Ga naar inhoud

Camper geimporteerd uit Duitsland


Annette Visser
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hahaha wat een fantastisch bedrijf is het ook he, dat SFA. Ze doen ook nog eens alles voor bijna niets denk ik en lossen in de tussentijd nog het klimaatprobleem op en doen de afwas bij je thuis. Jammer dat er niemand van SFA Parkstadt hier op het forum zit die af en toe hun diensten kan aanbieden, gemiste kans! -sarcasme modus uit-

  • Haha 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 23-6-2021 om 11:31, Annette Visser zei:

Heel goed geholpen door SFA-Parkstadt bij het importeren van een tweede hands camper uit Duitsland.

Vanmiddag na 4 weken wachten op RDW en belastingdienst een eerste rit maken.

 

ZOu U mij als starter iets verder kunnen helpen en U ervaring en waar te zoeken

Ik kreeg wel van D DR of Dreamer een link Maar ook daar snap ik geen jota van.

Ik ben te oud om zule moeilijke dingen ( voor mij dan) uit te voeren

Ik moet een goede link hebben en er ook mee verder kunnen Ik kan wel Duits spreken Maar schrijven is baby talk.

Bij voorbaat mijn dank M

 

Link naar reactie
Share on other sites

Je kan op grote websites zoals de duitse marktplaats zoeken , ik zelf heb de mijne gevonden op :

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?vc=Motorhome

 

Weet wel wat je doet, je zal de camper na aankoop moeten importeren en laten keuren bij de RDW, importeren moet je je wel goed in verdiepen. Daar komt uiteraard e.e.a. bij kijken (bv transport, restant BPM, keuring, etc etc)

Als dit te complex lijkt zou ik lekker in NL zoeken. Prijzen zijn op dit moment redelijk gelijk alleen de keuze in DE is groter.

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, Marija zei:

ZOu U mij als starter iets verder kunnen helpen en U ervaring en waar te zoeken

Ik kreeg wel van D DR of Dreamer een link Maar ook daar snap ik geen jota van.

Ik ben te oud om zule moeilijke dingen ( voor mij dan) uit te voeren

Ik moet een goede link hebben en er ook mee verder kunnen Ik kan wel Duits spreken Maar schrijven is baby talk.

Bij voorbaat mijn dank M

 

Weet wat je doet! Dr Dream is belanghebbende, dus niet onafhankelijk! 

Link naar reactie
Share on other sites

10 uren geleden, Marija zei:

ZOu U mij als starter iets verder kunnen helpen en U ervaring en waar te zoeken

Ik kreeg wel van D DR of Dreamer een link Maar ook daar snap ik geen jota van.

Ik ben te oud om zule moeilijke dingen ( voor mij dan) uit te voeren

Ik moet een goede link hebben en er ook mee verder kunnen Ik kan wel Duits spreken Maar schrijven is baby talk.

Bij voorbaat mijn dank M

 

Regels voor importeren (RDW): https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/kampeerauto/invoeren-exporteren-doorvoeren

 

Checklist importeren (VWE): https://www.vwe.nl/Particulier/Importeren

 

Berekenen BPM (VWE): https://www.vwe.nl/Particulier/BPM-import

 

Een andere mogelijkheid is Autotelex: https://autotelex.nl/autoimport-van-autotelex-maatwerk-bij-import/

 

Al deze links komen van de website van de ANWB: https://www.anwb.nl/experts/auto/61/import-gebruikte-camper-uit-duitsland

 

En...., je kunt natuurlijk inderdaad ook het eerst in NL proberen.

 

Op internet zijn er genoeg voorbeelden en uitleg hoe te handelen. M'n zoon heeft pas via België een Amerikaanse UPS-bus geimporteerd. Natuurlijk gedoe en bureaucratie, maar eigenlijk valt het achteraf best wel mee.

 

Importeer je uit Duitsland, dan betreft het bijna altijd een voertuig met een Europees keurmerk, dat scheelt al, aandachtspunt is wel de berekening van de BPM, voor je het weet snij je je daar in je vingers en betaal je te veel. Sommige Duitse dealers kunnen (een deel van) het proces voor hun rekening nemen.

