Ga naar inhoud

Deur blijft niet open


Adriatik
 Share

Recommended Posts

Ik heb de indruk dat ik niet de enige ben waar de deur van de camper niet open blijft staan. Het ‘klemmetje’ dat de deur open moet houden slijt al snel, zodat de deur bij het eerste zuchtje wind dichtslaat. Natuurlijk kun je een stoel, een koelbox o.i.d. tegen de deur zetten. Maar dat moet toch anders kunnen?!

Zoals gezegd, ik denk niet dat ik de enige ben met dit, weliswaar kleine maar toch ook irritante, ‘probleem’. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Link naar reactie
Share on other sites

Dank voor de tips!

Het is toch gek dat camperbouwers voor dit probleem waar (vrijwel) iedere camperaar tegenaan loopt geen oplossing heeft. Die houders zijn gewoon ondeugdelijk. Daarom zal ik ook geen nieuwe monteren, want dan herhaalt het probleem zich. Die andere twee ga ik uit proberen!

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Er zijn twee uitvoeringen die van mij was ook versleten ( ADRIA ) maar de camper dealer het een verbeterd exemplaar , n.l dat deel wat  op de wand  van de camper zit  is nu draaibaar zodat hij in zijn geheel klemt over de hele breedte , en dat doet de oude niet .

 

 

aangepast door supreme
Link naar reactie
Share on other sites

Op 17-6-2021 om 18:35, JoKabussie zei:

Bekend probleem.  Ik heb rvs afstandhouders gedemonteerd.  ( oa via Rickshandel )  1 x kort voor garagedeur en 1x lang voor camper( zijdeur ) . 7 en 17 euro .
Nadeel: je moet naar buiten om dicht te doen.   Succes

De website van Rick’s geeft geen enkele hit! Ik kan ook elders geen afstandhouder vinden waar ik iets aan heb. Maar wellicht kijk ik niet goed?

Link naar reactie
Share on other sites

De fabrikanten van kampeerauto’s maken een keuze uit een heel assortiment aan dakluiken, handgrepen, scharnieren en ook deurvangers. De ene keer is dat een prima keuze en de andere keer is het wat minder. Sommige onderdelen kunnen ook gewoon verslijten. Zit je met een versleten deurvanger dan kun je die ook gewoon vervangen en heb je de komende jaren nergens meer last van.

Link naar reactie
Share on other sites

18 uren geleden, Wim Corduwener zei:

De ene keer is dat een prima keuze en de andere keer is het wat minder.

In jouw geval is dat dan blijkbaar een mindere keuze geweest. Het zal niet de eerste keer zijn en vast ook niet de laatste dat fabrikanten een mindere keuze maken. Ik kan legio onderdelen aanwijzen waarvan ikzelf denk dat niet elke keuze de beste is.

Ter voorbeeld even een zijsprong:

1k0.jpg

▲ De vergrendeling van een koelkast die in een groot deel van de campers en caravans is ingebouwd. Een uiterst fragiele en misschien zelfs onlogische constructie waarbij gemakkelijk onderdelen kunnen afbreken… en dat gebeurt regelmatig. En zo kan ik nog wel een aantal punten aanwijzen waarbij de fabrikant van een camper of caravan wellicht een andere keuze had kunnen maken.

Terug naar jouw deurvanger: op het eerste gezicht lijkt een deurvanger prima te werken en dus een prima keuze, maar na een jaar blijkt zo’n deurvanger toch niet aan de verwachtingen te voldoen. Dat is jammer, maar aan de andere kant; wees blij dat het alleen maar een deurvanger is.

aangepast door Wim Corduwener
Link naar reactie
Share on other sites

20 uren geleden, JoKabussie zei:

Adriatik,  Dit zijn de links Deurvastzetter RVS T+cont+2x oplegstuk | Rickshandel.nl  en Deurvastzetter GTO RVS compleet lange versie 225 mm | Rickshandel.nl 

Supreme ,  Nadat nog eens 'n keer ( bijna ) je hordeur beschadigd is , ben je wel overtuigd van de toepasssing van iets degelijks.

Succes ,   Jos

Jos , mijn camper is geen koelwagen daar zet je zin ding op maar niet op een camper is mijn mening  , punt uit .

Link naar reactie
Share on other sites

  • 6 months later...

Is er iemand die ervaring heeft met een magnetische deurvanger?. Sprite caravans hebben er een. In de markt zijn er schijf- of potmagneten in de handel die een houdkracht hebben die gelijk zijn aan de standaard deurvangers (of hoger). Er zijn er ook met een verzonken boorgat. Met zo'n constructie kan je uitstekende delen aan de carrosserie voorkomen die problemen kunnen veroorzaken bijvoorbeeld bij ongelukkige manoeuvres bij passeren fietsers

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...