Ga naar inhoud

Verlengkabel (kwaliteit)


arnoob
 Share

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar verlengkabels . Bij de zoekgang lijkt het erop dat IP44 voor buitengebruik niet echt geschikt zou zijn (alleen kortdurend en alleen spatwaterdicht). Is dat zo en wat zou dan het alternatief moeten zijn? Verder lijkt me dat ik met twee kabellengtes (25 en 10 meter) wel uit de voeten zou moeten kunnen. Is dat ook jullie ervaring?

 

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo,

Ik denk dat ik ook stroomkabels nodig zal hebben, dus ik ga dit draadje ff volgen.

 

Ik weet niet waar ik het over heb als het over IP-classificaties gaat (Excuses), maar als ik het zo eens rustig door lees, dan lijkt het alsof IP68 benodigd is. Dan mag de kabel ook in het natte gras in plassen water liggen. Maar IP66 zie ik ook vaak terug.

Ik wacht af wie het juiste antwoord weet.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Als ik in de bouw kijk, heb ik de indruk dat IP44 en IP54 gangbaar is. Ik denk dat de CEE stekker doorgaans IP44 is. Daarbij zijn de aders, naast de bescherming door bv neopreen, zelf ook nog beschermd. Een detail waar een van de leveranciers (4Campers) op wees is dat blijkbaar aders 3x 1.5mm2 niet is toegestaan op campings (wel 3x2,5mm2)

Link naar reactie
Share on other sites

Waarom mag er 3 x1,5 gebruikt worden ? .

 

No maal gesproken voor een lange kabel is natuurlijk 3 x 2,5  gewoon nodig u moet er rekening mee houden hoe lager de kabel hoe meer weerstand er gaat optreden en als u bij een 1,5 wel zon 10 ampère  of meer gebruikt dam kan je te maken hebben met een spanning val,  en dat de kabel warm wordt  en daardoor  weerstand nog hoger wordt .  

Link naar reactie
Share on other sites

Mijn probleem was dat ik beide kabels moet hebben met een schuko-aansluiting (ik heb een DEFA-in/uitgang). En dan is de combinatie IP54, 3 x 2,5  in de gewenste lengtes erg moeilijk vindbaar. Uiteindelijk bleek Conrad de kabels te kunnen leveren, zij het niet uit voorraad. Allen dank voor het meedenken.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...