Ga naar inhoud

NOOIT NOOIT Fiat Ducato


campaan
 Share

Recommended Posts

Vijf jaar een FIAT 180 pk  robot automaat 6 versnellingen Hymer Ayers Rock en vijf jaar ELLENDE !!  Pechgeval na pechgeval en  sta nu WEEEEEEER EENS MET PECH bij een of andere rare ARROGANTE, ONBESCHOFTE  Fiat dealer in Sevilla. Met een te laag niveau van versnellingsbakolie, ramt van de ene na andere versnelling. Dealer heeft van alles verzonnen om mij meer dan 800 euro te laten betalen. Nieuwe accu en noem maar op.    EN  wat ze niet doen is OORZAAK van te lage stand versnellingsbakolie op te sporen (want dat was eerst niet waar , maar komt wel op rekening, rarara), laat staan de versnellingsbakolie aan te vullen, zodat ik in ieder geval weer kan rijden naar een wel competente garage (in Nederland?).  DUS koop nooit, nooit, nooit iets wat ook op welke manier te maken heeft met het INFERIEURE merk Fiat, want het zal je blijven achtervolgen tot je dood. Fuck Fiat : ik laat stickers  maken en plak de camper ermee vol !

aangepast door campaan
aanvulling
Link naar reactie
Share on other sites

Ieder zijn ding, mijn 2.8JTD fiat ducato heeft vanaf 2004 wel geteld 2 storingen gehad, 1 was slechte massa verbinding en een radiator lek. Voor de rest tokkelde ie tot voor kort heerlijk door, nu bij een andere eigenaar. Denk ook dat de oudere ducato's het beter doen dan de moderne. Wat garage's betreft idd das soms een droevenis hoe onkundig die te werk gaan. Goed onderhoud is een must.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

30 minuten geleden, HymerBoy zei:

Ieder zijn ding, mijn 2.8JTD fiat ducato heeft vanaf 2004 wel geteld 2 storingen gehad, 1 was slechte massa verbinding en een radiator lek. Voor de rest

30 minuten geleden, HymerBoy zei:

Ieder zijn ding, mijn 2.8JTD fiat ducato heeft vanaf 2004 wel geteld 2 storingen gehad, 1 was slechte massa verbinding en een radiator lek. Voor de rest tokkelde ie tot voor kort heerlijk door, nu bij een andere eigenaar. Denk ook dat de oudere ducato's het beter doen dan de moderne. Wat garage's betreft idd das soms een droevenis hoe onkundig die te werk gaan. Goed onderhoud is een must.

tokkelde ie tot voor kort heerlijk door, nu bij een andere eigenaar. Denk ook dat de oudere ducato's het beter doen dan de moderne. Wat garage's betreft idd das soms een droevenis hoe onkundig die te werk gaan. Goed onderhoud is een must.

Knuffel die Ducato uit 2004 maar , want de  moderne  (elektronica) is kommer en kwel. De Ducato type 3 van 160 pk is al uit de markt gehaald, nu de rest nog.  Heimwee naar mijn  Ford Transit uit de tachtiger jaren, die als camper (of bestelauto) nog met tienduizenden rondrijden in Zuid Europa. Wie weet bemachtig ik er nog eentje.

Link naar reactie
Share on other sites

Het zal een combinatie zijn van een blauwe maandag Fiat Ducato en een slechte garage in Sevilla, waar je vanzelfsprekend een heel slecht humeur van krijgt.

Sec gesproken hoor ik weinig klachten over de Fiat Ducato, ook niet over de nieuwere modellen, in ieder geval niet meer dan andere camper-onderstellen.

Zo zou het nieuwe Mercedes onderstel wat i.c.m. Hymer is ontwikkeld het summum onder de onderstellen zijn. Ook hier melden mensen soms motorklachten.

Ford heeft in camperland ook een slechte reputatie, al is dit op basis van oude Ford onderstellen en zou Ford nu langzaam het vertrouwen weer terugwinnen.

 

Laat ik voorop stellen dat ik geen Fiat fan ben, prive rijd ik bewust Toyota maar in camperland heb je niet veel keus, zeker als je een bepaald model camper wil.

Het onderstel kan dan een soort verplicht huwelijk zijn zullen we maar zeggen. Als "Dit model camper is alleen met Ducato onderstel" Dat soort vermeldingen.

Wij rijden een Ducato uit 2020 met 6 handgeschakelde versnellingen en ach, tot op heden geen klagen, ik rijdt gemiddeld 90km/u en dat pruttelt best wel ok.

Misschien komt de dag dat ik enige tegenslag mag ervaren als TS, al zal ik mij dan misschien wat minder primair uiten. Maar goed, soms kook je van ergernis.

 

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur geleden, campaan zei:

Vijf jaar een FIAT 180 pk  robot automaat 6 versnellingen Hymer Ayers Rock en vijf jaar ELLENDE !!  Pechgeval na pechgeval en  sta nu WEEEEEEER EENS MET PECH bij een of andere rare ARROGANTE, ONBESCHOFTE  Fiat dealer in Sevilla. Met een te laag niveau van versnellingsbakolie, ramt van de ene na andere versnelling. Dealer heeft van alles verzonnen om mij meer dan 800 euro te laten betalen. Nieuwe accu en noem maar op.    EN  wat ze niet doen is OORZAAK van te lage stand versnellingsbakolie op te sporen (want dat was eerst niet waar , maar komt wel op rekening, rarara), laat staan de versnellingsbakolie aan te vullen, zodat ik in ieder geval weer kan rijden naar een wel competente garage (in Nederland?).  DUS koop nooit, nooit, nooit iets wat ook op welke manier te maken heeft met het INFERIEURE merk Fiat, want het zal je blijven achtervolgen tot je dood. Fuck Fiat : ik laat stickers  maken en plak de camper ermee vol !

De robot automaat uit die periode is een notoire kneus, heeft onder andere te maken met een inferieure koppeling. Koppeling laten vervangen door een Sachs met metalen veren, probleem meestal opgelost.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik reed probleemloos van 2013 tot 2020 een Ducato uit 2004. Nu sinds 2020 een Ducato uit 2014. Gemiddeld al die jaren zo’n 12.000 km. per jaar getuft. Afgezien van kleinere storingen probleemloos. Geen automaat (uiteraard niet). En ja ik weet …, ervaringen uit het verleden … Maar om het nu zó algemeen te stellen als Campaan doet …

 

Link naar reactie
Share on other sites

Campaan misschien bij de volgende camper eerst een cursus motor onderhoud volgen.

Heb sinds 2004 tot 2022 een Fiat Ducato gereden 5 bak 2.3 liter op tijd olie en onderhoud gedaan, zelf controle.

Dit is wel makkelijk gezegd als je technisch bent , maar ik kan wel begrijpen als je theoretisch bent ingesteld is het moeilijk om zelf onderhoud te plegen of onder de motorkap te kijken.

Jammer dat je teleur gesteld bent in Fiat maar legio mensen en berijders zijn tevreden.

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, campaan zei:

 

Heb zelf met de Ducato geen negatieve ervaringen gehad (2,3 liter  5 bak uit 2003). Helaas wel met fiat garages qua onderhoud.

Heb nu een Citroen en deze bevalt tot nu goed. Nu wordt wel eens gezegd dat Ducato en Jumper hetzelfde zijn en uit dezelfde fabriek komen, maar er blijkt toch wel op punten verschil te zijn . 

Een cursus onderhoud lijkt me wat ver gaan, oliepeil en en vloeistof op min / max controleren kunnen de meesten wel en voor de rest zitten er niet voor niets tig controle lampjes in het dashboard die je voor onheil (zouden moeten) waarschuwen.

