Ga naar inhoud

Verhogen maximaal loegestane massa Renault Master


Hans Hanekamp Forum
 Share

Recommended Posts

Wij zijn in het bezit van een Hobby camper op een Renault 65 GE Master 2.3 DCI onderstel.

Heeft er iemand ervaring met het treffen van aanpassingen zodat het maximale laadvermogen van (nu) 3500 kg verhoogd kan worden?

De algemene informatie van de RDW site is mij bekend, van Renault krijg ik alleen te algemene feedback waar ik niet zoveel mee kan.

Of is het voor een Renault 65 GE onderstel sowieso niet mogelijk o het laadvermogen te vergroten?

Link naar reactie
Share on other sites

Bij de meeste camper is er een identiteits plaatje monteert daar staat op wat de camper technisch kan dragen b.v vooras 1800 kg achteras 2000 kg dan is de camper geschikt voor max 3800 kg , en geld rijbewijs c1 of c . Bij u camper zal staan op het kentekenbewijs max 3500 kg dan mag u niet zwaarder zijn , en geld rijbewijs B .

 

Ik bezit zelf ook een master 2,3 van 20012 en deze is afgeleverd op 3800 kg , van welk jaartal is die van u ? .

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik heb een Knaus sun ti 650. Op kenteken 3500 kg. Onder de motorkap zit een plaatje waar gewichten op staan. 4000 kg, vooras 2100 kg achteras 2400 kg. Dit wil zeggen dat de camper maximaal totaal gewicht niet meer dan 4000 kg mag zijn, de vooras niet zwaarder belast mag worden dan 2100 kg en de achteras niet meer dan met 2400 kg belast mag worden.

Ik heb via Cor van den Oever ( waar ik de camper heb gekocht ) een COC bij Knaus van de camper opgevraagd. Met deze COC kan ik naar de RDW om mijn camper op 4000 kg te laten zetten. Ik heb wel mijn C1 rijbewijs gehaald. 

Link naar reactie
Share on other sites

@Trailerad: Je kunt hiermee niet zo maar naar de RDW. Je moet dit eerst bij de RDW

aanmelden in Zoetermeer bij de technische dienst. Die controleren de papieren, bij twijfel mag je naar het testcircuit in Lelystad en na goedkeuring kun je naar de regionale RDW voor een nieuw kentekenbewijs met het hetzelfde kenteken maar de hogere massa. Daarna mag er alleen met een C1/C-rijbewijs in gereden worden.

aangepast door GreDon
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...