Ga naar inhoud

bevorderen, dat particulieren een camperplaats maken.


Hubertus
 Share

Recommended Posts

Goedemorgen, jaren geleden heb ik het NKC gevraagd om te bevorderen dat particulieren, in binnen en buitenland, een camperplek aanleggen. Er is naar mijn mening nog maar weinig gedaan met dit idee.

Wij wonen in La Herradura , Spanje. Enige weken geleden heeft in opdracht van de burgemeester de politie alle campers aan het strand weggestuurd omdat de plaatselijke bevolking er last van kreeg en hun auto nergens meer konden parkeren. Ja, wat gebeurd er dan, ieder gaat voor zich maar weer een andere plek opzoeken.

Zou het niet mooi zijn dat particulieren een plek konden maken, met elektriciteit en water, om het deze mensen makkelijker te maken.

Natuurlijk loop je tegen regels en wetgeving aan, maar het is iets wat ik me al lang afvraag.

Kan NKC in Nederland niet het voortouw nemen om particulieren deze mogelijkheid te geven ?

 

MvG,

 

Huub van Dijk, La Herradura

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Zoals je al schreef, je loopt tegen wetgeving aan en er moet een forse investering van de particulier plaatsvinden(elektriciteit en water), dat ga je niet snel terugverdienen met één plaats voor een camper. En ja, als de campers het parkeerterrein in bezit nemen kan je maatregelen verwachten.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 4-2-2022 om 10:48, Hubertus zei:

Goedemorgen, jaren geleden heb ik het NKC gevraagd om te bevorderen dat particulieren, in binnen en buitenland, een camperplek aanleggen. Er is naar mijn mening nog maar weinig gedaan met dit idee.

Wij wonen in La Herradura , Spanje. Enige weken geleden heeft in opdracht van de burgemeester de politie alle campers aan het strand weggestuurd omdat de plaatselijke bevolking er last van kreeg en hun auto nergens meer konden parkeren. Ja, wat gebeurd er dan, ieder gaat voor zich maar weer een andere plek opzoeken.

Zou het niet mooi zijn dat particulieren een plek konden maken, met elektriciteit en water, om het deze mensen makkelijker te maken.

Natuurlijk loop je tegen regels en wetgeving aan, maar het is iets wat ik me al lang afvraag.

Kan NKC in Nederland niet het voortouw nemen om particulieren deze mogelijkheid te geven ?

 

MvG,

 

Huub van Dijk, La Herradura

 

 

In aanvulling op de reactie van Adriatik hierbij de link naar de NKC site  Camperplaats beginnen, hoe doe je dat? - NKC 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Op 4-2-2022 om 11:29, FJC48 zei:

Zoals je al schreef, je loopt tegen wetgeving aan en er moet een forse investering van de particulier plaatsvinden(elektriciteit en water), dat ga je niet snel terugverdienen met één plaats voor een camper. En ja, als de campers het parkeerterrein in bezit nemen kan je maatregelen verwachten.

Waarom elektra en water aanleggen ? Wij staan graag en vaak ergens zonder voorzieningen (bij voorkeur Duitsland) en kunnen dat makkelijk 3 dagen. Alles aan boord toch ? Voor lozen, toilet en water langs een sanistation. Óf op een cp waar we de cp betalen en daarnaast zelf betalen voor water en stroom dmv een automaat Kunnen we ook airco of kachel gebruiken als we willen; we betalen immers zelf voor verbruik ? 

Link naar reactie
Share on other sites

17 uren geleden, Adriatik zei:

Wat ik jammer vind is dat hier iemand zijn eerste bericht plaatst, daarmee een discussie start en vervolgens niets meer van zich laat horen. Ligt het aan mij of gebeurt dat echt steeds vaker?

 Klopt, stoort mij ook al een tijdje. Als ik zie dat het bericht het eerste bericht is dan besteed ik daar geen tijd en moeite meer aan. 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik denk dat van Dijk het te druk heeft, als je als beginnend camperplaats beheerder "Zou het niet mooi zijn dat particulieren een plek konden maken, met elektriciteit en water, om het deze mensen makkelijker te maken." wonend in Spanje zoiets wil opzetten en ook nog eens tegelijk een SKC gaat oprichten, kan je natuurlijk niet de hele dag op het forum kijken.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 26-2-2022 om 17:34, Sun_nyti321 zei:

Waarom elektra en water aanleggen ?  Óf op een cp waar we de cp betalen en daarnaast zelf betalen voor water en stroom dmv een automaat Kunnen we ook airco of kachel gebruiken als we willen; we betalen immers zelf voor verbruik ? 

Natuurlijk, op die cp's waar je zelf betaald voor water en elektra d.m.v. een automaat, dat is er natuurlijk vanzelf gekomen dat hoefde niet aangelegd te worden, je spreekt jezelf behoorlijk tegen.

Link naar reactie
Share on other sites

Het is maar net hoe je het wil lezen, Sun_nyti321 beschrijft twee situaties.

  1. Waarom elektra en water aanleggen ? Wij staan graag en vaak ergens zonder voorzieningen (bij voorkeur Duitsland) en kunnen dat makkelijk 3 dagen. Alles aan boord toch ? Voor lozen, toilet en water langs een sanistation.
  2. Óf op een cp waar we de cp betalen en daarnaast zelf betalen voor water en stroom dmv een automaat Kunnen we ook airco of kachel gebruiken als we willen; we betalen immers zelf voor verbruik ? 

In het eerste geval hoeven er geen dure investeringen worden gedaan, je hoeft voor die ene door jou genoemde camperplaats in het uiterste geval alleen wat verharding aanleggen, maar beslist geen dure investering te doen. Heb je daar als camperaar een paar dagen gestaan ga je verder en loost onderweg je afval op de daarvoor beschikbare locaties.

Het tweede geval spreekt voor zich.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...