Ga naar inhoud

ANWB stopt met kampeer groepsreizen


Derf
 Share

Recommended Posts

15 uren geleden, Derf zei:

Per 2024 stopt de ANWB met kampeer groepsreizen.

Voor hen die overwegen om met de ANWB te gaan reizen is dit niet meer mogelijk in 2024.

Alleen nog met de ACSI of NKC.

Gelukkig is ook ongeorganiseerd een alternatief. Iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik moet er niet aan denken om mee te gaan met dat soort groepsreizen. Mijn groep bestaat uit één camper en twee personen. 

Link naar reactie
Share on other sites

47 minuten geleden, Magic Ed. zei:

Geweldig nieuws. Deze wielrijdersbond haakt af. Dat levert de NKC weer meer klanten op. Misschien kan de NKC nu ook het TV-programma "we zijn er bijna" overnemen?
 

Hoezo overnemen, daaraan doet de ANWB al jaren niet meer aan mee.

 

@Adriatik  Dat gaat mij net zo, ik moet er niet aan denken. Maar anderen zullen het misschien wel een veilig gevoel geven  alles geregeld gereserveerd. 

aangepast door CaradoT135
Link naar reactie
Share on other sites

Quote

>> maar ik moet er niet aan denken om mee te gaan met dat soort groepsreizen.<<


Onbekend maakt onbemind. Wij hebben deelgenomen aan de groepsrondreis Spanje in het voorjaar. Wat is dat een leuke en mooie reis geweest!! Het klikte bijzonder goed in de groep en een compliment voor de reisleiding. We denken er met veel plezier aan terug. 

Dan lees ik:

Quote

>>De ANWB stopt met de medewerking aan het programma "We zijn er bijna" De Kampeergroepsreizen blijven gewoon bestaan.<<


Was het maar waar. De reisleiding heeft ons later met pijn in het hart schriftelijk meegedeeld dat de ANWB er per 2024 mee stopt. Mochten ze er weer mee doorgaan, zal eerst intern het een en ander op de rails gezet moeten worden.

Link naar reactie
Share on other sites

15 minuten geleden, Don Esteban zei:


Onbekend maakt onbemind. Wij hebben deelgenomen aan de groepsrondreis Spanje in het voorjaar. Wat is dat een leuke en mooie reis geweest!! Het klikte bijzonder goed in de groep en een compliment voor de reisleiding. We denken er met veel plezier aan terug. 

Dan lees ik:


Was het maar waar. De reisleiding heeft ons later met pijn in het hart schriftelijk meegedeeld dat de ANWB er per 2024 mee stopt. Mochten ze er weer mee doorgaan, zal eerst intern het een en ander op de rails gezet moeten worden.


Zo zie je maar dat ik toch gelijk heb. Nu is de NKC met haar reizen dus spekkoper.
 

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, Don Esteban zei:

Onbekend maakt onbemind. Wij hebben deelgenomen aan de groepsrondreis Spanje in het voorjaar. Wat is dat een leuke en mooie reis geweest!! Het klikte bijzonder goed in de groep en een compliment voor de reisleiding. We denken er met veel plezier aan terug. 

Dat mag voor jou gelden, maar dat betekent nog niet dat dat ook voor anderen geldt. Ik heb ooit de pech gehad dat ik op een camping stond waar een paar uur later een (NKC-) groepsreis neerstreek. Ik werd zo ongeveer van mijn plaats gedrukt. Ik ervaarde ze als asociaal. Met dat soort lieden wil ik niet op vakantie.

En dan zo’n programma. ‘Dag 6: vrije dag’! Ik ben op vakantie en wil dus iedere dag vrij zijn! En gezamenlijk dingen doen. Ik weet het, je moet niet meedoen, maar de sociale druk is hoog. Alsjeblieft, ik doe dingen met mijn vrouw, en met verder helemaal niemand!

Begrijp me goed, ik gun anderen graag hun groepsreis, maar doen alsof iedereen, wanneer hij het maar een keer ervaart, het prachtig zou vinden is onzin!

  • Sad 2
Link naar reactie
Share on other sites

>>maar doen alsof iedereen, wanneer hij het maar een keer ervaart, het prachtig zou vinden is onzin!<<
Hoe weet jij nou of we het pas een keer ervaren hebben??  Waar maak je dat uit op?? We zijn ook al met de ACSI geweest en kennen de positieve en negatieve kanten van een groepsreis. De ANWB reis viel om meerdere redenen bijzonder in de smaak en dat vond niet alleen ik maar de hele groep.  Adriatik, als jij een slechte ervaring hebt gehad, kan je nog niet alle groepsreizen over een kam scheren. 