 

Kijk ook eens naar dit YouTube filmpje, heel informatief:

 

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Marija, een hele hoop informatie hier op het forum , waar het je vast van zal gaan duizelen. Selecteer deze info naar gevoel.

Hier wordt heel vaak een link gelegd met Dr. Dream en SFA parkstad. Ik vraag me af waarom daar zo fel en onterecht op wordt gereageerd. SFA heeft een website en contact gegevens. Bel die mensen gewoon eens op en luister wat ze je te zeggen hebben. Heb je er een goed gevoel bij? en heb je een leuk campertje op het oog? laat SFA je dan gewoon het werk uit handen nemen. Ik heb geen slechte ervaringen over SFA gehoord. En misschien is het voor SFA en Dr. Dream een mooie gelegenheid om hier op het forum te bewijzen wat ze voor iemand bij invoer van een camper kunnen betekenen!  Het mes snijdt dan naar 2 kanten. Jij zoekt een leuk campertje in bijvoorbeeld Duitsland en SFA laat ons zien welke stappen zij ondernemen, wat de kosten zijn en hoe ze de BPM hebben berekend.   Zijn we ook van het negativisme van de Anti Dr.Dream mensen af en hoeven wij daar ook niet meer mee geconfronteerd te worden. Ten aanzien van Dr. Dream vind ik namelijk dat hij heel veel nuttige informatie en tips hier op het forum heeft verstrekt en ik hoop dat dat hij dat ook blijft doen. 

Succes Marije,  Groet Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

Ik zal nooit beweren dat SFA een slecht bedrijf is. Wat ik wél beweer is dat Dr.Dream doet alsof hij onafhankelijk is, terwijl hij overduidelijk belangen heeft! Zijn adviezen - niet alléén die van SFA! - hebben een groot “wij van WC-eend” gehalte! Het is daarom wenselijk dat Dr.Dream eens voor de dag komt met wie en wat hij is! Maar vragen daarover ontloopt hij.

Link naar reactie
Share on other sites

Adriatik, ik weet niet wat u bedoelt met "WC eend gehalte", maar waar het mij omgaat is dat er steeds weer op deze manier wordt gereageerd op Dr. Dream. We weten nu wel hoe bepaalde forumleden over hem denken en het wordt een beetje vervelend.  Er zijn genoeg reacties geweest die blij waren met de info van Dr. Dream. Bovendien leidt het af van de zaken waar het om gaat.  Er wordt een vraag gesteld of om hulp gevraagd en het is bedoeling dat daar inhoudelijk op wordt gereageerd. Hoe men over de persoon denkt die antwoordt of informatie geeft is niet belangrijk, het gaat om de inhoud, de feiten. En daar kan men van mening over verschillen, maar hou het dan wel zakelijk en maak het niet persoonlijk. Dit geldt voor iedereen!!!

Fijne (sport) zondag. Groet Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

Met adriatik eens, gewoon eerlijk zeggen dat je van SFA parkstad bent of er belangen hebt en er niet omheen draaien, ook het onder verschillende namen inloggen is ook not done. Natuurlijk geeft Dr Dream goede adviezen maar regelmatig met een commerciele bedoeling(wij van WC eend adviseren WC eend!), dat is nou net niet de bedoeling op dit forum. Trouwens die website van SFA is onveilig dus dat komt op mij ook niet professioneel over. Je eventuele gegevens zijn daar dus niet veilig.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Het met verschillende accounts inloggen en daarmee de eigen positie verdedigen is natuurlijk not done. Ook verhullen dat je een commercieel belang hebt, maakt je betoog niet sterker. Maar...., Dr Dream (wat een naam trouwens) geeft ook goede tips en adviezen. Het is daarom jammer dat door z'n eigen gedrag er een zweem van "bedrog" rond zijn persoon is ontstaan en ook de rivaliteit met enkele anderen op dit forum maken het niet beter. Laten we nou in hemelsnaam naar de inhoud kijken en daarop iemand beoordelen en al dat kinderachtige gedoe vergeten. En, Dr Dream, kijk ook zelf eens naar je presentatie, want die doet soms ook afbreuk aan je betoog. Je bent duidelijk deskundig, gebruik dat als "wapen" tegen al dan niet terecht commentaar op jouw persoon.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 11-7-2021 om 10:12, Jelle zei:

Hallo Marija, een hele hoop informatie hier op het forum , waar het je vast van zal gaan duizelen. Selecteer deze info naar gevoel.

