Adriatik Geplaatst: 19 juli 2021 Share Geplaatst: 19 juli 2021 Ik ben vandaag weer eens bezig geweest om de camper schoon te maken. Ik vind het maar een rotklus. Vooral het dak trekt een zware wissel op mijn humeur. V贸贸r de camper de winterstalling in gaat laat ik hem schoonmaken bij de truckwash, maar tussendoor moet vooral het dak een paar keer stevig onder handen genomen聽worden, anders krijg ik die niet meer schoon. Tot nu toe heb ik nooit de hogedrukreiniger er op durven te zetten. Ik ben bang dat de kitnaden daar niet tegen kunnen. Of zou dat meevallen? Hoe flikken jullie dat kunstje? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 19 juli 2021 Share Geplaatst: 19 juli 2021 ik gebruik trappetje en zachte bezem met lange stok, na grondig zepen daarna goed afspoelen,聽krijg het schoon genoeg ermee. Ik ben ook huiverig voor hoge druk op de kitnaden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 19 juli 2021 Share Geplaatst: 19 juli 2021 De kracht van een hogedrukreiniger聽is聽te hoog en het risico is dat je tussen het rubber en de raam spuit (door de druk) is groot.聽 De kitnaad zal afhankelijk van de staat zijn. 聽 Een gewone tuinslang en een zachte borstel evt. op steel. Verder shampoo en wat handoeken voor het nadrogen. Hoge druk gebruik ik alleen voor de wielkasten en de cabine (half-integraal). 聽 Zelf was ik de camper meerdere keren聽en zet hem 2 tot 3 keer per jaar in de wax. Ik ben er dan een dag of 2 mee bezig. Het dak vind ik ook verschrikelijk, zeker trap-op-trap-af kost me wat kruim. Maar als het gereed is, geeft het me wel een goed gevoel聽聽dat is toch ook wat waard聽 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FJC48 Geplaatst: 20 juli 2021 Share Geplaatst: 20 juli 2021 Belangrijk is de afstand tussen de spuitmond en het object.聽 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Roelof Geplaatst: 20 juli 2021 Share Geplaatst: 20 juli 2021 (aangepast) Ik zou het risico niet nemen. Zeker niet als het gaat om een camper waarbij er hout in de opbouw gebruikt is en styropor als isolatiemateriaal. 20 juli 2021 aangepast door Roelof Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 20 juli 2021 Share Geplaatst: 20 juli 2021 2 uren geleden, FJC48 zei: Belangrijk is de afstand tussen de spuitmond en het object.聽 Precies. Ik maak het dak met de borstel schoon en spuit het daarna af (op afstand) met schoon water. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 21 juli 2021 Share Geplaatst: 21 juli 2021 Als er veel zand of modder op zit spuit dat er eerst af.聽Ik schuim de camper in met een schuimlans op de hogedrukreiniger. Ik gebruik daar Turtle Wax Hybrid Snow Foam voor. Dan was ik de camper met een zachte borstel op een steel. Daarna afspoelen (niet met de hogedrukspuit maar met de waterslang) en hij ziet er als nieuw uit. Ik ben super tevreden over het in schuimen met聽foam. Het dak was聽ik een of twee keer per jaar. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pien Geplaatst: 4 augustus 2021 Share Geplaatst: 4 augustus 2021 Als er vogelpoep op de lak zit is dat dan echt schadelijk voor de lak om dat een paar dagen, of paar weken als we reizen, te laten zitten? Zou blij zijn met antwoord Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 4 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst: 4 augustus 2021 Dan doe je er goed aan daar een apart topic over te starten. Hier gaat het over andere dingen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 4 augustus 2021 Share Geplaatst: 4 augustus 2021 Ik zou even een natte spons pakken en de poep eraf halen.聽 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.