Ga naar inhoud

Dode hoek sticker Frankrijk


G.Borst
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,  zoek een sticker op Google met de benaming Franse dode hoek Easy Dot Sticker dan kom je vanzelf op een site uit waar je deze kan bestellen,   Deze stickers hebben een specifieke lijmlaag die uit dotjes ( noppenstructuur) is opgebouwd. Hierdoor is de sticker eenvoudig luchtbelvrij aan te brengen en te herpositioneren.  Bovendien makkelijk te verwijderen zonder lijmresten en meerdere keren te gebruiken  Ideaal voor campers die tijdelijk een Franse dode hoek markering willen voeren en hem bij de grens er weer af trekken.   

  • Haha 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...
1 uur terug, Ankie-Chris zei:

Onze camper heeft op kenteken een toegestane max. massa voertuig van 3500 kg en een technische max. massa voertuig van 4200 kg. 

Weet iemand of ik dan verplicht ben om voorzien te zijn van de dode hoek stickers in Frankrijk? 

Is die verplichting er al 100% door dan ?

 

Link naar reactie
Share on other sites

Waar haal jij die wijsheid vandaan.? Je moet de mensen niet op het verkeerde been zetten.!!

 

Décret n° 2020-1396 du 17 novembre 2020 relatif à la signalisation matérialisant les angles morts sur les véhicules dont le poids total autorisé en charge excède 3,5 tonnes. ... Objet : signalisation matérialisant les angles morts sur les véhicules dont le poids total autorisé en charge excède 3,5 tonnes.

 

Publics concernés : conducteurs, propriétaires de véhicules de plus de 3,5 tonnes, usagers vulnérables (notamment cyclistes, piétons, utilisateurs d'engins de déplacement personnels), autorités de contrôle.
Objet : signalisation matérialisant les angles morts sur les véhicules dont le poids total autorisé en charge excède 3,5 tonnes.
Entrée en vigueur : le texte entre en vigueur au 1er janvier 2021.
Notice : l'article L. 313-1 du code de la route, introduit par l'article 55 de la loi n° 2019-1428 du 24 décembre 2019 d'orientation des mobilités, impose que les véhicules de plus de 3,5 tonnes soient équipés d'une signalisation matérialisant la position des angles morts apposée sur le véhicule. Cette signalisation est apposée selon des modalités adaptées pour une visibilité la plus grande possible, en particulier pour les cyclistes, les piétons et les utilisateurs d'engins de déplacement personnels. Le présent décret précise les modalités de mise en œuvre de la signalisation des angles morts sur les véhicules de plus de 3,5 tonnes et les sanctions relatives au non-respect de cette signalisation. Un arrêté ministériel précise les conditions d'application du présent décret.
Références : le décret modifie la partie réglementaire du code de la route qui peut être consulté, dans sa rédaction issue de cette modification, sur le site Légifrance (https://www.legifrance.gouv.fr).

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...