Ada Sprint Geplaatst: 22 september 2021 Share Geplaatst: 22 september 2021 Gister gezakt voor het praktijkexamen. Ik krijg het achteruit inparkeren maar niet in de vingers. ( met eigen Sprinter geen probleem maar na inbouw is die te zwaar). Heeft iemand een tip? bijvoorbeeld een filmpje waar het terugdraaien van de wielen goed uitgelegd wordt. Nog meer lessen nemen is wel duur. Ik zie nu erg tegen het volgende examen (november) op. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FJC48 Geplaatst: 22 september 2021 Share Geplaatst: 22 september 2021 3 uren geleden, Ada Sprint zei: Gister gezakt voor het praktijkexamen. Ik krijg het achteruit inparkeren maar niet in de vingers. ( met eigen Sprinter geen probleem maar na inbouw is die te zwaar). Hoezo? De lengte van de Sprinter blijft toch hetzelfde en wat bedoel je met zwaar? Ik parkeer achteruit in op de spiegels met mijn L4H2, geen enkel probleem. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 22 september 2021 Share Geplaatst: 22 september 2021 Veel blijven oefenen met de sprinter. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Wim Corduwener Geplaatst: 22 september 2021 Share Geplaatst: 22 september 2021 5 uren geleden, FJC48 zei: Hoezo? De lengte van de Sprinter blijft toch hetzelfde en wat bedoel je met zwaar? Ik parkeer achteruit in op de spiegels met mijn L4H2, geen enkel probleem. De enige tip die ik kan geven is: verstel bij achteruit inparkeren je rechter buitenspiegel wat lager zodat je het rechter achterwiel kunt zien. Op het moment dat je rechter achterwiel nog net niet de trottoirband raakt; helemaal indraaien. Laat je niet op je kop zitten en oefening baart kunst. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 22 september 2021 Share Geplaatst: 22 september 2021 Als je hier om tips moet vragen dan doet je instructeur iets niet goed in mijn ogen! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ada Sprint Geplaatst: 22 september 2021 Auteur Share Geplaatst: 22 september 2021 2 uren geleden, Wim Corduwener zei: De enige tip die ik kan geven is: verstel bij achteruit inparkeren je rechter buitenspiegel wat lager zodat je het rechter achterwiel kunt zien. Op het moment dat je rechter achterwiel nog net niet de trottoirband raakt; helemaal indraaien. Laat je niet op je kop zitten en oefening baart kunst. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ada Sprint Geplaatst: 22 september 2021 Auteur Share Geplaatst: 22 september 2021 Dankjewel Wim, dat ga ik proberen.! oefenen is moeilijk want de bus staat bij de camperbouwer. Ik had gehoopt ergens een filmpje met aanwijzingen te vinden. En terug naar schakelen -ik rijd al twee jaar automaat- heb ik ook onderschat. Maar de volgende keer ga ik het halen! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Wim Corduwener Geplaatst: 22 september 2021 Share Geplaatst: 22 september 2021 Beste @Ada Sprint het gaat je zéker lukken en je hoeft je niet te generen want ik weet zeker dat je niet de enige bent. Een filmpje is leuk, maar zelf oefenen is volgens mij de beste manier. Om de kosten van rijlessen uit te sparen, zou ook kunnen overwegen om een bus van hetzelfde formaat voor een halve dag te huren. Dan kun je een halve dag oefenen en krijg je het zeker onder de knie. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Roelof Geplaatst: 27 september 2021 Share Geplaatst: 27 september 2021 Vooral belangrijk dat het draaipunt bij het achterwiel ligt. Dus hou dat goed in de gaten. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Roelof Geplaatst: 27 september 2021 Share Geplaatst: 27 september 2021 Zelf heb ik een kleine 3 jaar geleden de C1-rijopleiding gevolgd. Ik ging er ook vanuit dat het "nieuwe rijden" een belangrijk issue zou wezen. Maar het kwam nauwelijks aan de orde. Voertuigbeheersing en verkeersinzicht weegt veel zwaarder. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
MGRobbie Geplaatst: 5 oktober 2021 Share Geplaatst: 5 oktober 2021 Wat is nieuw rijden? Is er iets veranderd dan? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
MGRobbie Geplaatst: 5 oktober 2021 Share Geplaatst: 5 oktober 2021 27 minuten geleden, Kees_S zei: Rollen en rollen laten en zo ver mogelijk vooruit kijken om zo weinig mogelijk te remmen en in de derde versnelling over de rotonde. Ja dat is niks nieuws Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ada Sprint Geplaatst: 18 november 2021 Auteur Share Geplaatst: 18 november 2021 Op 22-9-2021 om 09:32, Ada Sprint zei: Gister gezakt voor het praktijkexamen. Ik krijg het achteruit inparkeren maar niet in de vingers. ( met eigen Sprinter geen probleem maar na inbouw is die te zwaar). Heeft iemand een tip? bijvoorbeeld een filmpje waar het terugdraaien van de wielen goed uitgelegd wordt. Nog meer lessen nemen is wel duur. Ik zie nu erg tegen het volgende examen (november) op. Op 5-10-2021 om 18:18, MGRobbie zei: Ja dat is niks nieuws Hoera, geslaagd! Ben trots dat ik dat op mijn zeventigste toch maar geflikt heb. Nu nooit meer examen doen maar lekker er op uit met de buscamper 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Roelof Geplaatst: 19 november 2021 Share Geplaatst: 19 november 2021 Gefeliciteerd! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 19 november 2021 Share Geplaatst: 19 november 2021 Zo zie je maar, nooit te oud om te leren! Gefeliciteerd! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.