Ga naar inhoud

Dode hoek sticker Frankrijk


G.Borst
 Share

Recommended Posts

Zoals men weet is per 1-1-2021 dode hoekstickers verplicht in frankrijk voor voertuigen zwaarder dan 3,5 Ton.

Ik denk dat er de nodige camper eigenaren deze sticker niet fraai vinden op de camper.

Nu na wat uitzoek werk en proeven gedaan heb ik een plakfolie gevonden die zich gemakkelijk laat verwijderen zonder lijmresten achter te laten.

Het oppervlak dient schoon en droog te zijn.

Al men deze er voorzichtig afhaald en je hebt de schutfolie bewaard om terug te plakken zou je de sticker meer dan 1 keer kunnen gebruiken.

Een set van 3 stickers zou dan 20 euro kosten incl. verzendkosten.

DSR_ANGLES_MORTS_BUS sticker frankrijk.pdf

sticker france nib II A AAA.jpg

aangepast door G.Borst
extra foto
Link naar reactie
Share on other sites

Kijk eens wat deze Duitse ondernemer heeft bedacht. Veel van ons vinden deze stickers niet mooi. Een alternatief is de magnetische sticker. Helaas zijn veel campers opgebouwd uit aluminium en dan werkt dit alternatief niet.

 

Deze ondernemer heeft een oplossing bedacht bestaande uit een kunstof plaat van voorgeschreven formaat, speciaal voor de camper, met zuignap bevestiging. Deze kun je dus probleemloos verwijderen en hergebruiken. Bekijk: https://youtu.be/zt-C4Z94RjE en te bestellen via http://www.werbetechnik-horsch.de/.  De bevestiging met zuignap beschadigt de lak niet en kan er onderweg ook niet afwaaien (bekijk de video). In de video wordt ook gewaarschuwd voor goedkopere stickers die de lak kunnen beschadigen . Zo'n oplossing is natuurlijk wel wat duurder (10-11 Euro per stuk) maar laat wel je camper onbeschadigd. Overigens kun je bij deze ondernemer ook terecht voor stickers en magneetstickers, speciaal voor de camper. 

Link naar reactie
Share on other sites

Sjaak, ik vind met de zuignap toch wel een risico dat je hem verlies.  En als je er een verlies dan heb je gelijk een probleem. waar haal je dan even een andere.

En wat denk je van diefstal.??

Oke in frankrijk zullen ze wel ergens hebben maar dan waarschijnlijk de type die je er bijna niet zonder schade er afhaald.

En hoe gedaagt de zuignap zich in de volle zon. En is deze UV bestendig.

De stickers die ik laat maken is een dikke kwaliteit en volgens de fabrikant na een jaar nog gewoon te verwijderen.

 

grt

gerard

 

Link naar reactie
Share on other sites

Dr.Dream, blijkbaar ben je niet erg op de hoogte van welke materialen in omloop zijn. De folie die ik gebruik voldoet aan de eisen die we willen zien bij gebruik van deze stickers. Dit hebben we ook door proeven vast gesteld. Het is mij prima als je voor de zuignap versie kiest. 

Link naar reactie
Share on other sites

Jammer dat het zo gaat . De vraag kan je die stikker ergens bestellen ? . 

 

Mijn idee is , lijm hen op een  stukje kustslof plaatje , daar evt een paar magneetjes voor een half integraal of zuigmatjes voor een vol integraal , en voor het afwaaien ( zie eerder ) vast plakken , dan kan je hem in een ander land er afhalen als je dit wilt. 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik moet ze laten maken in een bepaalde hoeveelheid anders worden ze gewoon te duur.

Ik zou je een stukje van die folie (onbedrukt) kunnen sturen dan kan je zelf het beoordelen. Je zal dan zien dat je deze folie zo overal kan op plakken zonder lijm resten achter te laten. Dan kan je het zelf testen.

 

grt

gerard

 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb een week of drie geleden zelf drie plexiglasplaatjes gemaakt met zuignapjes op de hoeken. Ik heb de voorkant van het plaatje warm gemaakt en een klein beetje naar binnen gebogen zodat de wind er niet onder kan. 