Je moet zowel met het voertuig als met de garage wat geluk hebben. 

Als ik op dit forum lees hoeveel problemen zich met campers  - ook in het duurdere segment zoals Hymer,Kabe - voordoen dan schrik ik weleens. 

Link naar reactie
Share on other sites

13 uren geleden, Derf zei:

Campaan misschien bij de volgende camper eerst een cursus motor onderhoud volgen.

Heb sinds 2004 tot 2022 een Fiat Ducato gereden 5 bak 2.3 liter op tijd olie en onderhoud gedaan, zelf controle.

Dit is wel makkelijk gezegd als je technisch bent , maar ik kan wel begrijpen als je theoretisch bent ingesteld is het moeilijk om zelf onderhoud te plegen of onder de motorkap te kijken.

Jammer dat je teleur gesteld bent in Fiat maar legio mensen en berijders zijn tevreden.

Onderhoud precies volgens het boekje en bij een Fiat dealer, wat moet ik nog meer. Maar in vijf jaar tijd meer dan 20 keer met problemen bij dealer gestaan lees gesleept. Nu bij een of andere onbeschofte Fiat dealer in Sevilla en reparatie aan robot versnellingsbak, accu en wat nog meer verzonnen kan zijn. Volgens mij enkel te weinig versnellingsbakolie door lekkage (was te zien op de grond bij parkeren).  Dus volgende week weer terug, denk ik. Nu weer eens ruim 800 euro aftikken. Hoeveel euro volgende week? Wil al die ellende niet aan een volgend slachtoffer verkopen, dat is niet fair. Oplossing???

Link naar reactie
Share on other sites

17 uren geleden, HymerBoy zei:

Die originele fiat koppeling is idd een no-go, heb ik bewust vermeden bij het zoeken naar een nieuwe camper, ik rij nu sinds kort een Weinsberg op peugeot boxer basis, kijken wat het gaat brengen....

Je hebt slimme mensen en domme, zoals ik. Mijn luiheid wordt gestraft. Zou je de robotschakeling eraf kunnen gewoon en gewoon manual gaan alsnog??

Link naar reactie
Share on other sites

Helaas is de ketting zo sterk als de zwakste schakel. Vervelend dat je er pech mee hebt echter kun je het merk Fiat niet afrekenen op de onprofessionele houding van een dealer.

Ik denk met welk merk je ook vaak strand in de zuidelijke landen de klantbeleving anders is als in Nederland, Overigens hebben wij al 8 jaar een goede ervaring met een 2 tal verschillende FIAT's (wel handbakken) en een pechgeval in Itaile gehad welke naar volle tevredenheid opgelost is.

aangepast door Jeroen van Holland
Link naar reactie
Share on other sites

31 minuten geleden, Jeroen van Holland zei:

Helaas is de ketting zo sterk als de zwakste schakel. Vervelend dat je er pech mee hebt echter kun je het merk Fiat niet afrekenen op de onprofessionele houding van een dealer.

Ik denk met welk merk je ook vaak strand in de zuidelijke landen de klantbeleving anders is als in Nederland, Overigens hebben wij al 8 jaar een goede ervaring met een 2 tal verschillende FIAT's (wel handbakken) en een pechgeval in Itaile gehad welke naar volle tevredenheid opgelost is.

Ik reken af met Fiat, die duidelijk geen betrouwbare Ducato's kan bouwen. En ik heb heel, heel veel eigenaren met ellende gesproken, want reis het hele jaar door.

Dus heel simpel, wil je geen ellende, mijd Fiat als bus en de dealers in zuid-Europa. Hoop met dit advies mensen te behouden voor ellende, that's all. 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 13-1-2023 om 19:26, HymerBoy zei:

Gewoon een sachs koppeling erin , heb je nooit meer last.

