Ga naar inhoud

Coulange regeling en vochtmeting


Pgm van hove

Recommended Posts

In Oldebroek bij Chausson dealer Fobbe campers een nog geen jaar oude camper gekocht met 6900 km op teller. Na een paar maanden problemen met electra, knipperlichten en remlichten. Verholpen na een paar weken.

daarna nog verscheidene keren met problemen teruggeweest. In frankrijk ging de camper in de noodloop op de snelweg, levensgevaarlijk, 40 km per uur. Bij een franse Ford dealer laten nakijken. Conclusie problemen met de Turbo. Gebeld naar Fobbe maar die schuift het af met “ wij weten van niets”. 
eerste eigenaar gebeld die wist ook van niets. Krijg ik een mail van Fobbe dat we hen in een kwaad daglicht hebben gezet bij de vorige eigenaar en niets meer met ons te maken wilt hebben. Vochtmeting mag niet meer bij hen gedaan worden, die hadden ze een half jaar daarvoor gedaan. Door een ander bedrijf laten doen en zelf  ook gedaan. Fobbe heeft bij de koop een ventilator geplaatst op de plek van een dakraam. Wat bleek dat het plafond vol vocht zat. Het andere bedrijf heeft het gemaakt en bleek dat de schroeven los zaten die er zo uit getrokken konden worden en een verkeerde kit gebruikt was. Geen garantie en geen coulangeregeling van Fobbe. Een slechte zaak en een waarschuwing voor anderen kijk uit bij dit bedrijf.

  • Thanks 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

37 minuten geleden, Pgm van hove zei:

In Oldebroek bij Chausson dealer Fobbe campers een nog geen jaar oude camper gekocht met 6900 km op teller. Na een paar maanden problemen met electra, knipperlichten en remlichten. Verholpen na een paar weken.

daarna nog verscheidene keren met problemen teruggeweest. In frankrijk ging de camper in de noodloop op de snelweg, levensgevaarlijk, 40 km per uur. Bij een franse Ford dealer laten nakijken. Conclusie problemen met de Turbo. Gebeld naar Fobbe maar die schuift het af met “ wij weten van niets”. 
eerste eigenaar gebeld die wist ook van niets. Krijg ik een mail van Fobbe dat we hen in een kwaad daglicht hebben gezet bij de vorige eigenaar en niets meer met ons te maken wilt hebben. Vochtmeting mag niet meer bij hen gedaan worden, die hadden ze een half jaar daarvoor gedaan. Door een ander bedrijf laten doen en zelf  ook gedaan. Fobbe heeft bij de koop een ventilator geplaatst op de plek van een dakraam. Wat bleek dat het plafond vol vocht zat. Het andere bedrijf heeft het gemaakt en bleek dat de schroeven los zaten die er zo uit getrokken konden worden en een verkeerde kit gebruikt was. Geen garantie en geen coulangeregeling van Fobbe. Een slechte zaak en een waarschuwing voor anderen kijk uit bij dit bedrijf.

Hoe oud is de caravan nu?

Link naar reactie
Share on other sites

Hoe lang heeft er gezeten tussen de aankoop en het moment waarop de problemen ontstonden? Want het is zeer de vraag of je het van coulance (dat is geen recht!) moet hebben.

Wanneer zich binnen 6 maanden problemen voordoen die niet bij de staat van het product (in jouw geval de camper) past (dat heeft te maken met o.a. het uiterlijk van het product, de kilometerstand en de prijs), dan moet de verkoper bewijzen dat het probleem bij verkoop niet bestond. Als ik me niet vergis heeft de wetgever inmiddels die termijn van 6 maanden inmiddels zelfs opgerekt naar 12 maanden! Dit heet het conformiteitsbeginsel, het product moet voldoen aan redelijke verwachtingen (‘conform’ verwachtingen). Wanneer je een camper koopt die 25 jaar oud is, 3 ton gedraaid heeft, schimmel op het dak heeft, en voor € 5.000 is gekocht, dan moet je niet mopperen wanneer zich een lekkage voordoet. Dán kan je een beroep dan op coulance.
Ik weet niet wat je voor deze camper hebt betaald, maar mijn indruk is dat je met succes je recht kunt halen. Wanneer je een rechtsbijstandsverzekering hebt kun je dat aan de verzekeraar voorleggen. Wanneer je die niet hebt kun je zelf een brief schrijven. Er zijn op internet voorbeeldbrieven te vinden. Mocht Fobbe daarna nog steeds niet meewerken, dan zou ik een advocaat inschakelen, want dit is te gek voor woorden! Het gaat tenslotte niet om een broodje kaas.

Succes, ik hoor graag hoe het afloopt!

Link naar reactie
Share on other sites

20 minuten geleden, Magic Ed. zei:


Hij zal wel bedreigd worden door "Fobbe".

Of hij kwam alleen op het forum (sinds donderdag pas) om zijn gal te spuien en daarna dacht “zo dat lucht op” en met die vragen van medecamperaars heb ik niets meer te maken…..

Link naar reactie
Share on other sites

  • 11 months later...

Ik heb ook eens een camper bij fobbe gekocht, was ook een miskoop. Als je fobbe negatief recenseert krijg je een advocaat van hem achter je aan vandaar waarschijnlijk geen reactie meer. Kijk bij recensies op google zal je zien dan in hele korte tijd een heleboel positieve recensies zijn, dan heeft er een negatieve gestaan en onder druk deze weg laten halen

Link naar reactie
Share on other sites

Op 4-7-2024 om 19:20, PimvdLaak zei:

Is geen bovag bedrijf dus rechtsbijstand doet niets

Nou, dat hangt van je rechtsbijstand af. Geen BOVAG betekent dat je niet een georganiseerde garantie/klachtenprocedure hebt, maar dat staat los van de rechten die je als koper wettelijk hebt en eventueel juridisch kunt afdwingen.

Link naar reactie
Share on other sites

31 minuten geleden, GeMa zei:

Nou, dat hangt van je rechtsbijstand af. Geen BOVAG betekent dat je niet een georganiseerde garantie/klachtenprocedure hebt, maar dat staat los van de rechten die je als koper wettelijk hebt en eventueel juridisch kunt afdwingen.

Kijk maar op de voorwaarde van de das of arag. Alleen een bovag bedrijf, ik heb het zelf meegemaakt heb een advocaat in moeten schakelen 

Link naar reactie
Share on other sites

55 minuten geleden, Adriatik zei:

Wellicht dat dat voor sommige verzekeraars geldt, maar dat betekent nog niet dat het voor álle verzekeraars het geval is.

 

Laat mij dan maar 1 verzekeraar zien die een conflict met een niet bovag aangelosten bedrijf het voor je oppakt, zelfs de rechtsbijstand die door het nkc aanbevolen word doet het niet, maar als je zo stellig bent toon maar aan, of blijf weg met onzin berichten en onwaarheden, ik spreek uit ervaring 

Link naar reactie
Share on other sites

Geplaatst: (aangepast)
8 uren geleden, PimvdLaak zei:

Kijk maar op de voorwaarde van de das of arag. Alleen een bovag bedrijf, ik heb het zelf meegemaakt heb een advocaat in moeten schakelen 

Dat schreef ik ook in m'n reactie, het hangt van de rechtsbijstandsverzekering af, die van mij doet het wel. En als je in je recht staat, kun je natuurlijk ook altijd zelf een advocaat (al dan niet op basis van no cure, no pay) inschakelen.

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

Geplaatst: (aangepast)
5 uren geleden, PimvdLaak zei:

Laat mij dan maar 1 verzekeraar zien die een conflict met een niet bovag aangelosten bedrijf het voor je oppakt, zelfs de rechtsbijstand die door het nkc aanbevolen word doet het niet, maar als je zo stellig bent toon maar aan, of blijf weg met onzin berichten en onwaarheden, ik spreek uit ervaring 

Pim, hou het een beetje netjes, kijk naar mijn historie hier, ik vertel geen onzin of onwaarheden. Bij een nieuw gekocht motorvoertuig verleent mijn verzekering altijd volledige rechtsbijstand, bij een 2e hands alleen (volledig) als je bij een dealer hebt gekocht of met BOVAG of vergelijkbare garantie. Anders krijg je alleen 1x advies en wordt je doorverwezen.

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

7 uren geleden, PimvdLaak zei:

Laat mij dan maar 1 verzekeraar zien die een conflict met een niet bovag aangelosten bedrijf het voor je oppakt, zelfs de rechtsbijstand die door het nkc aanbevolen word doet het niet, maar als je zo stellig bent toon maar aan, of blijf weg met onzin berichten en onwaarheden, ik spreek uit ervaring 

Ho ho, degene die zo stellig is ben jij! Jij beweert dat de rechtsbijstandsverzekering niets doet. Je meent op grond van twee ervaringen die stellige uitspraak te kunnen doen en scheert daarmee alle verzekeraars over één kam. Dus over onzin of onwaarheden gesproken moet je minder hard van leer trekken.

Maar ik ben de beroerdste niet. Verzeker je bij Univé.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik spreek uit ervaring waar deze post overgaat heb ik ook meegemaakt met fobbe, ook ik heb een rechtsbijstand verzekering en die verwijzen je zeker door ( dus doen zelf niks) naar een partij (in mijn geval naar hellolaw) daar krijg je dan korting op een advocaat, maar eerst onderzoek kosten betalen of de zaak wel haalbaar is, de gereduceerde kosten voor een advocaat zijn hoger dan dat je zelf gaat zoeken. Ik geval van de zaak waar het hierom draait heb je niks aan je rechtsbijstand. Ook bij unive niet. Bovag en focwa waar ze wel wat voor je willen doen hebben een geschillencommissie dus daar heb je geen rechtsbijstand voor nodig. Alle rechtsbijstand verzekeringen sluiten dus rechtsbijstand uit als je een gebruikt voortuig koop bij geen bovag of focwa bedrijf. Fobbe is nergens bij aangesloten. Dus ja ik ben hier stellig in en waarschuw hopelijk andere hiervoor dat zij niet zo’n teleurstelling hoeven mee te maken. 

Link naar reactie
Share on other sites

Pim, nogmaals, jij bent degene die veel te stellig is en jij gebruikt hele grote woorden naar anderen die betere ervaringen hebben. Ook ik heb diverse ervaringen met mijn rechtsbijstandsverzekering en die zijn behoorlijk positief. In het geval van een 2e hands voertuig, niet bij een dealer of BOVAG bedrijf gekocht en zonder behoorlijke (schriftelijke) garantie, beoordelen ze toch of juridische actie zinvol is en pas daarna wordt je doorverwezen. Het op die wijze kopen van een 2e hands camper vind ik zelf nogal riskant, dan moet je ook niet piepen als de rechtsbijstandsverzekering dat ook vindt.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid