Ga naar inhoud

Buitentemperatuur sensor


diogenes
 Share

Recommended Posts

Sinds december 2019 is de buitentemperatuur sensor kapot van mijn 2017 Ducato. (Sensor is het voelbare puntje onder de linker buitenspiegel)

,,Nog nooit gebeurt" volgens Dealer en er moest voor 300 zoveel Ex BTW en Ex montage een nieuwe buitenspiegel op. 

Dat werd mij te gek en ik ben gaan zoeken naar een losse sensor,natuurlijk nergens te vinden!

Van Camper monteur kreeg ik een complete spiegel welke van huurcamper was afgereden/gebroken maar wel met goed sensor.

1/2 uurtje werk en alles werkt weer!!!

Ga als volgt te werk; verwijder voorzichtig beide spiegelglazen, schroef de 4 torq schroeven er uit + 1 bij de richtingaanwijzer.

Dan met beetje ,,rommelen en trekken"de buitenkap verwijderen, Sensor verwijderen en nieuwe aan solderen, vergeet niet er voor het solderen een krimpkousje over de draad te schuiven!!

(kan natuurlijk ook met draadjes aan elkaar knopen en isolatieband er omheen.)

Boel weer in omgekeerde volgorde monteren en klaar is Kees!

(bij autoschade bedrijven gebruikt men speciaal gereedschap voor ,,rommelen/trekken" en wel een soort kunststof spateltje welke men tussen de randen van spiegelhuis en kap duwt waarna deze rand open gaat en je hem er af kunt trekken. denk aan systeem van fietsbanden die je van de velg moet halen met een bandenlichter)

Grootste probleem is echter om aan een sloop spiegel of sensor te komen, belachelijk dat fiat of een of andere automaterialenzaak die dingen niet verkoopt!

 

Succes!!

aangepast door diogenes
aanvulling
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Bekijk de volgende video. De Fiat is hetzelfde als de Citroen Jumper.  Heb je een verwarmde spiegel dan zitten er 2 elektrische draden vast aan de spiegel. pas op dat jet het glas opvangt en dit niet op de grond valt. Let op bij het terugplaatsen dat alle nokken precies goed uitkomen voor het aandrukken van de spiegel.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...