Op 12-1-2023 om 15:46, campaan zei:

Vijf jaar een FIAT 180 pk  robot automaat 6 versnellingen Hymer Ayers Rock en vijf jaar ELLENDE !!  Pechgeval na pechgeval en  sta nu WEEEEEEER EENS MET PECH bij een of andere rare ARROGANTE, ONBESCHOFTE  Fiat dealer in Sevilla. Met een te laag niveau van versnellingsbakolie, ramt van de ene na andere versnelling. Dealer heeft van alles verzonnen om mij meer dan 800 euro te laten betalen. Nieuwe accu en noem maar op.    EN  wat ze niet doen is OORZAAK van te lage stand versnellingsbakolie op te sporen (want dat was eerst niet waar , maar komt wel op rekening, rarara), laat staan de versnellingsbakolie aan te vullen, zodat ik in ieder geval weer kan rijden naar een wel competente garage (in Nederland?).  DUS koop nooit, nooit, nooit iets wat ook op welke manier te maken heeft met het INFERIEURE merk Fiat, want het zal je blijven achtervolgen tot je dood. Fuck Fiat : ik laat stickers  maken en plak de camper ermee vol !

 

P1020475.JPG

P1020476.JPG

Link naar reactie
Share on other sites

Afgelopen vrijdag zogenaamde reparatie bij een zeeeeeeeeer onbeschofte, DOMme  (it's Fiat)  dealer in Sevilla :  833 euro aftikken.  En na 50 km dus weer sleephulp moeten oproepen, en nu in afwachting van Mopar/ANWB /  consumerservice Fiat : niemand reageert.  Fiat, compleet incompetent om auto's te bouwen !!!! Stop deze ellendebak in de shredder !!  Zie foto's. 

Link naar reactie
Share on other sites

Tja die comfort matic is een drama, allom bekend maar zoals ik al zei laat een sachs koppeling monteren, loopt hier ook een uitgebreid topic over, u geeft niet aan wat er allemaal aan de camper gedaan is voor die 833 euro. Zit er al een sachs koppeling in of weer een fiat koppeling die toch weer stuk zal gaan na x aantal km's.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Vele onderdelen in een Fiat komen uit Japans, Zuid Korea of China dus het heeft geen zin om dit in een auto te zetten.

Vele merken komen er op terug om uit dit soort landen spullen te halen, maar ja we willen wel kwaliteit maar niet betalen.

Het is steeds die verdomde dealer in Sevilla probeer het eens in Nederland misschien heb je dan meer geluk.

Link naar reactie
Share on other sites

29 minuten geleden, Derf zei:

Vele onderdelen in een Fiat komen uit Japans, Zuid Korea of China dus het heeft geen zin om dit in een auto te zetten.

Vele merken komen er op terug om uit dit soort landen spullen te halen, maar ja we willen wel kwaliteit maar niet betalen.

Het is steeds die verdomde dealer in Sevilla probeer het eens in Nederland misschien heb je dan meer geluk.

Wat uit China komt is inderdaad vaak inferieur, maar het is een feit dat de Japanse en Koreaanse auto's beter scoren dan de Europese.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 15-1-2023 om 18:58, HymerBoy zei:

Tja die comfort matic is een drama, allom bekend maar zoals ik al zei laat een sachs koppeling monteren, loopt hier ook een uitgebreid topic over, u geeft niet aan wat er allemaal aan de camper gedaan is voor die 833 euro. Zit er al een sachs koppeling in of weer een fiat koppeling die toch weer stuk zal gaan na x aantal km's.

Nu weer eens door (zoveelste) sleepdienst naar hun kantoor gesleept via ANWB alarmcentrale en dan ??? Want na een reparatie van een onbegrijpelijke 833 euro bij onbeschofte / DOMme Fiat Sevilla afgelopen vrijdag,  gaf de bak de geest na 51 km. En nu ??? Niemand weet het. Dus gewoon maar lekker blijven staan op de sleepbedrijf locatie bij dit familiebedrijf. Hopelijk op transport naar NL, want ben Fiat compleet beu.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...