Ga naar inhoud

NOOIT NOOIT Fiat Ducato


campaan
 Share

Recommended Posts

3 minuten geleden, campaan zei:

Nu weer eens door (zoveelste) sleepdienst naar hun kantoor gesleept via ANWB alarmcentrale en dan ??? Want na een reparatie van een onbegrijpelijke 833 euro bij onbeschofte / DOMme Fiat Sevilla afgelopen vrijdag,  gaf de bak de geest na 51 km. En nu ??? Niemand weet het. Dus gewoon maar lekker blijven staan op de sleepbedrijf locatie bij dit familiebedrijf. Hopelijk op transport naar NL, want ben Fiat compleet beu.

 

3 minuten geleden, campaan zei:

Nu weer eens door (zoveelste) sleepdienst naar hun kantoor gesleept via ANWB alarmcentrale en dan ??? Want na een reparatie van een onbegrijpelijke 833 euro bij onbeschofte / DOMme Fiat Sevilla afgelopen vrijdag,  gaf de bak de geest na 51 km. En nu ??? Niemand weet het. Dus gewoon maar lekker blijven staan op de sleepbedrijf locatie bij dit familiebedrijf. Hopelijk op transport naar NL, want ben Fiat compleet beu.

Aanvulling : Fiat Sevilla geeft ook niet aan wat ze gedaan hebben, enige  specificatie is een onnodige nieuwe accu van 193 euro. Rest is werkloon ???

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Inmiddels bijna een maand(!)  verder na de pechmelding van 31 december 2022. Na een diagnosestelling, hahahahaha, zogenaamde reparatie van 833 euro  eigenlijk enkel een nieuwe accu en truc om mij weg te krijgen bij de garage weg te krijgen, 1 uur kunnen rijden, ja 1 uur, en na tien minuten al schakelproblemen. Na weer teruggesleept te zijn naar dezelfde DOMme garage, waar niets is gebeurd, logisch, te dom. Na een toezegging 18/01/2023 van de ANWB alarmcentrale dat de auto dan toch eigenlijk op transport naar NL gaat, ze zouden nog  contact opnemen voor de details, hahaha, vandaag ben ik gebeld door arrogant iemand van Mopar / ANWB  ???  dat er toch nog eens een diagnose gesteld moet worden en of ik akkoord ga. Money, money, money for stupidity??  Bij de sukkels waar ik nu sta : AutoMares / Spoticar in Sevilla met een groot vraagteken of dit zelfs ook maar een echte Fiatdealer is ? Maar die vraag wordt niet beantwoord.  Dus nogmaals  NOOIT, NOOIT, NOOIT, NOOIT, NOOIT  de keuze maken voor een Fiat noch de Mopar Pechhulp. Dus een maand van mijn overwinteren verkloot, eigenlijk gewoon een soort enkelband. Enkel maar hopen dat die ellendebak spontaan in de fik vliegt !! Krijg ik eindelijk mijn vlucht terug naar NL en kan een tropische bestemming gaan kiezen. Of gewoon doen en de camper hier gewoon weg laten rotten. Conclusie : in de maand januari 2023 1 uur kunnen rijden. 

P.S.  Wat houdt die zogenaamde coulanceregeling voor de koppelingsplaat in bij de Fiat FIASCO ??? Fiat moet de ogen uit zijn kop schamen. Hoeveel vakanties heeft dit merk al verpest?

 

aangepast door campaan
aanvulling
Link naar reactie
Share on other sites

20 uren geleden, campaan zei:

Inmiddels bijna een maand(!)  verder na de pechmelding van 31 december 2022. Na een diagnosestelling, hahahahaha, zogenaamde reparatie van 833 euro  eigenlijk enkel een nieuwe accu en truc om mij weg te krijgen bij de garage weg te krijgen, 1 uur kunnen rijden, ja 1 uur, en na tien minuten al schakelproblemen. Na weer teruggesleept te zijn naar dezelfde DOMme garage, waar niets is gebeurd, logisch, te dom. Na een toezegging 18/01/2023 van de ANWB alarmcentrale dat de auto dan toch eigenlijk op transport naar NL gaat, ze zouden nog  contact opnemen voor de details, hahaha, vandaag ben ik gebeld door arrogant iemand van Mopar / ANWB  ???  dat er toch nog eens een diagnose gesteld moet worden en of ik akkoord ga. Money, money, money for stupidity??  Bij de sukkels waar ik nu sta : AutoMares / Spoticar in Sevilla met een groot vraagteken of dit zelfs ook maar een echte Fiatdealer is ? Maar die vraag wordt niet beantwoord.  Dus nogmaals  NOOIT, NOOIT, NOOIT, NOOIT, NOOIT  de keuze maken voor een Fiat noch de Mopar Pechhulp. Dus een maand van mijn overwinteren verkloot, eigenlijk gewoon een soort enkelband. Enkel maar hopen dat die ellendebak spontaan in de fik vliegt !! Krijg ik eindelijk mijn vlucht terug naar NL en kan een tropische bestemming gaan kiezen. Of gewoon doen en de camper hier gewoon weg laten rotten. Conclusie : in de maand januari 2023 1 uur kunnen rijden. 

