Ga naar inhoud

Dr.Dream

Members
  • Aantal items

    679
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    17

Dr.Dream won de laatste dag op 20 oktober

Dr.Dream had de meest gelikete inhoud!

1 Volger

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Dr.Dream's Achievements

50

Community reputatie

  1. @varekai 2.0: Dank voor het bevestigen van hetgeen ik hierover steeds heb geschreven. En die €.1500,- was een koopje. Succes verder.
  2. Dr.Dream

    dhr.

    De meest voorkomende systemen zijn Goldschmitt en WDT.
  3. Die Duitse fabrieken geven voorrang aan hun eigen dealers in Duitsland. Ik zie nu bijvoorbeeld meer dan 9.000 nieuwe campers te koop staan op www.mobile.de. Dus annuleren die van Knaus hier en daar gaan shoppen.
  4. Dr.Dream

    Te koop gevraagd

    Dat verplaatsen moet je wel zelf doen en dan hier laten verdwijnen.
  5. Ik denk dat je die vraag over wel of niet nog plastic veertjes moet voorleggen aan jouw Fiat Pro dealer. Laat ze dat zwart op wit zetten en ook op de factuur vermelden. Zo niet, dan zou ik ervan afzien en voor Sachs gaan.
  6. Dr.Dream

    Steunen

    Op de echte AL-KO poten staat ergens de merknaam ingeponst. En kijk naar het model, op de website van Camperpassie staan foto's van de diverse soorten.
  7. Een CP band heeft een stijvere wang (zijwand) omdat deze door het veelal hogere gewicht en langere achteroverhang onderhevig is aan grotere krachten (wringen van de band) en daardoor minder ver inzakt en minder kans loopt op beschadigingen.
  8. Dr.Dream

    Steunen

    De echte AL-KO poten vallen na een halve slag draaien van horizontaal naar verticaal en staan dan even heen en weer te zwiepen. Daarna draai je ze verticaal uit. Poeten van andere merken doen het zoals Wim Corduwener hierboven beschrijft. En dan bestaan deze steunen nog in verschillende hoogtes. Komen ze direct aan de grond dan heb je de hoogste uitvoering en moet je kortere kopen. Je kunt die i.d.d. opvullen met betonplex plaatjes of iets dergelijks. Omgekeerd werkt niet, want dan moet je de poten afzagen.
  9. Dr.Dream

    Steunen

    Zijn dit wel de ECHTE AL-KO steunen en geen 3e rangs kwaliteit van merk X. Daarbij heb ik dit vaker gezien.
  10. Je zegt het zelf. Winterbanden verplicht, dus M+S is niet toegestaan. All seasons met "sneeuwvlokje" is het minimum.
  11. Ad 1. Die plaat zou volgens hetgeen ik lees nog steeds plastic veertjes hebben. Ik zou deze NIET meer laten monteren en er op staan dat er een plaat van SACHS inkomt. Het kleine prijsverschil weegt prima op tegen de meerkosten. Vraag anders eens een second opinion van Bert van DE Camperspecialist. Ad 2. Voor zover ik weet uit een gesprek met de directie van de NKC geeft Fiat geen coulance buiten de 24 maanden wettelijke fabrieksgarantie. De NKC is er mee bezig, maar zegt "FIAT is een moeilijk bedrijf in deze".
  12. De oorzaak is gewoon de zeer slechte kwaliteit van de plastic veertjes. Die zijn niet bestand tegen de druk en breken.
  13. Best leuke prijs, maar grotendeels allemaal niet noodzakelijk. Ze hebben gewoon alles gedaan omdat ze het niet weten en alles willen uitsluitend. De klant betaalt immers toch.
  14. @KnausSilverMEGje kunt het natuurlijk zo duur maken als jij wilt. Waarom dit alles vervangen indien alleen de kunststof veertjes gebroken zijn. Ze hebben jou dan lekker in de beurs getast. En FIAT schrijft helemaal niets voor en de ANWB is onvoldoende bekend met dit probleem anders zouden ze FIAT wel tot de orde roepen en garantie/coulance en een terugroepactie claimen. Maar nee, niets van dit alles en gewoon in het buitenland de complete onzin laten vervangen dan hoeven zij zeker niet meer te slepen en thuis te brengen. Een SACHS koppelingsplaat er in, en hup klaar is Kees.
  15. Voor €.1900,- hadden ze jou hier bij DE Camperspecialist een Sachs koppelingsplaat ingebouwd. Dan was je 100% zeker van het probleem verlost. En ik heb in Nederland nog nooit gelezen dat Fiat bijdraagt aan de oplossing. Dat blijkt ook hieruit weer. Jij betaalt met hun bijdrage nog meer dan de kostprijs van een andere (betere ?) oplossing.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...