Ga naar inhoud

Oranje lampje brand


Trapasso Frans

Recommended Posts

4 uren geleden, Trapasso Frans zei:

Wie kan mij helpen het oranje lampje blijft branden (storing in inspuitsysteem)we zijn al verschillende keren naar de garage gewenst maar kunnen niks vinden.


Ik neem aan dat dit het geel/oranje motorblok symbool is?
Zo ja, dan moeten er foutcodes uitgelezen worden?

Zijn die er niet, dan was het een tijdelijke storing die zich zelf weer gereset heeft na het afzetten van het contact.
Dan rest alleen nog even de "foutcode wissen" routine m.b.v. een OBD2-unit te resetten.
Betreft het een Fiat Ducato dan kan ik je mededelen dat ik dit zelf ook al een aantal maal gehad heb.
Ik vermoed dat de cruise control hiervan de oorzaak is (te snel uit/aan, te snel achter elkaar "Up" commando geven), want deze werkte pas weer nadat ik 30 seconden van het contact af was geweest. Tijdens de "storing" wilde het cruise control symbool niet meer branden (de tempo limiter wel).

Link naar reactie
Share on other sites

18 uren geleden, Bornandraced zei:

Het zou prettig zijn als er vermeld wordt om welk merk, type voertuig, motorcode en bouwjaar het gaat.  Als u zo stellig stelt dat het om een storing in het inspuitsysteem gaat, dat heeft de garage bij het uitlezen van het motormanagement ook gezien om welke foutcodes gemeld worden. Gaarne alles vermelden.

Bedank voor de reactie. Het is een Fiat Ducati 130 multijet van 2010.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

dat oranje lampje is is van het motormanagement. de garage kan dit uit lezen. helaas denken sommige monteurs dat de storing wissen voldoende is maar dat is flauwekul. het heeft een oorzaak en die moet gevonden worden en hersteld. daarna de storing wissen. vraag altijd wat het uitlees apparaat aangeeft, kan je later controleren of de storing terug komt. laat ze uitgebreid op de factuur zetten wat ze gedaan hebben.

Link naar reactie
Share on other sites

Misschien wat late reactie maar ik heb een Hymer op basis van Fiat Ducato. Deze kocht ik vorig jaar en zag bij het gebruik van de cruisecontr. dat het oranje lampje naast het groene symbool van de cruisecontr. bleef branden. Dit zou duiden op water in het brandstoffilter. Vervolgens kreeg ik van de Fiat-dealer te horen dat dit een euvel in de printplaat van het dashboard was en dat daar een terugroepactie voor was geweest die inmiddels beëindigd was. Reparatie zou ongeveer 1000 euro zijn. Dit heb ik niet gedaan en gewoon door blijven rijden. Ik weet dat het lampje alleen brand bij gebruik cruisecontr. Verder regelmatig water in dieselfilter controleren voor alle zekerheid. Mogelijk is dit ook uw probleem.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 2-10-2020 om 11:38, Jan Keller zei:

Misschien wat late reactie maar ik heb een Hymer op basis van Fiat Ducato. Deze kocht ik vorig jaar en zag bij het gebruik van de cruisecontr. dat het oranje lampje naast het groene symbool van de cruisecontr. bleef branden. Dit zou duiden op water in het brandstoffilter. Vervolgens kreeg ik van de Fiat-dealer te horen dat dit een euvel in de printplaat van het dashboard was en dat daar een terugroepactie voor was geweest die inmiddels beëindigd was. Reparatie zou ongeveer 1000 euro zijn. Dit heb ik niet gedaan en gewoon door blijven rijden. Ik weet dat het lampje alleen brand bij gebruik cruisecontr. Verder regelmatig water in dieselfilter controleren voor alle zekerheid. Mogelijk is dit ook uw probleem.


Klopt, dit hebben wij ook gehad en de kosten waren 1100,- euro. Maar garage had niet gezien dat er nog fabrieksgarantie op zat en die heb ik de rekening dus teruggestuurd. Daarna nooit meer iets van gehoord.

Maar inderdaad ook geen oproep gehad voor deze terugkom actie. Dat komt omdat Fiat levert aan de camperfabriek en dan niet weet wie de eindgebruiker wordt/is. Je moet je zelf dus eerst melden bij een officiële merkdealer van het basisvoertuig. Pas dan kom je centraal in de computer en krijg je berichten. Het niet ontvangen van een terugroepbericht moet je dus aanvechten. Schakel de jurist van de NKC maar in.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Beste Trapasso Frans.

ik lees heel veel reactie’s maar mijn vraag is is nu is je vraag nu beantwoord .

ik heb ook deze storing gehad het lampje is een motor het probleem was dat er een stekkertje op de verstuiver 

Dit kun je zelf oplossen de stekkertjes zijn los tekoop voor €20,00 de twee 

De twee draadjes doorknippen en de nieuwe stekkertjes hier weer aankoppelen 

succes er mee 

Warme groet en God’s zegen RLM

Link naar reactie
Share on other sites

RL.M , dit probleem kom meer voor bij Fiat , een kennis had dit ook heb ze alle 4 vervangen en monteert ,en de stekkertje ingespoten met  WD 40 , de dealers hebben ze gewoon op voorraad .

 

Frans  eerst een stukje krimpkous over de bekabeling schuiven , de draadjes aan elkaar solderen , kousje er overheen en verwarmen . kijk ook even of de pennetjes van de verstuivers schoon voor goed contact , een beetje WD 40 in de stekkers spuiten en monteren op de verstuiver .zog ook dat de bekabeling niet licht te rammelen / zwabberen .

Link naar reactie
Share on other sites

Supreme

Ik heb dit probleem zelf nu 4 keer gehad heb de stekkertjes vervagen en was voor 36 euro klaar .

Ik heb er diverse mensen al mee geholpen Ik ben 13 jaar montuur geweest.

Heb nu nog twee stekkers in voorraad is het niet voor mij zelf dan kan ik er nog iemand mee helpen

Mijn Fiat is van 2005 ,  Je moet inderdaad de draadjes goed vast leggen.

Warme groet en God's zegen R L M

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid