Ga naar inhoud

Oproep: Branche en producenten moeten inadequate vering nieuwe campers aanpakken (non-conformiteit)


Erik63
 Share

Recommended Posts

13 uren geleden, CaradoT135 zei:

Je hebt nog niet aangegeven wat het gewicht van de achteras op de weegbrug in geladen toestand was, heb je dat al gedaan? Als ik als ontevreden klant met zo'n klacht naar de dealer ging zou ik met feiten komen, totale massa en massa voor- en achteras. Dan zou je een kans maken, nu niet.

Helemaal mee eens. Ik ben ook wel benieuwd naar die gegevens.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...

Heeft inderdaad helemaal niets met Fiat te maken, maar met het kennis nemen van het gewicht van de gewenste Camper. Een goede dealer zal een camper met zo'n hoog gewicht ook niet aanbieden op een light chassis. Daarvoor maakt Fiat ook immers het heavy chassis. Stelregel is dat alles (nieuw te leveren campers) vanaf 6,5 meter beter op een Heavy chassis geleverd moeten worden. 

Link naar reactie
Share on other sites

21 uren geleden, Travish100 zei:

Heeft inderdaad helemaal niets met Fiat te maken, maar met het kennis nemen van het gewicht van de gewenste Camper. Een goede dealer zal een camper met zo'n hoog gewicht ook niet aanbieden op een light chassis. Daarvoor maakt Fiat ook immers het heavy chassis. Stelregel is dat alles (nieuw te leveren campers) vanaf 6,5 meter beter op een Heavy chassis geleverd moeten worden. 

Tja, maar dan kom je meteen in de B-C1 discussie, want het heavy chassis gaat over de 3500 kg grens heen.

Link naar reactie
Share on other sites

Maar ook campers met een heavy chassis kan je door verkeerd beladen, zonder het maximale gewicht te overschrijden, je bladveren zodanig belasten dat die weinig tot niets meer doen en de rubberen stootdoppen als vering laten fungeren.

Je ziet het onderweg wel campers met weinig grip op de voorwielen, slippend van hun plek komen. Diezelfde voorwielaangedreven campers hebben voor ook een hogere banden slijtage.

 

Daarmee is dat niet anders dan een <3500 Kg camper, ook al blijf je daaronder op de weegbrug, het zegt niets over de belasting op het veersysteem door foutief beladen.

Een framedrager met daarop een scooter of twee fietsen achterop en een volle garage laat de bladveren zeker weten zodanig recht worden dat het eind van de veerweg nabij is. Dat is bij onze 6,24 meter lange en 3400 Kg op de weegbrug gewogen, vakantieklare camper ook het geval.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...