Ga naar inhoud

Camper wegenbelasting 2026


Xynyx
 Share

Recommended Posts

een onbeschofte verhoging, er is een nieuwe melkkoe gevonden, omdat men gezien heeft dat de camper populair geworden is.... 

Van 100 Euro naar 200 Euro in de maand......   3 keer per jaar met de camper weg, max. 5000 km per jaar... en dan zoveel betalen, voor voornamelijk kilometers in het buitenland ? Voor 6 maanden  1200 Euro gaan betalen voor  500 km rijden binnen Nederland ????????

Als er geld ergens vandaan gehaald moet worden moet het op een eerlijkere manier

En dan die vele plezierbootjes dan die vroeger vaak met zwart geld aangekocht zijn ?  Die vaak bruggen doen openen waardoor al het beroepsverkeer moet wachten ?

En hebben die roetfilters ? Nee, het zijn vaak oude diesels , benzinemotoren zonder katalysator, tweetakten, en noem maar op.  

Daarnaast  mogen wat mij betreft ook de caravans belast worden.  

Boten, caravans, alles kentekenplichtig daar ook een deel van het nodige geld halen. 

Als deze maatregel doorgaat, dan zal ik afscheid nemen van mijn fijne camper..... 

Vliegreis naar Barcelona is retour 175 Euro,  als ik met de camper ga heb ik onderweg met deze reis al een dikke 500 Euro aan accijnzen en BTW betaald, hierbij de verzekering en onderhoudskosten niet eens meegerekend.  Tol , brandstof, etc.  maakt de reis duur, maar uiteraard wel leuker en beter voor het milieu dan vliegen.

Een startend vliegtuig blaast in 1 seconde net zoveel fijnstof uit als 1 miljoen vrachtauto's gedurende 1 seconde !!!!   ( bron o.a. NRC ) 

Eigenlijk ben ik een dief van mijn portemonnee,   misschien toch maar in het vervolg gaan vliegen,  zolang er op vliegverkeer geen accijnzen geheven worden kan ik maar beter schijt hebben aan alles wat met het klimaat te maken heeft.  Dan doe ik maar mee met het naar de klote helpen van de aarde waarmee we al een heel eind op weg zijn.  

Link naar reactie
Share on other sites

Als het er op lij́kt dat het serieuze plannen zijn zal er zeker aktie moeten komen. Maar maar misschien zijn het luchtballonnen als ze merken dat er van alle kanten ( NKC, DEALERS, IMPORTEURS, HANDELAREN, CAMPERAARS etc.)  heel veel weerstand is.

Voor nu lijkt me petitie ondertekenen een goede 1e zet.

3 uren geleden, Xynyx zei:

Datum prikken😉

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

In Nederland staan ca. 150.000 campers op kenteken ten opzichte van 9.500.000 auto’s, in mijn beleving niet echt een schrikbarende hoeveelheid om Den Haag mee te overtuigen. Maar tevens ook geen enorme hoeveelheid die via belasting de schatkist flink aanvult, wat sowieso maar tijdelijk is tot het rekeningrijden begint.
Het halftarief voor campers staat in een lijst met andere opties die veel meer geld in de schatkist geven dus laten we hopen dat de laag rendabele optie voor het halftarief vervalt.

 

 

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Waarom niet de legale mogelijkheid om de camper af te melden in Nederland, wanneer je (langdurig) reist in het buitenland?  Zonder gezeur te krijgen met b.v. de camperverzekering als er wat gebeurt. Trouwens de toekomstige(?)  kilometerheffing : je betaalt dan ook voor de kilometers in het buitenland gereden (plus soms ook  tol in het buitenland).

Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, campaan zei:

Waarom niet de legale mogelijkheid om de camper af te melden in Nederland, wanneer je (langdurig) reist in het buitenland?  Zonder gezeur te krijgen met b.v. de camperverzekering als er wat gebeurt. Trouwens de toekomstige(?)  kilometerheffing : je betaalt dan ook voor de kilometers in het buitenland gereden (plus soms ook  tol in het buitenland).