Ik hoop nu dat ze er niet afwaaien. Ik heb wel reserve plakstickers bij in geval dat ze er afwaaien. De plakstickers zijn per 10 niet zo duur. Ik dacht dat ik € 1,85 p/st heb betaald.

Link naar reactie
Share on other sites

Je had beter Lexan /Polycarbonaat   kunnen gebruiken. Dit is een slagvast materiaal bij een temperatuur van -30 tot +120 °C  en goed UV bestendig.

Maar wanneer weet je of ze er af zijn gewaaid.??  Als je aangehouden wordt.?? Kom je dan onder de 135 euro uit.??

Hoe reageer de politie er op in zo'n geval. ?? 

Link naar reactie
Share on other sites

Om aan de discussie over campers en dode hoek stickers een einde te maken hier een aankondiging van de franse overheid:

 

A partir du 1er janvier 2021, les véhicules poids lourds devront porter sur leur carrosserie des autocollants matérialisant l’emplacement des angles morts. L’arrêté ministériel qui intègre cette règle au code de la route n’est pas encore définitif. Mais sa rédaction actuelle vise tous les véhicules de plus de 3,5 tonnes (à quelques exceptions près, dont les camping-cars ne font pas partie). 

 

Vanaf 1 januari 2021 moeten vrachtwagens stickers op hun carrosserie hebben waarop de plaats van de dode hoeken is aangegeven. Het ministerieel besluit waarbij deze regel in de wegcode wordt opgenomen, is nog niet definitief. Maar de huidige formulering dekt alle voertuigen van meer dan 3,5 ton (met een paar uitzonderingen, waaronder campers).

Link naar reactie
Share on other sites

Op 6-2-2021 om 11:15, G.Borst zei:

Je had beter Lexan /Polycarbonaat   kunnen gebruiken. Dit is een slagvast materiaal bij een temperatuur van -30 tot +120 °C  en goed UV bestendig.

Maar wanneer weet je of ze er af zijn gewaaid.??  Als je aangehouden wordt.?? Kom je dan onder de 135 euro uit.??

Hoe reageer de politie er op in zo'n geval. ?? 

Ik heb een oude plaat uit een zonnehemel gebruikt. Dat zal wel een Lexan/polycarbonaat plaat zijn. Ik heb er ook nog een tandemasser aanhanger achter hangen. Dus om elke discussie te voorkomen denk ik dat ik er de sticker maar gewoon op hang. Mijn Frans is niet van dien aard dat ik een discussie met de politie aan wil gaan.

Link naar reactie
Share on other sites

9 uren geleden, Ienencees060220 zei:

Om aan de discussie over campers en dode hoek stickers een einde te maken hier een aankondiging van de franse overheid:

 

Mais sa rédaction actuelle vise tous les véhicules de plus de 3,5 tonnes (à quelques exceptions près, dont les camping-cars ne font pas partie).

Maar de huidige formulering dekt alle voertuigen van meer dan 3,5 ton (met een paar uitzonderingen, waaronder campers).

Mijn vertaling zegt wat anders: Maar de huidige formulering betreft alle voertuigen van meer dan 3,5 ton (op enkele uitzonderingen na, waarvan campers geen deel uitmaken).

Vrij vertaald staat daar dat er enkele uitzonderingen zijn, waarmee geen campers worden bedoeld. Dat klopt ook wel in een eerder schrijven worden bosbouw en sneeuwruim en nog enkele bijzondere voertuigen uitgezonderd.


 
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wat zitten we ons allemaal druk te maken over het wel of niet een sticker er op. 

Ik doe er gewoon de 3 stickers er op van die speciale folie en ben van al dat gezeur af en loop geen risico op een boete van €135,--

Nu ben je klaar voor €20,-- en rij je niet in Frankrijk dan haal je ze er gewoon af.

Er zullen altijd wel mensen zijn die het beter weten.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...