Ga naar inhoud

Fiat Ducato 6 bak schiet uit automaat stand


campaan
 Share

Recommended Posts

 WAAROM schiet de automaat vaak bij een hobbel in de weg uit de automaatstand naar manual ?  Vanaf dag één en OOK hierop hebben vele(ben gaan shoppen in 2017)  dealers nooit een antwoord kunnen geven. Moed toen maar opgegeven.  GEEN TECHNISCHE DIENST VAN FIAT : absurd.

Eindeloos problemen met Fiat Ducato 177 pk (2017 < 25.000 km) met die ellende6automaat. Inmiddels staat die ellendeDucato  helemaal stil en is op transport naar NL gebracht via de ANWB Alarmcentrale (MOPAR) : geen technische kennis in huis en 9 van de 10 ONTECHNISCHE medewerkers  / onbeschoft aan de telefoon.

Ben vanuit Portugal (geen dealer, die wilde helpen!!!) gesleept naar een Fiat 'dealer'  (enkel op de gevel : Stellantis)   in Sevilla zuid, Divisa/Spoticar,  heeft, na het stellen van de FOUTE diagnose (84 euro, ja met die bekende domme diagnosestekker) wat geprutst aan de electrische bedrading incl.  een onnodige(!) nieuwe accu : te betalen   833 euro. Negeerde mijn melding over grote olielekkage van schone olie onder de auto, heb  FOTO als bewijs aangeleverd. Kwartje viel niet : te dom. Na 40 km na de zogenaamde reparatie weer geen contact met de versnellingsbak. ONKUNDE!  Teruggesleept naar die sukkels  en 10 dagen nutteloos voor de deur gecamperd. Op dit forum toevallig wordt een en ander uitgelegd over die robotautomaat en olie, logica, DANK.

 

EN nogmaals  koop nooit een camper op basis van een Fiat !!!

aangepast door campaan
schrijffout
Link naar reactie
Share on other sites

Beste campaan. Je hebt de nodige ellende met je camper meegemaakt. Je hebt er flink wat frustratie over opgebouwd. Dat begrijp ik. In een ander draadje heb je daar al luid en duidelijk je mening over gegeven. Dat begrijp ik ook. Maar om daar nog eens een draadje over te starten en een vergelijkbaar verhaal over te schrijven lijkt me toch wat overdreven. Het moet een keer genoeg zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

12 uren geleden, Adriatik zei:

Beste campaan. Je hebt de nodige ellende met je camper meegemaakt. Je hebt er flink wat frustratie over opgebouwd. Dat begrijp ik. In een ander draadje heb je daar al luid en duidelijk je mening over gegeven. Dat begrijp ik ook. Maar om daar nog eens een draadje over te starten en een vergelijkbaar verhaal over te schrijven lijkt me toch wat overdreven. Het moet een keer genoeg zijn.

Hoera daar is er weer zo eentje. Anno nu denken sommigen overal hun domme mening uit te moeten kosten : op de persoon gericht. U heeft geen punt. Als u geen antwoord op mijn vraag kunt geven : ZWIJG. Ik speel het dus nu ook op de persoon, daar vraagt u om.

Waarom ik met zoveel vragen op dit forum kom, omdat er zoveel problemen BIJ VELEN  zijn met de inferieure Fiat Ducato 6 bak automaat, die niet opgelost kunnen worden door iets wat zich dealer noemt. En 21 pagina's op het forum over het 6 bak automaat probleem!  Geweldig de inzending van 2-2-2023 over de robotautomaat / olie.

Heb nu weer eens 6 weken met pech in zuid-Europa gestaan bij zogenaamde Fiat dealers na telkens  weer sleephulp en eindeloos aantal keren medeslachtoffers binnen zien slepen bij dealers in die tijd. OOK veel technische problemen met de nieuwste Ducato's! Het houdt blijkbaar niet op. EN onderdelen (radiator 4 tot 6 weken)  zijn niet voorradig, ook zo geweldig. Dit alles is niet normaal en daarom telkens weer de waarschuwing, koop geen Fiat. Ik wens mijn medemens geen ellende toe.

Mijn camper is onlangs met ANWB naar NL gebracht, niet voor niets, maar te zot voor woorden dat dit nodig is gewest. Geen deskundige service in zuid-Europa. Hier?

Probeer nu via ervaringen van wel slimme camperaars op dit forum technische(!)  antwoorden op mijn probleem te vinden, die gecombineerd misschien tot wel een goede diagnose kunnen leiden. Is mijn  vak geweest om alle klachten van een patiënt op een rij te zetten mede vanuit daar een juiste(!)  diagnose te stellen en dan de juiste therapie in te stellen.

Fiat (consumerservice) beweegt geen meter met het oplossen van de problemen met 6 bak automaat noch technisch advies. Idem voor de dieselfraude trouwens.