Ja schorsen zodra je in het buitenland minstens 1 maand op een plek niet op de openbare weg staat loont nu reeds, maar dan zeker !!

Rijden mag dan niet, dus ook de allrisk kan dan afgewaardeerd worden naar “beperkt casco”. Tel uit je winst. 
 

Ja en voor nu de petitie tekenen. Er zijn al meer dan 20.000 handtekeningen op dit moment. 
 

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, campaan zei:

Waarom niet de legale mogelijkheid om de camper af te melden in Nederland, wanneer je (langdurig) reist in het buitenland?  Zonder gezeur te krijgen met b.v. de camperverzekering als er wat gebeurt. Trouwens de toekomstige(?)  kilometerheffing : je betaalt dan ook voor de kilometers in het buitenland gereden (plus soms ook  tol in het buitenland).

Indien je in het buitenland reist, dus rond rijdt, mag je de camper niet schorsen. En wat tol betreft, word het niet eens tijd om alle buitenlandse verkeersdeelnemers in Nederland te laten betalen voor het gebruik van de Nederlandse wegen ? Hoeft de overheid de Nederlandse weggebruiker niet zo uit te knijpen en extra te belasten.

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, Cor1961 zei:

 En wat tol betreft, word het niet eens tijd om alle buitenlandse verkeersdeelnemers in Nederland te laten betalen voor het gebruik van de Nederlandse wegen ? Hoeft de overheid de Nederlandse weggebruiker niet zo uit te knijpen en extra te belasten.

Helemaal mee eens.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 23-9-2023 om 12:13, Cor1961 zei:

Indien je in het buitenland reist, dus rond rijdt, mag je de camper niet schorsen. En wat tol betreft, word het niet eens tijd om alle buitenlandse verkeersdeelnemers in Nederland te laten betalen voor het gebruik van de Nederlandse wegen ? Hoeft de overheid de Nederlandse weggebruiker niet zo uit te knijpen en extra te belasten.

Je hoeft je nergens uit te laten knijpen, in Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk,  Italië Spanje of Portugal  kun je ,zolang je geen gebruik van de autosnelwegen maakt, gewoon gratis rond rijden.

Link naar reactie
Share on other sites

13 uren geleden, peetan zei:

Je hoeft je nergens uit te laten knijpen, in Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk,  Italië Spanje of Portugal  kun je ,zolang je geen gebruik van de autosnelwegen maakt, gewoon gratis rond rijden.

Ja, en in Nederland mag iedereen gratis gebruik maken van de autosnelwegen behalve de Nederlanders zelf… dus tijd om de buitenlanders die hier gebruik van maken ook te laten betalen, en pak dan ook meteen de Nederlanders aan die een auto op buitenlands kenteken hebben en toch de hele tijd hier rondrijden ….

aangepast door Cor1961
Link naar reactie
Share on other sites

Op 2-10-2023 om 10:04, Cor1961 zei:

Ja, en in Nederland mag iedereen gratis gebruik maken van de autosnelwegen behalve de Nederlanders zelf… dus tijd om de buitenlanders die hier gebruik van maken ook te laten betalen, en pak dan ook meteen de Nederlanders aan die een auto op buitenlands kenteken hebben en toch de hele tijd hier rondrijden ….

In Nederland moet iedere vrachtwagen die meer dan 12 ton weegt beschikken over een eurovignet.

https://ondernemersplein.kvk.nl/belasting-zware-motorrijtuigen-eurovignet/

 

Dus dat iedereen hier gratis rond rijdt is n beetje overdreven.

Link naar reactie
Share on other sites

Kosten voor eurovignet voor alle klassen, euro 0 t/m euro 6, voor 1 dag 12,- , +12ton.

Enkele reis Duitsland - Oostenrijk - Slovenië voor camper euro 6 van +3500kg - 7500kg , tol Oostenrijk 87,60.

enkeltje Mont blanc tunnel.       ( 16km) voor zelfde camper 70,00 euro. Dus word het hoog tijd dat iedere buitenlandse weggebruiker hier in Nederland gaat betalen.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...