Hier wordt heel vaak een link gelegd met Dr. Dream en SFA parkstad. Ik vraag me af waarom daar zo fel en onterecht op wordt gereageerd. SFA heeft een website en contact gegevens. Bel die mensen gewoon eens op en luister wat ze je te zeggen hebben. Heb je er een goed gevoel bij? en heb je een leuk campertje op het oog? laat SFA je dan gewoon het werk uit handen nemen. Ik heb geen slechte ervaringen over SFA gehoord. En misschien is het voor SFA en Dr. Dream een mooie gelegenheid om hier op het forum te bewijzen wat ze voor iemand bij invoer van een camper kunnen betekenen!  Het mes snijdt dan naar 2 kanten. Jij zoekt een leuk campertje in bijvoorbeeld Duitsland en SFA laat ons zien welke stappen zij ondernemen, wat de kosten zijn en hoe ze de BPM hebben berekend.   Zijn we ook van het negativisme van de Anti Dr.Dream mensen af en hoeven wij daar ook niet meer mee geconfronteerd te worden. Ten aanzien van Dr. Dream vind ik namelijk dat hij heel veel nuttige informatie en tips hier op het forum heeft verstrekt en ik hoop dat dat hij dat ook blijft doen. 

Succes Marije,  Groet Jelle

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...

 

Op 11-7-2021 om 10:12, Jelle zei:

Hallo Marija, een hele hoop informatie hier op het forum , waar het je vast van zal gaan duizelen. Selecteer deze info naar gevoel.

Hier wordt heel vaak een link gelegd met Dr. Dream en SFA parkstad. Ik vraag me af waarom daar zo fel en onterecht op wordt gereageerd. SFA heeft een website en contact gegevens. Bel die mensen gewoon eens op en luister wat ze je te zeggen hebben. Heb je er een goed gevoel bij? en heb je een leuk campertje op het oog? laat SFA je dan gewoon het werk uit handen nemen. Ik heb geen slechte ervaringen over SFA gehoord. En misschien is het voor SFA en Dr. Dream een mooie gelegenheid om hier op het forum te bewijzen wat ze voor iemand bij invoer van een camper kunnen betekenen!  Het mes snijdt dan naar 2 kanten. Jij zoekt een leuk campertje in bijvoorbeeld Duitsland en SFA laat ons zien welke stappen zij ondernemen, wat de kosten zijn en hoe ze de BPM hebben berekend.   Zijn we ook van het negativisme van de Anti Dr.Dream mensen af en hoeven wij daar ook niet meer mee geconfronteerd te worden. Ten aanzien van Dr. Dream vind ik namelijk dat hij heel veel nuttige informatie en tips hier op het forum heeft verstrekt en ik hoop dat dat hij dat ook blijft doen. 

Succes Marije,  Groet Jelle

 

Op 13-7-2021 om 23:36, Marija zei:

Inderdaad, volledig mee eens.

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...

Vorig jaar Oktober in Duitsland via de bevriende verhuurder een Pössl Roadcar gekocht (Bj 2020) en aangezien we er toch niet op pad zouden gaan deze zonder problemen en op zijn verzekering  laten staan echter heeft wel in 2022  een nieuwe Duitse APK gekregen (Geldig tot 2024) 

Januari 2022 met hulp van SFA Parkstadt het import,BPM en het tenaamstelling traject ingegaan ook al omdat ik niet thuis breng in de regels en kon het uit handen geven

Ze hebben het mij dus in het importtraject prima begeleid met als resultaat dat ik zeer binnenkort de camper ga ophalen en neem de 2 NL nummerplaten "onder de arm mee"

Ben zeer tevreden hoe e.e.a is afgehandeld 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...