKC? Dan ben jij een goochelaar. Dat invulveld bestaat niet. Jij haalt er gegevens van jouw kentekenkaart bij en gebruikt Google ipv de Consumentenclaim/NKC check.
 

Ik goochel niet maar probeer te achterhalen of men, op basis van de informatie op het kentekenbewijs, kan achterhalen of de camper op een Fiat Ducato  staat.  Het kentekenbewijs heb ik ge-upload naar de Consumentenbond Claim Service, dus zij hebben mijn VIN nr, de info in veld D2 etc. Of ze dit softwarematig kunnen gebruiken om de Fiat Ducato's te kunnen vinden: geen idee.

 

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, Magic Ed. zei:


Dit is laster: "deze heren duigen niet".  Daar zou de moderatie iets aan moeten doen. 

Ter informatie:

Laster is het kwaadspreken over een ander. Specifiek wordt er leugenachtige kwaadsprekerij mee bedoeld die als doel heeft om iemand in zijn eer, zijn goede naam of zijn aanzien tegenover anderen te beschadigen. Ook de leugenachtige bewering zelf wordt doorgaans met de term laster aangeduid.

Ik denk niet dat dit aan de orde is…..

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Op 7-8-2023 om 11:32, Magic Ed. zei:

Die controle link via de "kentekencheck" werkt niet voor camper met een fabrieksnaam. Ze zoeken bij de RDW dan naar een FIAT en vinden zoals bij mij een DETHLEFFS en zeggen dan "dat is geen sjoemel" terwijl ik weet dat hij dat 100% zeker wel is.
De NKC (Bert Hendriks) is hiervan reeds geruime tijd op de hoogte maar doet er niets aan. Dus gewoon toch claimen.

Inmiddels kan je in je account bij de Consumentenbond voor Claimservice aanvinken dat het een camper is met een Fiat Ducato (vooropgesteld dat je je aangemeld hebt voor hun claimservice)

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Ik moet de eerste camperaar of auto rijder nog ontmoeten die het voertuig om het milieu hebben gekocht! Of het moet om de subsidie gaan. nee, ze kijken naar de prijs en het verbruik. Als ze de kans zouden krijgen ging het roetfilter/katalysator er direct onderuit als het verbruik met 15% naar beneden kon. Niks milieu . Het gaat om de knip! Dus nu pakken ze de sjoemel aan om weer geld te halen.

Link naar reactie
Share on other sites

43 minuten geleden, Ford Ranger zei:

Ik moet de eerste camperaar of auto rijder nog ontmoeten die het voertuig om het milieu hebben gekocht! Of het moet om de subsidie gaan. nee, ze kijken naar de prijs en het verbruik. Als ze de kans zouden krijgen ging het roetfilter/katalysator er direct onderuit als het verbruik met 15% naar beneden kon. Niks milieu . Het gaat om de knip! Dus nu pakken ze de sjoemel aan om weer geld te halen.


En jij raapt geld dat voor jou op straat ligt niet op?
Roomser dan de Paus zeker?
 

Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, mikeanber zei:

hallo allen

oooo waar ligt dat geld blijf dromen en voor anderen blijf op letten laat je niet mee slepen nkc is er mee doende en consumentenbond zo ook dus niet met rare figuren in zee gaan dat kost pas geld


Leg uit, welke rare figuren bedoel jij.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...