Ga naar inhoud

Gas in Portugal


Ronald Zijlstra
 Share

Recommended Posts

LPG is natuurlijk ideaal maar houd rekening met minimaal drie tot vierhonderd euro voor het installeren van één fles met buitenvulling. Zonder buitenvulling is het ook in het buitenland erg lastig om die fles gevuld te krijgen. In Nederland is het zelfs mét buitenvulling niet toegestaan  als je het gas puur wilt gebruiken voor apparatuur in de camper. In het buitenland doet men daar gelukkig minder moeilijk over. 

Ik lees trouwens dat de Duitse gasfles propaan redelijk makkelijk te vullen valt in Portugal. Google is my teacher;-)

aangepast door Don Esteban
Link naar reactie
Share on other sites

Op 21-11-2023 om 14:47, Adriatik zei:

Het is je vraag niet, maar toch … Waarom stap je niet over naar LPG? Dan hoef je nooit meer een gasfles te wisselen. In het grootste deel van Europa kun je bij tankstations zelf bijvullen.

Er zijn inderdaad regels over het (zelf) vullen van LPG dampgasflessen (ook met buitenaansluiting) bij een tankstation.

 

Het is ongeveer 50/50 in Europa waar het wel of niet is toegestaan. In Nederland niet dus, de pomphouder kan een forse boete daarvoor krijgen, reden waarom je soms wordt weggestuurd. En ja, je kunt het altijd proberen, maar het verbod is er niet voor niets, namelijk omdat er in NL geen keurplicht is voor de gasinstallatie in camper of caravan.

 

Je kunt wel je LPG dampgasflessen bij een officieel vulstation laten vullen, maar dan ben je dus de flexibiliteit kwijt die je anders wel hebt.

 

Overigens is het onder voorwaarden in Spanje en Portugal wel toegestaan om je LPG dampgasflessen te vullen bij een tankstation.

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

Ik werd de derde keer dat ik in Nederland LPG wilde tanken al geweigerd. Dat was op de A67 net voor de Belgische grens. Sindsdien tank ik in België LPG. Ik denk dat er veel pompen in Nederland zijn waar je wel LPG kunt tanken. Die zijn blij dat ze LPG kunnen verkopen al zijn ze in overtreding.

aangepast door trailerad
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...