Ga naar inhoud

Wegenbelasting


Delfeira
 Share

Recommended Posts

Beste Delfeira,

 

Welkom bij dit forum, waar je net als binnen alle forums, eerst de zoekfunctie gebruikt alvores je een vraag stelt:

 

Topic 1

Topic 2

Topic 3

Topic 4

Topic 5

 

Je ziet het, je bent niet de enige die impulsief een nieuw topic opent zonder eerst de zoekfuntie te gebruiken.

En je kunt ook zien dat dit forum geen moderators kent die het e.e.a. onderhouden en waarnodig aanpassen.

 

 

 

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, Delfeira zei:

Waarom

kunnen camper bezitters niet bijdragen door 50 % van tarief te betalen. We kunnen gehele jaar auto gebruiken . Ik ben het dus niet eens met de petitie die tegen de verhoging is. 

We kunnen het hele jaar gebruikmaken van de camper, maar dat wordt slechts door een enkeling gedaan. Naar verhouding worden er weinig kilometers gemaakt met campers. Dit is anders bij verhuurbedrijven. 

Begrijp uw redenering ook niet. Ik heb een flauw vermoeden dat u of een oldtimer heeft of helemaal geen camper of niet onbemiddeld bent en alleen van uw eigen situatie uitgaat.

Als ik dan al 50% voor de camper moet betalen , mag dat dan ook voor mijn personenauto? Die gebruik ik niet als ik met de camper op pad ben. 

Laten we dan maar weer de 60 dagen kaart invoeren of alleen betalen voor de dagen dat ik in Nederland rij.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

1 minuut geleden, Kees_S zei:


Tuurlijk wel. Indien jij 45 dagen aan een gesloten niet rijdt met die leasebak dan kun je hem schorsen en met de maatschappij afspreken dat je dan de besparing uitbetaald krijgt.

 

Waar lees jij dat ik dat onafgebroken doe?

Ik werk nog, korte tripjes en 3 weken vakantie, totaal 45 dagen in de periode van april tot en met oktober. 

De belasting op jaarbasis is nu circa € 960,-, met schorsen betaal ik € 560,-

Zonder de indexering mee te rekenen betaal ik in 2027 € 1920 op jaarbasis, ga ik net als nu schorsen betaal ik € 1120,- per jaar.

 

Link naar reactie
Share on other sites

ik stel voor dat @Delfeira het dan ook allemaal even betaald voor de minder bedeelden die na lang sparen en hard werken en NL hebben opgebouwd na de oorlog (ik doel even op mijn ouders)net een oud campertje kunnen betalen en deze gekocht hebben met de financiele situatie zoals die er al lang is, de overheid wil nu de belasting met 100% !! verhogen, is voor een hoop mensen funest en die gaan er aan onderdoor, camper is ook niet meer te verkopen voor een normaal bedrag gezien de toekomstige markt situatie. Het camper tarief is er omdat er gemiddeld inderdaad maar een kwart van de hoeveelheid km's wordt gereden tov personen auto's, dus gewoon eerlijk. Vergeleken met andere EU landen betalen we al belachelijk veel voor een camper (belgie gem. 135 euro/jaar, duitsland 250 euro/jaar). Ik bedoel maar EU is een lachertje op allerlei gebied, zolang het de landen uitkomt doet het er niet toe.

 

aangepast door HymerBoy
  • Like 2
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wij hebben Camperplek en 90 % zo niet meer van onze bezoekers heeft een camper met behoorlijke waarde en staat het liefst voor zo weinig mogelijk. We zullen op de een of andere manier allemaal een bijdrage moeten leveren om mensen diensten echt niet ruim hebben en niet op vakantie kunnen een bestaanszekerheid te bieden. En dan kunnen wij met sterkere schouders best wat meer betalen en natuurlijk moet je die 10 % beschermen die het niet kan betalen door bv een 30-50 dagen kaart aan te bieden. Maar laten we nu niet doen dat de gemiddelde camperaar op sociaal minimum zit. 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...