P.S.  Wat houdt die zogenaamde coulanceregeling voor de koppelingsplaat in bij de Fiat FIASCO ??? Fiat moet de ogen uit zijn kop schamen. Hoeveel vakanties heeft dit merk al verpest?

 


Schakel een Nederlandse deskundige op dit gebied in als tegen expertise voor de ANWB. Daar hebben ze vele van deze koppelingsplaten reeds vervangen door Sachs. Dan krijg je gelijk en wordt de camper naar dat bedrijf teruggebracht. En inderdaad geen coulance/garantie van Fiat maar daar zou ik voor passen om nog een keer de vakantie te laten verzieken.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 12-1-2023 om 17:21, Camper-T zei:

Het zal een combinatie zijn van een blauwe maandag Fiat Ducato en een slechte garage in Sevilla, waar je vanzelfsprekend een heel slecht humeur van krijgt.

Sec gesproken hoor ik weinig klachten over de Fiat Ducato, ook niet over de nieuwere modellen, in ieder geval niet meer dan andere camper-onderstellen.

Zo zou het nieuwe Mercedes onderstel wat i.c.m. Hymer is ontwikkeld het summum onder de onderstellen zijn. Ook hier melden mensen soms motorklachten.

Ford heeft in camperland ook een slechte reputatie, al is dit op basis van oude Ford onderstellen en zou Ford nu langzaam het vertrouwen weer terugwinnen.

 

Laat ik voorop stellen dat ik geen Fiat fan ben, prive rijd ik bewust Toyota maar in camperland heb je niet veel keus, zeker als je een bepaald model camper wil.

Het onderstel kan dan een soort verplicht huwelijk zijn zullen we maar zeggen. Als "Dit model camper is alleen met Ducato onderstel" Dat soort vermeldingen.

Wij rijden een Ducato uit 2020 met 6 handgeschakelde versnellingen en ach, tot op heden geen klagen, ik rijdt gemiddeld 90km/u en dat pruttelt best wel ok.

Misschien komt de dag dat ik enige tegenslag mag ervaren als TS, al zal ik mij dan misschien wat minder primair uiten. Maar goed, soms kook je van ergernis.

 

Je rijdt een handgeschakelde Fiat camper? Dat is best een beetje triest. 

  • Confused 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 8 months later...
Op 12-1-2023 om 16:26, campaan zei:

Knuffel die Ducato uit 2004 maar , want de  moderne  (elektronica) is kommer en kwel. De Ducato type 3 van 160 pk is al uit de markt gehaald, nu de rest nog.  Heimwee naar mijn  Ford Transit uit de tachtiger jaren, die als camper (of bestelauto) nog met tienduizenden rondrijden in Zuid Europa. Wie weet bemachtig ik er nog eentje.

Grappig, alle Ducato's tot 160pk hebben dezelfde motor. Blijkbaar zijn ze toch niet zo slecht.

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb nu 5,5 jaar een fiat Ducato - lang chassi - 18 pk. En getuned naar 180 pk.en verhoogd van 3.500 kg naar 4.250 kg met nieuwe veren.

wagen heeft tot nu toe fantastisch gereden terwijl wij deze in 2018 kochten en de wagen vanuit Duitsland was ingevoerd en

op de weg gekomen september 2012. Heeft nu ca. 97.000 km gereden.

half jaar gelden op display “ laat versnellingsbak controleren “ Dit gedaan en met nieuwe versnellingsbakolie en een remschakelaartje was zaak opgelost. Wagen rijdt fantastisch, schakelt bijna perfect en ik kan 1 op 11 rijden. Verbruikt geen olie. Zonnepaneel geplaatst van 200 W. Deurvergrendelsleutel reageerde niet meer maa de min pool van de accu 10 seconden los en de sleutel werkt weer.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...