Ga naar inhoud

MGRobbie

Members
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

MGRobbie's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ja nodig in landen die dit verplcihten, daarom schrijf ik ook bijna nergens. De meeste landen hebben geen verplichting in algemene zin. Wel kunnen wegen aangeduidt worden met borden voor een winterbandenplicht, lees speciale trajecten. Dus geen algemene regel van noodzaak tot winterbanden. Alleen Tsjechie en Servie hebben een algemene winterbanden plicht, andere landen niet. Daar kan je volstaan met kettingen of sokken op je zomerbanden. Een veel voorkomende fout bij lezen.
  2. Weet je waarom Italie een laars is i.p.v. een schoen?
  3. Ook in de winter kan je prima op stap met zomerbanden, nog beter zelf. Winterbanden glijden meer dan zomerbanden bij nat weer. WB hebben alleen zin indien je veel in de sneeuw rijdt verder nergens. Als je kettingen meeneem heb je bijna nergens WB nodig.
  4. Op onze dagelijkse auto werkt; ABS, ESP, rainsensor, lane keeping, high beam, auto dimming of horror, running mirror at parking, cruise controle, speedlimiter. Alles werkt altijd en naar behoren. Verminderd dit mijn vaardigheid, nee beslist niet. Ik rem niet anders door ABS en rij niet sneller dankzij ESP. Land peeling vind ik te laat reageren. Andere zaken zijn handig en geeft je meer focus op de weg en omgeving, dus veiliger. O ja zelf inparkeren is super handig en graag verlies ik daar mijn vaardigheid.
  5. Wat is nieuw rijden? Is er iets veranderd dan?
  6. Hier zijn veel betere mogelijkheden voor. maak een gratis account aan by MyRouteApp en je kan alles and GPX etc delen. Maak een openbaar account bv en laat hier een link achter zodat iedereen kan downloaden. We gaan toch niet terug naar het papieren tijdperk??
  7. Dus alleen spanning zegt niks, dat zei ik al in mijn eerdere post. Je moet een duurtest doen.
  8. Ja de spanning zegt welk voltage de accu heeft maar het zegt niets over de capaciteit. Er zijn accu die dermate kapot zijn, wel voldoende spanning hebben en bij belasting veel te snel leeg zijn. Duur test is de enige die iets over de conditie zegt.
  9. Spanning zegt weinig over de status van de accu. Doe een duur test met de lampen aan en kijk hoe snel de verlichting flets wordt. Helemaal leeg trekken is niet verstandig.
  10. Ik heb het volgende geleerd: Een lithium accu is niet gecharmeerd van wisselende laadstromen. Omdat de inteligente dynamo veel stroom levert zodra je op de motor afremt en minder stroom, maar wel voldoende, levert om uit eindelijk de startaccu op te laden tijdens het rijden is er een DC-DC converter geplaatst. Deze heeft mog een functie: Zodra je de HHaccu gebruikt tijdens stilstand is er geen verbinding met de startaccu. Zodra je gaat rijden is er wel verbinding met startaccu en HHaccu. Stel je voor je hebt geen DC-DC converter en je verbindt half lege HHaccu met behoorlijk volle Startaccu dan gaan er enorme stromen lopen wat je wilt voorkomen. Kans op oververhitting en brandt. De DC-DC converter krijgt een signaal dat de motor loopt en laad een beperkte hoeveel stroom door naar de HHaccu en houd dit zo constant mogelijk. Wat kan Inge zelf doen: Verbinding HHaccu en Startaccu losnemen vlak voor het starten van de motor. Dan rijden en na de rit kijken hoe leeg de HHaccu is. Is deze "normaal" leeg gelopen dan zit er toch iets niet goed in de verbinding of is de DC-DC converter niet goed. Ik weet niet wat er in een DC-DC converter zit maar een diode lijkt mij logisch om te voorkomen dat er stroom van de HHaccu naar de Startaccu loopt. Het kan zijn dat de diode brug in de DC-DC converter niet goed is. Wanneer je met een volle HHaccu gaat rijden en de diode doorgeslagen zijn loopt er stroom uit de HHaccu naar de Startaccu omdat de intelligente dynamo denkt dat er voldoende spanning is en dus minder bijlaadt. Kortom: Meten is Weten. Nu is het allemaal giswerk. Ben wel benieuwd naar de oplossing.
  11. MGRobbie

    beveiliging

    Dank voor je input. Je schrijft beide sloten eruit gewrikt. De Heosafe sloten?? En waarom kon men de deur niet open krijgen??
  12. MGRobbie

    beveiliging

    Ben aan het overwegen om Heosafe cabine sloten in te bouwen. Wie heeft er ervaring met een poging tot inbraak en de werking van Heosafe. Bij de laatste camper typen zit het slot met 1 l*llig boutje gemonteerd. Heeft dat effect??
×
×
  • Nieuwe aanmaken...