Ga naar inhoud

Logo gebruikt NKC


PimvdLaak
 Share

Recommended Posts

Ik heb een camper gekocht bij een camperbedrijf wat op zijn website het NKC logo zet. Het lijk een soort van vertrouwen te moeten wekken dat het een NKC gecontroleerd bedrijf is.

Bij dat bedrijf heb ik juist zeer slechte ervaring gehad. Als ik een negatieve review op google plaats krijg ik zijn advocaat achter mij aan. Wie bepaald of dit logo gebruikt mag worden?

of waar kan ik dan een klacht over het bedrijf indienen?

Schermafbeelding 2023-07-10 om 14.55.02.png

Link naar reactie
Share on other sites

Om het logo van de NKC te gebruiken hebben ze toestemming nodig van de NKC. Dus dat zou ik in ieder geval even navragen/melden bij de NKC.

 

En wat die review betreft, zolang je er in zet wat waar is en je ook kunt aantonen dan kan er niets gebeuren. En anders zet je in de review dat het bedrijf dreigt met een advocaat als je een negatieve review plaatst. Maar ook daarvoor geldt dat je daar wel bewijs voor moet hebben.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb zojuist antwoord gehad van het Team Service en Contact:

 

Voor het gebruik van het logo van NKC op websites heeft NKC geen richtlijnen vastgelegd. Hierdoor voeren veel bedrijven ons logo op hun website. 

De meeste bedrijven die het logo voeren zijn ofwel partner van de NKC of zitten in het schadenetwerk. Echter is hieraan geen kwaliteitsoordeel gekoppeld, het kan dan ook niet als keurmerk gehanteerd worden ondanks dat het wel eens zo gezien wordt.

 

Onze collega van de zakelijke markt heeft wel zicht op klachten die bij NKC over bedrijven gemeld worden. Ook uw informatie wordt in ons bedrijvenbestand opgenomen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Heeft u nog vragen, dan kunt u gerust contact met ons opnemen.

Link naar reactie
Share on other sites

Dreigen met advocaat na een eerlijke(slechte) review, welk bedrijf is dat?, plaats maar hier want dat zijn belachelijke praktijken. Laat die advocaat maar komen!! Als jij kan aantonen dat je een slechte ervaring hebt dan hebben ze geen poot om op te staan.  Lekker anoniem dan een review plaatsen, dat kan ook.

 

 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

21 uren geleden, HymerBoy zei:

Dreigen met advocaat na een eerlijke(slechte) review, welk bedrijf is dat?, plaats maar hier want dat zijn belachelijke praktijken. Laat die advocaat maar komen!! Als jij kan aantonen dat je een slechte ervaring hebt dan hebben ze geen poot om op te staan.  Lekker anoniem dan een review plaatsen, dat kan ook.

 

 

Het plaatsen van de review is tegen de regels van dit forum. Maar het is nog gekker, als je via het nkc een rechtsbijstandsverzekering afsluit (arag) doen deze niets tegen dit soort bedrijven, omdat deze niet aangesloten zijn bij de bovag, maar wel gepromoot worden door de nkc. Deze laat nl het logo niet verwijderen. Nkc heeft dus belangen ook bij bedrijven.

Link naar reactie
Share on other sites

Laat iedereen toch lekker zelf beslissen waar hij/zij lid van is. Ikzelf ben ook lid van de NKC maar heb ook geen hoge pet van ze op. Door wat ik hier op het forum lees, dit topic en fiat schandaal en nog andere onderwerpen vind ik niet dat de NKC zich sterk opstelt. Ik heb dan ook geen verzekering bij ze. Wat ik wel leuk vind is de informatie die ik lees in het blad van ze. Dat is voor mij voldoende om lid van ze te zijn.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...