>>Alsjeblieft, ik doe dingen met mijn vrouw, en met verder helemaal niemand!<<
OK, veel plezier maar ik zou de groepsreizen in de toekomst maar links laten liggen. Daar hebben volgens mij diverse partijen baat bij....

aangepast door Don Esteban
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

1 uur geleden, Don Esteban zei:

>>maar doen alsof iedereen, wanneer hij het maar een keer ervaart, het prachtig zou vinden is onzin!<<
Hoe weet jij nou of we het pas een keer ervaren hebben??  Waar maak je dat uit op?? We zijn ook al met de ACSI geweest en kennen de positieve en negatieve kanten van een groepsreis.

Ik heb de indruk dat je me niet erg begrepen hebt. Laat ik nog een poging doen.
Wanneer jij in dit verband beweert dat onbekend onbemind maakt, maak ik daaruit op dat - wanneer je het eerst maar een keer hebt meegemaakt - je vanzelf ‘om’ gaat. Iedereen zou groepsreizen prachtig vinden (bemind), wanneer hij het heeft ervaren (bekend). Dat is mijn inziens flauwekul.

Ik beweer helemaal niet dat jij het pas een keer ervaren hebt. Ik hoor graag waaruit je dat opmaakt! Lees even onbevangen wat ik geschreven heb. Uit de rest van je reactie krijg ik de indruk dat je die onbevangenheid niet erg hebt. Lezen met een gekleurde bril geeft meestal misverstanden.

  • Sad 2
Link naar reactie
Share on other sites

Er zijn nog veel meer organisaties die campergroepsreizen organiseren. Bijv. Tailormade. Kleinere groepen en niet zo overgeorganiseerd als bijv. bij de Nkc. Daar zien ze mij nooit meer terug. Heb ooit een discussie gehad over het feit dat ze geen aanbetaling teruggaven in Coronatijd. Zij verschuilden zich achter anvr voorwaarden. Nkc is nergens bij aangesloten. 

Link naar reactie
Share on other sites

NKC overgeorganiseerd? Da's jammer want we wilden al eens gaan onderzoeken wat ze zoal bieden. Na 2 ACSI reizen en een zeer geslaagde ANWB reis begonnen we de smaak te pakken te krijgen. We reizen veel alleen maar zo nu en dan alles voorgekouwd krijgen heeft toch ook wel zijn charme. Een ACSI reis naar Noorwegen werd helaas dwars gezeten door corona. 10 mensen waaronder ik kregen de 2e dag al corona en we hebben de eerste twee weken in een soortement quarantaine geleefd. Wel mee met enkele excursies maar afstand houden. Voor bezienswaardigheden buiten de ACSI om zijn de auto's van caravanners ideaal. Maar ja, met corona ga je niet bij anderen in een auto zitten. Je bent uiteraard niet welkom dan. Het is voor de rest allemaal goed verlopen maar de groepsgezelligheid was er niet.
De ANWB reis door Spanje dit jaar was echt een succes. Daar was iedereen zonder uitzondering het over eens. Dat wilden we nog wel eens meemaken. Maar verdraaid, nu houden ze er mee op. Erg jammer. Ik hoop dat het weer terugkomt.

aangepast door Don Esteban
Link naar reactie
Share on other sites

Wat voor de een overgeorganiseerd is is voor de ander prima. Maar mijn klomp breekt als ongeveer de mooiste route van Europa (Cap Corse) per touringcar (!!)wordt gedaan. Als een touringcar dat kan, kan elke camper dat ook. En als je dat als camperaar niet durft vraag ik me überhaupt af wat je in een camper te zoeken hebt….. Lekker op de tolweg rijden? 

Link naar reactie
Share on other sites

Mister Bypass, wat voor de een de mooiste route van Europa is, is voor de ander.... (dit moet je meer als plagend grapje zien:-) 
Maar inderdaad, wat een touringcar kan, kunnen wij ook met een camper, toch?!  Jij en ik kunnen dat blijkbaar. Echter.. niet iedereen kan dat. Als je dat niet durft of kunt, blijft een camper ook anderszins een prima  rijdend huis om vakantie mee te vieren. Nogmaals, wat voor de een zus is, kan voor de ander zo zijn. Van Nederland naar de camping in San Pere Pescador Costa Brava via de route du Soleil is voor diversen het hoogst haalbare. Prima toch? Ben je echter ondernemend, heb je lef en zoek je het platteland en de D-wegen op? (en heb je er de camper voor) Dan doe je dat toch? Da's nou het fijne van het cámperen: vrijheid blijheid. Iedereen heeft zijn specifieke voorkeuren en doet het met zijn eigen huis op 4 wielen.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...