Ga naar inhoud

2e hands Rimor Dynamic 28 uit 2015 aanschaffen?


Of Eager Spirit
 Share

Recommended Posts

Na een lange en gedegen zoektocht denken wij onze droommobil te hebben gevonden. We gaan zonder meer een aankoopkeuring laten doen maar toch ook handig hier ervaringen, tips en ideeën te krijgen. De campers is van 2015 en heeft 100.000 kilometer op de teller, onderstel is een Renault Master. Iemand toevallig ervaring met dit type?  Wat zou een schappelijke prijs zijn voor deze camper, die - geheel zoals wij wensen - weinig toeters en bellen heeft. We hebben proefrit gedaan en zijn met dealer naar weegbrug gereden, die tips hadden we al ter harte genomen.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 16-12-2020 om 10:03, Dr.Dream zei:

Geef ongeveer 125,- euro uit en laat een erkend bureau een taxatie doen. Die kun je dan ook gebruiken voor de verzekering. De NKC geeft dan vijf jaar waardegarantie op dit taxatiebedrag.
 

Wij hebben gisteren keuring uit laten voeren door Dekra, wel ander bedrag, maar we hebben voor meest uitgebreide keuring gekozen en vandaar dus prijskaartje. Die keuring van 125 euro denk ik alleen voor waardebepaling en niet voor techniek, carosserie e.d.?

Link naar reactie
Share on other sites

Op 18-12-2020 om 16:56, supreme zei:

Ik heb de camper ook laten taxeren voor waardegarantie in 2020 voor 5 jaar , ik heb een vraag neer gelegd bij het NKC . 

 

PS kom hier op terug .

Ik heb een waarde taxatie laten doen in februari 2020, deze is 5 jaar geldig. In juli 2020 kocht ik een andere camper, de NKC gebeld voor de verzekering en de taxatie voor de waarde garantie, kreeg toen te horen dat ik deze niet meer kon laten doen omdat deze in 2021 verleden tijd is. Als blijkt dat dit geleuter uit de nek is kan ik alsnog een waarde taxatie laten doen.

Link naar reactie
Share on other sites

21 minuten geleden, Dr.Dream zei:

Mijn 5 jaar waarde garantie staat nog steeds gewoon op de polis bij de NKC en loopt vanaf 11-2018.

Net met de NKC gebeld, het blijkt dat ik verkeerd ben voorgelicht. Mijn andere in juli gekochte camper heeft 3 jaar aankoopwaarde garantie, na 3 jaar krijg ik van de NKC een schrijven dat ik een waarde taxatie kan laten doen, die is 5 jaar geldig. Waarschijnlijk heeft diegene die ik toen via de telefoon gesproken heb de no-claim bescherming verward met de waarde taxatie. De no-claim bescherming verdwijnt in 2021.  

aangepast door FJC48
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Helaas allemaal nog al  K.... gegaan. Mijn toch al grote wantrouwen voor autodealers/ verkopers alleen maar weer versterkt. DEKRA heeft de Rimor gekeurd en rapport zag er niet echt alarmerend uit. Wat niet onoverkomelijke dingen, zeg maar. Wat met name onze aandacht trok  in het rapport was de lichte vochtinwerking, de foutmeldingen en eigenlijk geen eindoordeel. Daarom aansluitend na ontvangst rapport mail gestuurd met wat vragen daarover. Voor ons was lichte vochtinwerking "De linker zijwand aan de buitenzijde t.h.v. de douche/wc" niet verontrustend maar bij camper 2015 misschien wat snel? tevens waren de foutmeldingen voor ons te ingewikkeld, waren deze schokkend of onbeduidend??? bij opmerkingen stond alleen het volgende: Rechter lijst gescheurd bij opstap trap. Verweerde en slecht afgewerkte kitnaden op het dak en de zijwanden. Schoon watertank lekt bij de aftapplug. De sloten van het linker bergluik werken niet. Op onze mail werd keurig gereageerd, door diegene die de keuring had uitgevoerd, na dit telefoongesprek toch maar van koop afgezien..........

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Wij hebben een Ford Ranger op kenteken als camper. Deze wilde wij onderbrengen bij NKC . Niet mogelijk veel gezeur . Alleen een kale WA was mogelijk. De ANWB gebeld geen probleem. Moest wel een taxatie rapport bij om dat de camper ook uit het buitenland kwam. Dit geregeld via Experda( deze firma ken ik al jaren). Uiteindelijk was de verzekering bij de ANWB ook nog eens goedkoper( incl schade vrije jaren). De waardebepaling is voor 5 jaar.

aangepast door Ford Ranger
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ik heb zelf een Rimor camper gereden, wel al tijd geleden, maar kwaliteit was toen bar, bar, bar, bar SLECHT !  Alles zit aan elkaar gekit ...... . Dus dit merk : een afrader! Voor de goede orde, de kwaliteit van mijn (nieuwe gekochte) Hymer  campervan 2017 geeft chronisch  op vele punten problemen, je blijft maar repareren aan dat ding. Duidelijk niet met liefde in elkaar gezet, maar met hoge snelheid in elkaar gegooid met veelal inferieure onderdelen. Helaas! De hedendaagse mentaliteit / tijd.

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...