Ga naar inhoud

Advies navigatie

Recommended Posts

Hallo beste mede camperaars 

Wij zijn sinds een jaar in het bezit van een " oude "  camper uit 1995

Wij zien onderweg mensen die wel 2 navigatie,s op het dashboard hebben .

Nu Wij in Frankrijk zijn ,  en wij  op de telefoon met Google maps  rijden ,   met daarnaast een Tom Tom,    blijkt dat deze beide het soms op de CRUSIALE momenten niet altijd met elkaar eens zijn .

En dat is vooral op drukke punten ,  zoals rotonde,s erg vervelend !

Terwijl beide ingesteld staan :   vermijd tolwegen .

Wie kan hier advies in geven wat is de beste en simpelste  (  want wij zijn geen techneuten )  Navigatie voor ons als beginnende camperaars 

Alvast bedankt voor jullie mee denken 

Link naar reactie

Ik gebruik ook een extra GPS en ervaar hetzelfde probleem. Ik bereid mij dan ook voor door eerst op de kaart de route te bepalen en hoofdpunten op een papiertje bij de hand te houden. Globale route dus gewoon mede op borden te bepalen. Ik gebruik de GPS alleen om via de binnenwegen ergens heen te gaan. Door enige voorbereiding nooit problemen meer gehad.

aangepast door Basher
Typefouten weghalen
Link naar reactie

• 2 weeks later...

Klopt wel, is een bekend probleem. Komt omdat de ene route volgens het systeem dan bijvoorbeeld 100 meter korter kan zijn of een tijdwinst oplevert van 1 minuut.

Maps claimt de actuele verkeerssituatie mee te nemen, vandaar dat die weleens andere routes aangeeft.

Heb zelf een ingebouwde Pioneer en een losse Tomtom camper. Die zijn het ook niet altijd eens met elkaar.

Kies degene die je het meeste vertrouwd......

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...