 

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, campaan zei:

Hoera daar is er weer zo eentje. Anno nu denken sommigen overal hun domme mening uit te moeten kosten : op de persoon gericht. U heeft geen punt. Als u geen antwoord op mijn vraag kunt geven : ZWIJG. Ik speel het dus nu ook op de persoon, daar vraagt u om.

Waarom ik met zoveel vragen op dit forum kom, omdat er zoveel problemen BIJ VELEN  zijn met de inferieure Fiat Ducato 6 bak automaat, die niet opgelost kunnen worden door iets wat zich dealer noemt. En 21 pagina's op het forum over het 6 bak automaat probleem!  Geweldig de inzending van 2-2-2023 over de robotautomaat / olie.

Heb nu weer eens 6 weken met pech in zuid-Europa gestaan bij zogenaamde Fiat dealers na telkens  weer sleephulp en eindeloos aantal keren medeslachtoffers binnen zien slepen bij dealers in die tijd. OOK veel technische problemen met de nieuwste Ducato's! Het houdt blijkbaar niet op. EN onderdelen (radiator 4 tot 6 weken)  zijn niet voorradig, ook zo geweldig. Dit alles is niet normaal en daarom telkens weer de waarschuwing, koop geen Fiat. Ik wens mijn medemens geen ellende toe.

Mijn camper is onlangs met ANWB naar NL gebracht, niet voor niets, maar te zot voor woorden dat dit nodig is gewest. Geen deskundige service in zuid-Europa. Hier?

Probeer nu via ervaringen van wel slimme camperaars op dit forum technische(!)  antwoorden op mijn probleem te vinden, die gecombineerd misschien tot wel een goede diagnose kunnen leiden. Is mijn  vak geweest om alle klachten van een patiënt op een rij te zetten mede vanuit daar een juiste(!)  diagnose te stellen en dan de juiste therapie in te stellen.

Fiat (consumerservice) beweegt geen meter met het oplossen van de problemen met 6 bak automaat noch technisch advies. Idem voor de dieselfraude trouwens.

 

Campaan,

 

allereerst, ik snap de frustratie, zou hetzelfde hebben. En ja, de 6-gear robot bak van bepaalde jaren is bagger vanwege een gammele koppeling. De oplossing is er ook, namelijk een nieuwe Sachs koppeling. En ja, te gek voor woorden dat Fiat al jaren aan deze omissie niets doet (soms onder "coulance" weer een nieuwe gammele Fiat koppeling er in). Nou is het niet vreemd dat fabrikanten na de wettelijke garantie (in dit geval 2 jaar) hun handen van een product aftrekken (doen b.v. Apple, Philips etc. ook), terwijl er ook nog (wettelijk) een productverantwoordelijkheid geldt. En ja, service, infrastructuur en vakmanschap is in Zuid Europa anders dan hier (alhoewel.....), vaak vinden we dat de charme van het Zuiden, maar in dit geval knap irritant. Zou me toch allereerst tot je dealer richten, die is primair je aanspreekpunt van klachten, garantie etc. en daarna (al dan niet via een rechtsbijstandsverzekering) tot Fiat. Met zoveel klachten en problemen in deze serie kunnen ze m.i. niet om de productverantwoordelijkheid heen (en er is dus een goede oplossing, namelijk die Sachs koppeling). Maar het zal taai worden en alleen red je het waarschijnlijk niet. Jammer dan ook dat de NKC niet voor haar leden een groeps aansprakelijkheids actie wil ondernemen. Snap dat je een snelle en (hopelijk) simpele oplossing wilt die niet te duur is, dat zal lastig worden. Als ik je een advies mag geven, neem je verlies, laat er een Sachs koppeling inzetten OF ga procederen tegen Fiat. En ja, ik ben ook geen echte Fiat fan, maar tot voor kort werd 80-90% van de campers op deze basis gebouwd, dus zoveel alternatieven waren er nou ook weer niet. En het is ook niet zo dat al die campers op Fiat basis allemaal dit soort problemen hebben, ik ken mensen met een (nieuwe) camper op Mercedes basis die in de 1e twee jaar ook al diverse motorische problemen hebben gehad. Punt is, dat die dingen gebeuren en het juist is hoe de dealer en fabrikant dan met zo'n garantie claim omgaan. In jouw geval dus niet OK!  Sterkte en succes!

  • Like 2
Link naar reactie
Share on other sites

Een nieuw topic openen over hetzelfde werkt alleen maar verwarrend en de oplossing is al tig keer gegeven. Zolang die sachs er niet inzit blijf je problemen houden, ik had hem na de eerste problemen er al ingezet en de kosten voor mezelf. Later kan je proberen via rechtsbijstand e.e.a. aan kosten terug te vorderen maar dan heb je wel plezier van je camper ipv van nu alleen maar nog meer ellende. succes

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...