Ga naar inhoud

reparateur gezocht voor Truma C3402 / C6002 gecombineerde boiler/verwarming


Robert ter Horst
 Share

Recommended Posts

onze verwarming/boiler - Truma C3402 / C6002 werkt niet meer. Na inschakelen volgde een storingsmelding (het rode ledje ging branden en we roken we "verbrande printplaat". Een vermogenstransistor op de printplaat blijkt doorgebrand te zijn. Behalve dit repareren heeft dit natuurlijk een oorzaak (zwaar lopende ventilatormotor??). 

Er zouden geen reserve onderdelen meer zijn / ik kom op internet ventilatormotoren tegen en (erg dure) sturingsprintplaten.

 

Ik zoek nu een reparateur of een ruil kachel. Speurende bij forums kom ik uit bij 

Reisemobile R. Eicker
Krefelder Str. 484
41066 Mönchengladbach

 

Hebben jullie nog adressen, ervaringen met Reismobile Eicker of andere suggesties?

 

Een nieuwe gecombineerde boiler verwarming in laten bouwen kost ca € 3.000,-- 

Dit vinden wij erg een geld.

De boiler gebruiken we niet, Truma heeft ook alleen gaskachels. 

Er zijn ook diesel stand kachels. Wat zijn jullie ervaringen?

Andere (goedkopere) suggesties zijn welkom.

 

Wij wonen omgeving Zwolle. 

 

Alvast bedankt, groetjes, Robert en Hendrien

Link naar reactie
Share on other sites

Quote

Een nieuwe gecombineerde boiler verwarming in laten bouwen kost ca € 3.000,-- 

Dit vinden wij erg een geld.

Een nieuwe Truma Combi 4 boiler/kachel kost bij Obelink € 1795,-, dan nog een paar uur voor het uit- en inbouwen, zit je nog lang niet op € 3000,-

Maar je kan ook voor een Truma VarioHeat eco CP plus kachel gaan die kost € 1249,-

Je kan ook naar De Jong in Hattem gaan die is Truma dealer, dat lijkt mij de eerste oplossing

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Update, 

 

Johan in Uitgeest heeft naar mijn kachel gekeken. Hij had nog een nieuwe printplaat liggen, deze is erin gezet; de kachel doet het weer. 

Afgelopen zaterdag weer ingebouwd - moest ik ff de tijd voor nemen -, we zitten er weer warmpjes bij in de camperbus.

 

Bedankt voor het meedenken.

 

met vriendelijke groet, Robert 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Beste Bas, 

 

als het goed is heb ik je een privé bericht gestuurd. 

 

succes, met vriendelijke groet, Robert 

 

P.S. Bas, ik weet niet waar je woont, op internet had ik in Mönchengladbach ook nog een klup gevonden die reparaties uitvoert (en veel op voorraad heeft liggen). Reparatie op afspraak. Goede recensies op internet gevonden: (ik heb dus zelf geen ervaring met deze mensen, misschien iemand op dit forum?) 

 

www.camping-eicker.de

Drefelder Str. 484

41066 Monchengladbach

Duitsland

mail: info@camping-eicker.de

tel: +49 2161 602 434

 

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Robert,

 

Wat fijn dat Johan uit Uitgeest jullie heeft weten te helpen.

Ook wij hebben een truma boiler met een printplaat die kortsluiting maakt (storing/rood lampje) en vervolgens geur van verbrand rubber.

 

Zou u mij in contact kunnen brengen met Johan uit Uitgeest. Wij wonen zelf namelijk in omgeving Amsterdam, dus wel zo praktisch dichtbij huis.

Alvast bedankt!

 

Groet,

Sylvia

Link naar reactie
Share on other sites

Beste Robert,

 

ik heb een trauma C3402 die in storing valt bij opnieuw opstarten. Dus als tie koud is werkt het goed en verwarmt hij. Maar als hij dan opnieuw moet opstarten werkt het niet. 
zou je me in contact kunnen brengen met Johan uit Uitgeest?

JanWillem

Link naar reactie
Share on other sites

Op 7-5-2021 om 20:15, Jan-Willem zei:

Beste Robert,

 

ik heb een trauma C3402 die in storing valt bij opnieuw opstarten. Dus als tie koud is werkt het goed en verwarmt hij. Maar als hij dan opnieuw moet opstarten werkt het niet. 
zou je me in contact kunnen brengen met Johan uit Uitgeest?

JanWillem

Hoi JanWillem, 

 

ik zal je zo in een prive berichtje het telefoon nummer van Johan geven. 

 

Een stukje eigen ervaring, als je alleen op de huishoudaccu de kachel laat werken- in ons geval: onze huishoudaccu is niet meer de nieuwste- na 20 minuten heeft de kachel zoveel stroom verbruikt dat de accu spanning beneden een bepaalde waarde komt en de kachel afschakeld (de rode led gaat dan tevens branden). Heb je de kachel ook geprobeerd terwijl je camper aan de 230 Volt zit? Wat gebeurd er dan?

aangepast door Robert ter Horst
Link naar reactie
Share on other sites

Ik had een soort gelijk probleem als Jan-Willem. Na veel proberen, uitzoeken en de site van zwiebelfam.nl, kwam ik uiteindelijk tot een oplossing.

 

Ik gebruik LPG al jaren en vervang met onregelmaat het filter. Dit jaar als voorzorg ook maar gedaan. Filter zag er was oranje achtig uit, waar de nieuwe creme kleur heeft.

Zwiebelfam schrijft van printplaat connectoren kunnen vervuilt zijn. Op Robert uitgebouwde Truma zie je een rechthoekige doos. Daar zit de printplaat in. Een test die Robert had kunnen doen is voelen of het ventilatortje (links onder) makkelijk draait. Dat heb ik dus ook gedaan en de storing bleef. Waarvan ik steeds meer de pest erin kreeg, want ik zag die hoge kosten al verschijnen.

Op e.o.a. manier bleef mij het verhaal van zwiebelfam me intrigeren. Hij had het over ploffen van de kachel. Dat deed die nu! niet. Maar in het verleden, kon ik me herinneren wel. En goed ook. Dat zou normaal zijn. Nu weet ik dat dit niet normaal is. het frappante was dat de kachel/boiler het wel 's ochtends deed en als alles warm en knus is, dat die dan afsloeg. Wat normaal is. Maar dan opnieuw opstarten, deed die niet.

Voor de zoveelste keer de spanning gecontroleerd, dat was ook (steeds) goed. Kooktoestel voor de zoveelste keer geprobeerd, dat werkte ook. Die verschijnselen vertelde zwiebelfam ook!

Toen heb ik een nieuwe gasregelaar gekocht. Kon volgens een medeforumlid met remmenreiniger proberen de regelaar schoon te maken, niet vervolgd.

Ok, het was iets van 42 euro. En nu komt het, bij het demonteren van de oude regelaar aan de lage druk zijde, kwam er behoorlijk wat olie uit. Dat verbaasde mij behoorlijk. Nieuwe geplaatst, opstarten en werken. Eerste nacht nog een foutmelding, even op de thermostaat uit en weer aanzetten en weer werken. De dag erna werkte die nog, Terwijl ik weet dat die nacht nog behoorlijk koud is geweest.

 

Nu weet ik dat als de kachel/boiler weer gaat ploffen, dat er iets met de regelaar aan de hand is. Tweede is dat ik elk jaar tenminste een keer het filter vervang

 

Arie

  • Like 2
Link naar reactie
Share on other sites

Ohw, enne niet als een bezetene aan de ventilator draaien. Ik weet n.l. niet of de aanstuur elektronica daar tegen kan. Meestal is dat niet het geval. De ventilator gaat dan als een dynamo werken, vandaar.

 

Mijn kachel/boiler werkt nog steeds en zonder geplof

 

Arie

aangepast door Arie
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Op 4-11-2020 om 00:47, FJC48 zei:

Ik zou toch heel erg oppassen met Truma Peter en aanverwanten, het is niet echt lovend wat er op het camperforum over hen geschreven wordt.

 

Op 31-7-2021 om 16:45, wimmie zei:

Heeft u het adres en telefoonnummer van Johan voor mij truma storing rode lamp e.d 

 

Op 2-8-2021 om 16:25, FJC48 zei:

Via Marktplaats contact leggen is een optie    https://www.marktplaats.nl/u/johan/13761523/

Vandaag kachel laten maken door Johan werkt weer perfect 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...