Ga naar inhoud

Dr.Dream

Members
  • Aantal items

    584
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    14

Dr.Dream won de laatste dag op 13 mei

Dr.Dream had de meest gelikete inhoud!

1 Volger

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Dr.Dream's Achievements

43

Community reputatie

  1. Nee, de NKC heeft geen "klanten" maar leden.
  2. Nee, de RDW noteert bij importvoertuigen geen tellerstanden. Kijk maar bij uw camper, daar staat "geen oordeel". Ze lezen (sedert kort) wel de OBD2 chip uit. En keuren het voertuig af indien deze niet klopt met de klok. Dan eerst de klok aanpassen en dan opnieuw op keuring verschijnen. Daarna heeft een importvoertuig geen enkele km-stand registratie via de RDW en de NAP bestaat al lang niet meer.
  3. Nee, werkt niet op chassisnummer, maar op de afwezigheid van AdBlue voor alle motoren vanaf circa modeljaar 2008. Iedereen moet persoonlijk klagen, wij geven onze klanten alleen de juiste weg aan. Verder doen zij dat zelf via het kantoor van Stoll & Sauer in Duitsland. Daar moet u zich dus aanmelden en alles is voorlopig gratis en wordt gedekt door uw RBV. Hebt u geen RBV dan is de start up en beoordeling gratis en ontvangt u daarna een financieel voorstel van Stoll & Sauer. U mag dan besluiten om te stoppen dan kost het u niets. Wij blijven verder hier buiten en kunnen uiteraard op basis van de AVG geen gegevens van klanten doorgeven. Dat is wettelijk verboden. Succes.
  4. Geldt ook voor Citroen en Peugeot indien zij geen AdBlue tank hebben. Dan zijn het Fiat motoren. Maar Citroen en Peugeot zijn wel eerder dan Fiat overgestapt op AdBlue.
  5. En "JIJ van de NIET WC-eend adviezen" schrijft de grootste onzin uit de oertijd: "Verder kent Duitsland geen Tellerrapport/NAP. De km-stand wordt niet centraal geregistreerd. Een teruggedraaide km-stand is de valkuil bij het kopen van een camper in Duitsland". In Duitsland wordt bij elke TÜV-controle (APK om de 2 jaar) de KM-stand opgenomen en genoteerd. Bovendien leest de RDW bij de invoerkeuring ook de onboard chip uit die niet te manipuleren is. Stellen ze daarbij een afwijking vast dan wordt hij afgekeurd. Het zijn juist de NL-verkopers die zelf de campers uit Duitsland halen, eerst langs de RDW invoerkeuring gaan en dan de zaak terugdraaien. Heeft onlangs nog uitgebreid in het NKC maandblad gestaan. Zeker niet gelezen?
  6. Indien jij geen AdBlue tank aan boord hebt dan ben je de klos en zit er Sjoemel Software in indien het een Fiat motor is. Wij hebben naar aanleiding van deze berichten uit Duitsland contact opgenomen met het gespecialiseerde advocatenkantoor van Dr.Stoll en Sauer te Lahr(D) om voor onze klanten die een camper op basis van deze Fiat Dieselmotoren uit Duitsland hebben ingevoerd een (gratis) mogelijkheid te bieden om hun grote schade te verhalen. Uit berichten van Dr.Stoll blijkt dat er grote bedragen met deze claim uit de bus kunnen komen (25% van de aankoopsom als schadevergoeding, of terugname van uw camper tegen de aankoopprijs minus 15% afschrijving voor genoten eigen gebruik ongeacht de leeftijd en tot maximaal 250.000 km op de teller, of omruilen tegen een nieuwe camper binnen de 24 maanden garantie). Dit Duits advocatenkantoor werkt voor u gratis indien u een rechtsbijstandsverzekering hebt en regelt dat ook voor u met de rechtsbijstandsverzekering (ga beslist niet zelf eerst uw rechtsbijstand inschakelen, want dan loopt u het risico dat zij de “uitbesteding” vertragen of weigeren en zelf er mee aan de slag gaan zonder een advocaat). Hebt u deze RBV niet, dan is het eerste advies en beoordeling van uw claim gratis en krijgt u daarbij een voorstel voor de verdere procedure en de daaraan verbonden kosten. Niet geschoten is altijd mis dus en gratis inzicht krijgen moet u niet verzuimen. De informatie daarover vindt u hier: https://www.dieselskandal-anwalt.de/?fbclid=IwAR0yu1Y08S_hlPpa_6AR1fYY7NERYOlY4jv3aJEwSF9ljdS2qXDMQgjRdjs.
  7. De grenzen zijn open indien je een PCR test hebt, die je gratis kunt laten doen in de buurt van de Duitse grens.
  8. Dat wordt toch echt wel eens in Duitsland kijken. Is ook veel voordeliger om er daar een te halen en te importeren.
  9. Door een chiptuning kun je dit "inhouden" beperken.
  10. Dr.Dream

    Dompelpomp

    Blijven ze doorlopen zonder dat er een kraan open staat? Zo ja, dan lopen ze warm, het water in de vers watertank wordt ook warm en dan gaan de pompen door overbelasting stuk.
  11. Dr.Dream

    Schotel antenne

    En wie wil jij dan nu wel B I U ????????????
  12. Ik ben het niet met jou eens. De beperkingen voor Euro-5 en Euro-6 indien die al bestaan storen/hinderen mij totaal niet. Dat zijn gebieden (binnensteden) waar ik met de camper helemaal niet wil komen. Ik parkeer dan aan der rand van de stad/milieuzone en ga lekker ontspannen met het OV de stad in. Bij aankoop vraag je van de verkoper een schriftelijk bewijs/overeenkomst waarin hij verklaart niet op de hoogte te zijn van het GESJOEMEL en dat hij alle rechten daarvoor aan jou overdraagt. Er staat bij de verkopers in Duitsland nog genoeg Euro-6D en Euro-6Temp gebruikte (en ook nieuwe) campers voor heel leuke prijzen. Wij zien ze op de zaak bijna dagelijks voorbij komen.
  13. Ben voorzichtig met die updates en betalen ervoor is al helemaal uit den boze. Indien jouw camper namelijk geen AdBlue heeft dan heeft hij sjoemel software aan boord en stoor 20x zoveel NOx uit na 22 minuten (de toelatingstest duurt 20 minuten). In Duitsland lopen hierover veel schadeclaims bij de rechtbank via Anwalt Dr. Ralf Stoll & Sauer, de grote specialisten hierin. Fiat is reeds diverse keren veroordeeld tot schadevergoeding of terugname van het voertuig. Dat proberen ze nu met een software update te ontlopen. En later zit jij met de gebakken peren van grote onkosten voor een defecte motor. Ik heb er een OBD2-slot op zitten, zo kunnen ze niet achter mijn rug om andere software installeren.
  14. Al weer een. Hoeveel van deze "studies" moeten wij nog invullen? En je hoort daarna nooit meer iets van hen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...