Ga naar inhoud

instelling schotel voor BVN op sat I


John O
 Share

Recommended Posts

ik heb een vraag over hoe ik BVN kan ontvangen. Volgens het kampeerauto blad zou ik deze op Sat I gratis moeten kunnen ontvangen.

ik heb een Oyster Vision 85 cm schotel en Denson 19LEDCACI ontvanger/tv. deze zijn van 2011 (door vorige eigenaar bij nieuwe camper geplaatst).

Moet deze apparatuur een update hebben om BVN te kunnen ontvangen?

gr. John

Link naar reactie
Share on other sites

Op 12-8-2020 om 18:36, supreme zei:

Als u canal Digital heeft , zit hij nu op 57 , ik bezit een Oyster versie 2 en deze is ge update in 2015 , zij stoppen er een kaartje in en na 1 min klaar , maar wel 75 euro het is niet anders , maar werkt tot heden goed tussen Astra 3 en 1 


Die 75,- euro kun je je besparen door het zelf te doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Als het voorheen ook gewerkt heeft, werkt het nu nog! Zoek naar de betreffende sateliet. Als die gevonden is, ga je op je ontvanger naar BVN zoeken. Mocht dat niet lukken, geef dan alle parameters in een manueel in te geven 'kanaal'. Zoek de parameters op internet of op camperforum.nl in dit draadje https://camperforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8471440&hilit=satelliet&start=14 pagina 2.

Dat instellen doe je dus alleen op de ontvanger, niet met de sateliet besturings unit

 

Arie

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

een handige app is SatFinder Lite (gratis). Je kan de satellieten instellen welke je wel en niet wil zien. Je houdt de camera van de telefoon tegen de lucht en draait tot dat je de sateliet positie ziet. Je ziet dan ook of er iets voorstaat, een boom of huis bijv.

 

Arie

Link naar reactie
Share on other sites

juist wel. Heb een automaat en die blijft tot sint juttemis draaien totdat die weer dichtgaat. Met de app kan je zien of de schotel vrij zicht heeft op. Een goed voorbeeld is de camperplek bij Lelystad. Als je aankomt en je gaat rechts staan, zal je zien dat de bomen in de weg staan. Sta je aan de kant waar de dijk is, hoeft het ook niet zeker te zijn dat er vrij zicht is. Dan kan je zien of je net tussen twee bomen door 'kijkt'.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...