Ga naar inhoud

Schoonmaken met hogedrukreiniger


Adriatik
 Share

Recommended Posts

Ik ben vandaag weer eens bezig geweest om de camper schoon te maken. Ik vind het maar een rotklus馃槫. Vooral het dak trekt een zware wissel op mijn humeur. V贸贸r de camper de winterstalling in gaat laat ik hem schoonmaken bij de truckwash, maar tussendoor moet vooral het dak een paar keer stevig onder handen genomen聽worden, anders krijg ik die niet meer schoon.

Tot nu toe heb ik nooit de hogedrukreiniger er op durven te zetten. Ik ben bang dat de kitnaden daar niet tegen kunnen. Of zou dat meevallen? Hoe flikken jullie dat kunstje?

Link naar reactie
Share on other sites

De kracht van een hogedrukreiniger聽is聽te hoog en het risico is dat je tussen het rubber en de raam spuit (door de druk) is groot.聽

De kitnaad zal afhankelijk van de staat zijn.

Een gewone tuinslang en een zachte borstel evt. op steel. Verder shampoo en wat handoeken voor het nadrogen.

Hoge druk gebruik ik alleen voor de wielkasten en de cabine (half-integraal).

Zelf was ik de camper meerdere keren聽en zet hem 2 tot 3 keer per jaar in de wax. Ik ben er dan een dag of 2 mee bezig. Het dak vind ik ook verschrikelijk, zeker trap-op-trap-af kost me wat kruim.

Maar als het gereed is, geeft het me wel een goed gevoel聽馃榾聽dat is toch ook wat waard聽馃お

Link naar reactie
Share on other sites

Als er veel zand of modder op zit spuit dat er eerst af.聽Ik schuim de camper in met een schuimlans op de hogedrukreiniger. Ik gebruik daar Turtle Wax Hybrid Snow Foam voor. Dan was ik de camper met een zachte borstel op een steel. Daarna afspoelen (niet met de hogedrukspuit maar met de waterslang) en hij ziet er als nieuw uit. Ik ben super tevreden over het in schuimen met聽foam. Het dak was聽ik een of twee keer per jaar.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Nieuwe aanmaken...