Ga naar inhoud

Zijdeurslot Dethleffs camper Trend T6717


Nout

Recommended Posts

Sinds 2017 hebben wij regelmatig problemen met het zijdeurslot van onze Dethleffs camper (bouwjaar 2016) Glucksmobil Trend T6717, gekocht in 2017 bij Noorderzon campers in Wolvega.

De zijdeur valt soms spontaan in het slot waardoor je buitengesloten bent. Ook werkt de afstandsbediening soms niet waardoor alle deuren niet op slot kunnen. Ook het sluiten van de zijdeur gaat zwaar; de zijdeur moet met kracht gesloten worden waardoor vorig jaar de grote deurhendel aan de binnenkant afbrak.

Oorzaak van de problemen lijken de veertjes en een pennetje van het zijdeurslot. Twee  veertjes zijn gebroken/verdwenen waardoor de deurhendels niet terugveren en de deur bij het sluiten soms in het slot valt. Ook is een pennetje dat de elektrische schakelaar moet indrukken er al een paar keer uit gevallen waardoor de elektrische deursluiting niet meer werkt en ook de voordeuren niet meer op slot willen.

Al In 2017 is er een reparatie uitgevoerd door dealer Noorderzon m.b.v. elastiek en een tie-wrap om een veertje op zijn plaats te houden.

Ook  tijdens onze  vakanties heb ik al een aantal keren  noodreparaties moeten uitvoeren met elastiekjes  en nu is ook het pennetje weer los gegaan.

Al met al kun je stellen dat dit geen deugdelijk slot is. Je mag verwachten dat een slot zeker langer dan een paar jaar meegaat. Het slot wordt nu bij elkaar gehouden door elastiekjes en tie-wraps en is zeer onbetrouwbaar.

Is er iemand met dezelfde problemen en wat voor een oplossing is daarvoor gevonden?

Nout.

Link naar reactie
Share on other sites

Nout is er dan geen nieuw slot te koop .

 

Ik heb een Adria kan alleen wel eens problemen dat de deur niet op slot gaat , maar dan moet ik de pennetjes ( 2x ) even schoonmaken , en als je het een keer in het voorjaar doe heb ik geen problemen .

 

Ik verneem dat de deur ook zwaar sluit , is jouw africht rubber niet te stug , en als dit een hol rubber is zitten er dan wel hier een daar gaatjes in zodat de lucht er uit kan bij het dicht doen . als het rubber stug aan voelt smeer hem dan eens even ( klein stukje ) in met olijfolie kijk dan of hij soepeler word .

 

Staat de deur ook niet de strak afgesteld in het slot , kijk dan even of de buiten kant van de deur vlak / gelijk met de buiten kant want van de camper is .

 

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Onlangs bij onze Dethleffs (van 2015) ook problemen gehad. Ik merkte reeds langer dat er iets niet lekker liep. Soms draaide de sleutel helemaal een kwartslag en bleef in die stand staan (dus niet klik/klik en terug). Ook bleef buiten de greep om hem te open vast hangen.
En dan toen ik hem op een vrijdagmiddag aan het poetsen was voor de winterstalling ging de deur helemaal niet meer dicht. De afsluitvanger in het sluit stond op gesloten en was niet meer uit die stand te krijgen. Ik zag ook een los pootje van een veer hangen daar binnen. Dus deur niet meer dicht en uiteraard niet op slot te krijgen. Direct de dealer gebeld en probleem uitgelegd. Mocht acuut komen op vrijdagmiddag om 16.00 uur. Bleek inderdaad de haak van de veer aan de andere kant binnen in het slot helemaal afgebroken te zijn. En ze hadden 100 verschillende slotveren op voorraad maar mijn exemplaar alleen als compleet slot. Als service hebben ze daar de veer uitgehaald en bij mij er in gezet. Na een half uurtje en het aftikken van 35,- euro mocht ik weer de 40 km huiswaarts rijden en kon ik de volgende dag de camper gewoon in de winterstalling afleveren met gesloten deuren. Toch weer zeer blij met mijn dealer (volgens hem een kwaal van Dethleffs deuren die afbrekende slotveren). En nu in het voorjaar maar afwachten wat er verder gebeurt met dit slot?


 

aangepast door Dr.Dream
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

6 minuten geleden, Nout zei:

..... Na een afwijzende reactie van Dethleffs Nederland ... voor het ondeugdelijke slot.  

Ik zou er een e-mail naar het Service Center in Isny aan wagen. En hen wijzen op de in de Wet op het Consumentenrecht geregelde minimaal te verwachten gebruiksduur. Alle kans dat ze je een heel eind tegemoet komen.
Zo niet, ik heb goede contacten met een Dethleffs werkplaats/dealer in Duitsland. Die zijn zeer kundig en kunnen dit probleem zeker voor je oplossen. Ze zitten echter in NRW in de buurt van Aken !

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid